Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Nee, dit is vaak voor bad/douche en na een kwartiertje rustig tv kijken. Ik heb niet het idee dat het perse erg is. Na een uur is het dan ook weer weg. Toch blijft het wel opvallend.
Hij is wel heel snel ziek als ik het vergelijk met andere kinderen. Zeker in het eerste jaar is hij meer ziek geweest dan niet. Ik voel nog regelmatig z’n hoofdje voor z’n temperatuur. Misschien dat het daarom ook wel sneller opvalt als z’n temperatuur omhoog gaat :woman_shrugging:

2 likes

Wat is voor jou verhoging? Welke temperatuur?

In principe is onder de 38 normaal. Boven de 38 is koorts. In de avond en met vermoeidheid kan de temperatuur best iets hoger liggen en lijkt mij niet zo gek zolang het geen koorts is.

Bij twijfel kun je de huisarts altijd even bellen voor overleg

4 likes

Iemand tip voor haarclipjes die niet snel uit het haar glijden of makkelijk door een dreumes eruit te halen zijn?

1 like

De strikjes van de Zeeman.

2 likes

Welke schoenmaat hebben/hadden jullie kinderen rond hun derde verjaardag? Mijn zoontje gaat nu al richting 26 en hij wordt pas in november drie. Hij is ook niet lang (-1 lijn). Ik lees online dat 25-27 gemiddeld is voor kinderen van 3 en 4. Man en ik hebben allebei ook relatief grote voeten dus daar komt het vast vandaan, maar ik vind het voor mezelf heel irritant dus ik hoop dat het bij mijn kind nog bijtrekt :confused:

1 like

Mijn zoontje is bijna 4 en net naar maat 27. Denk dat hij vorig jaar maat 25 had. Maar mijn vriend en ik hebben allebei juist weer kleine voeten voor onze lengte.

1 like

Mijn dochter is bijna 3,5 en draagt al een paar maanden 27. Met 3 droeg ze al een tijd maat 26. Heb zelf maat 41, dus het verbaast me niet, maar mijn kind is wel +2.

2 likes

Hier ook 26 en bijna 3

Hier had ze maat 24 en nu 4 maanden later een ruime 25.

1 like

Mijn jongste heeft 25 en is nog geen 2,5, maar mijn oudste is twee jaar ouder en heeft net 29. Dat gaat soms echt in fases. Allebei jongens trouwens, volgens mij scheelt dat ook wel. En volgens mij is het voor jongens een stuk makkelijker om grote voeten te hebben tot een bepaalde maat.

2 likes

Zoiets hebben wij ook. M’n zoontje van 24 maanden heeft nu maat 26 en met laarzen al 27 anders komt die er niet in.
Ik heb zelf 43 en m’n vriend 44 dus allebei ook wel groot, benieuwd hoe zijn voeten uit gaan pakken…

1 like

Dochter heeft vanaf 3 jaar ook maat 26.
Wij hebben zelf vrij gemiddelde voeten (ik 38, hij 42/43).

Dochter is trouwens qua lengte precies 0-lijn.

1 like

Ligt hier onwijs aan het merk, hij heeft sandalen in 25 die nu net wat te krap zijn, en sportschoenen in 28 waar hij eigenlijk al niet meer in past.

2 likes

Oh wij hebben allebei heel grote voeten (ik 42/43 en man 47) dus ik was meer verbaasd dat ze ‘pas’ 26 heeft en daar volgens mij ook alweer of bijna uitgegroeid is. Ik vind dat er tegenwoordig zoveel leuke schoenen zijn voor zowel kinderen met grotere maten als volwassenen, dat ik me er niet zo’n zorgen om maak en vind los van schoenen kopen mijn maat niet specifiek irritant.

1 like

Wow wat een reacties! Komt toch wel vaak voor, dat stelt me wel gerust. Denk dat het ook wel is wat jij zegt @Nefertiti, dat het voor jongens tot een grotere maat mogelijk is om leuke schoenen te kopen (mijn ex had 48/49 en zei dat het pas vanaf die maat lastig was).

Ik heb zelf maat 43 en ik vind mijn voeten op zich prima maar schoenen kopen is gewoon echt niet leuk (al was het vroeger erger). Dus daar komt mijn reactie vandaan denk ik.

4 likes

Wow, ik schrik toch wel een beetje. Mijn dochter van bijna 20 maanden heeft maat 24. Ik hoop dat dat nog wat stagneert :joy:

3 likes

Oh no dat was niet de bedoeling van deze vergelijkingssessie haha

Ze is ook wel lang hoor, net iets boven de +2 lijn, dus het zal er wel bij horen haha

2 likes

Ongetwijfeld, maar ik lees net ook dat ze na een tijdje minder hard gaan groeien dan in het begin, dus het vlakt wel af :slight_smile:

5 likes

Ja, vanaf 3/3,5 jaar ongeveer groeit mijn dochter nog maar 1 schoenmaat per jaar. Het gaat gelukkig niet zo lang door in het tempo van het begin haha :sweat_smile:

2 likes