Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Als ze meer van de arthouse films zijn kan een bon van Picl ook. Kun je online films zien die normaal in filmhuizen draaien.

1 like

Ik ben door werk echt groot fan van de flessen van Dr.Brown. Zoveel kinderen deden het goed op die flessen.

Wat @Bailey ook zegt, misschien ook kijken of het niet aan de voeding ligt. Onze kraamzorg adviseerde ons om vooral niet voor Kruidvat te kiezen, omdat die het minste is van alle huismerken.

@Bergson ik zou gaan voor iets wat ze in de eerste periode thuis samen kunnen doen. Pathe thuis is leuk, maar wel alleen als ze niet al 1000 streamingsdiensten hebben, dan is het juist misschien zonde. Houden ze van spelletjes? Misschien een leuk spel?

1 like

Zo’n escaperoom-spel?

1 like

Hoezo het minste? Er zijn nogal strenge regels waar het aan moet voldoen, dus er is weinig verschil tussen al die merken.

1 like

Ze gaf aan dat ze zien dat baby’s minder goed groeien op kruidvat voeding. Ik weet er het fijne niet van, maar ze vertelde dit bij de intake toen we aangaven kruidvat voeding te willen kopen.

1 like

Ach komop dat is toch onzin

38 likes

O dit heb ik ook nog nooit gehoord hoor. Ik betwijfel ten zeerste of dat waar is en door onderzoek onderbouwd kan worden.
Kraamzorg heeft wel vaker gekke opvattingen over dingen waarvan ze zogenaamd zeker weten dat het is, terwijl het dan op anecdotisch bewijs is gebaseerd ipv op gedegen onderzoek.

Ik vond dit een heel verhelderende aflevering van Keuringsdienst van Waarde:

6 likes

Misschien moet die kraamzorg een keer de uitzending van keuringsdienst van waarde over melkpoeder terug kijken :grin:

5 likes

Nou dat mag dan wel want volgens het CB vreet m’n kind te veel en is ie net iets te zwaar :joy:

4 likes

als ik het google zie ik dat er 2 posts zijn op 24baby waarin dat wordt gezegd maar waarin er net zo goed direct wordt gezegd dat dat onzin is
echt bizar dat de verloskundige dat zegt want dat lijkt me gewoon bangmakerij

mijn 2 kinderen hebben allebei al vanaf vrij snel af aan Kruidvat voeding gehad en die zijn allebei zeer bovengemiddeld groot
vind het ook bizar dat de rest allemaal in van die bussen zit wat super wasteful is en dat kruidvat de enige is die het in zakjes doet

3 likes

Echt bizar dat de kraamzorg dat soort informatie verspreidt. Bangmakerij om niets. Had laatst ook al zoiets met ons kdv, verspreidde ook desinformatie, in een nieuwsbrief nota bene. Zo onprofessioneel.

10 likes

Ik geef alleen maar aan wat er tegen mij gezegd is, je hoeft er verder niks mee te doen, maar omdat het in de eerste post waar ik op reageerde over kruidvat voeding ging, sloeg ik er wel op aan.

Heb overigens op 24baby forum wel gelezen dat het vaker gezegd wordt door kraamzorg of verloskundige.

Ik ken de aflevering over flesvoeding ook, dus mij verbaasde het ook wel dat ze het zei. Want juist door die aflevering hebben wij besloten geen nutrilon te geven, maar huismerk.

3 likes

Ik snap wel dat jij alleen zegt wat jou verteld is, maar dat die kinderen met kruidvatvoeding volgens de kraamzorg minder goed groeien, kan 10000 andere redenen hebben. Dat kan de kraamzorg echt niet zomaar zeggen.

6 likes

Ja oké maar je plempt de ongefundeerde info van je kraamzorg hier wel weer op t forum toch

6 likes

Welke merken, naast Shoesme, zijn er nog meer goed qua flexibele zool? Vind het echt lelijke schoenen, maar ontkom er geloof ik niet aan :eyes:

1 like

Develab, Wheat, Bisgaard en Bundgaard.
Weet niet of je naar een fysieke winkel gaat? Daar zal Develab wel te krijgen zijn, die anderen denk ik niet.

3 likes

Naturino, Kickers

4 likes

En ook nog Froddo

1 like

En Groot (Scapino).

4 likes

Een heel dicht familielid van mij werkt op de afdeling in het ziekenhuis waar babies geboren worden en opgenomen worden. En zij zien wel degelijk een groot aantal kinderen die niet goed groeien op kruidvat voeding. Consultatiebureau ziet deze trend ook en heeft dit ook besproken met mij. Het is dus niet enkel de kraamzorg die zomaar iets roeptoetert.

Dit is ook de reden dat ik niet voor kruidvat heb gekozen maar etos die even duur is.

2 likes