Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Heeft iemand recente (dus laatste paar maanden) ervaring met de kruidvat luiers maat 1 en maat 2? De opvang gebruikte kruidvat en ik vond die best snel stinken zodra er in geplast werd. Maar ik heb wat kortingsbonnen van kruidvat en gebruik die liever dan weer dure pampers premium kopen. Hoe is jullie ervaring met de luiers nu?

En voor degenen met een kind rond de 4 kilo bij de geboorte, hoe lang hebben jullie ongeveer maat 1 luiers gebruikt? Ik hoop sowieso maximaal een maand wegwerp te gebruiken, is dan een maandbox maat 1 genoeg of moet ik al op maat 2 rekenen?

1 like

Overdag geen last van stank maar nu 's nachts met maat 4 stinkt het wel.
Maat 1 hebben we volgens mij maar 1 jumbo pack gebruikt en toen de rest geruild naar maat 2. Maat 2 kan ook al vanaf 3 kilo dus ik zou eerder daar op inzetten.

5 likes

Dit forum soms jongens… ben je nu bewust op zoek naar een discussie @Karl_Lagerfeld incl aanhang, want echt, hoe kóm je hierbij? Het is ook maar hoe je het wilt lezen he. Ik wil hier verder ook gewoon geen woorden aan vuil maken :joy:

Wees blij dat jij hier niet mee te maken hebt blijkbaar want anders zou je zeker niet zo achterlijk reageren.

4 likes

Ik vind die van Kruidvat prima, niet het idee dat het extra stinkt? Heb ik bij die van Jumbo wel.
Volgens mij droeg ons kind toen hij 4 kilo was al maat 2.

3 likes

Maat 1 hebben we nooit gebruikt, vanaf het begin maat 2. Ik zou eigenlijk geen maat 1 kopen, dat gebruik je maar zo kort en 2 past vaak ook gewoon. Wij gebruiken alleen Kruidvat of AH, Pampers vinden we niks.

4 likes

Yes! Ik heb september tm november maat 1 en 2 gebruikt. Ik vond ze beter zitten dan pampers en ook niet overdreven stinken. Na de nacht ruik je wel dat ze geplast heeft, maar niet extreem. Ik vond dat bij etos luiers erger, daar rook ik het na 2 a 3 uur al.

Mijn dochter was bij geboorte 3850 gram en is meteen lekker begonnen met groeien en spekkies kweken en heeft 2 weken in luier 1 gepast.

1 like

Geboren met 4530 gram, geen maat 1 gehad. 2 paste gelijk goed. Rond de 6 weken met 5500 gram ongeveer naar maat 3 over gegaan want we moesten de 2 opmaken maar had wel eerder over gekund haha

2 likes

Is die bon ook geldig voor de pure&soft? Die vond ik minder dat specifieke geurtje hebben dan de gewone. Ik vind dat overigens niet echt stinken, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

2 likes

In het begin vond ik de plas best zoet ruiken, zal wel met mijn verstoorde hormonen te maken hebben maar ergens rook het lekker. :joy:

Mijn kind ging ook naar de poep poli, ik heb hier wel mee te maken. Des te meer verbazing dus.

1 like

Ik zit na 2 maanden nog in maat 1 haha. Dus ligt echt aan het gewicht. Heb goed ingeslagen want heb nog 4 pakken maat 1 en ga daarna op maat 2.
Maar mn zoontje is wel een mini mannetje hoor :wink: 4,5 kg nu.

2 likes

Van kruidvat nog maat 1 ja? Voor mijn gevoel heeft mijn dochter daar maar een week of 2 ingepast (en ze woog maar 2900 gram). Zal dan ook per bouw weer verschillen
Maar ik zou maat 2 aanschaffen @Feather

1 like

Zoon woog 2850! Ja maar die valt wel kleiner dan pampers. Dus ga nu naar de rest vd voorraad maat 1 toe. Pampers voor het laatst bewaard.
Zoon heeft niet zulke spekbeentjes, komt wel hopelijk want zo schattig!

1 like

Hier baby van 4.5kg, kruidvat en van maar 1 hebben we denk ik 2wkn gebruikt. Dat had weinig te maken met dat het niet meer zou passen (hij is nu 5.6kg en past denk ik nog steeds wel). Maar hij plast vanaf de geboorte zo intens veel haha. De kraamzorg was zelfs onder de indruk toen hij een keer plaste zonder luier. Hij plast niet vaak maar veeel ineens.
Lekte gewoon steeds door…

2 likes

Ik vond dit ook, bij beide kinderen voor lange tijd. Dacht zelf dat het door de bv kwam? Dat het echt wat zoetig is? Of misschien inderdaad hormonen haha

Heeft iemand tips hoe je van ochtend fles over kunt naar brood/pap etc? M’n zoontje kreeg tot vorige week nog nutrini drinks (speciale drankjes met meer vet/eiwitten/koolhydraten etc) maar zit nu op goed gewicht dus de ochtendfles moet er in overleg met diëtiste uit.

Het is zo als verwacht nu al paar dagen drama… ik geef nu maar een klein flesje koemelk, maar dat is natuurlijk geen volwaardig ontbijt. Pap, brood, bananenbrood, pannenkoekjes… hij moet er niks van hebben. Wat ik ook wel begrijp na 2 jaar lang fles in de ochtend :upside_down_face:

1 like

Yoghurt?

4 likes

Is ‘ie dol op! Maar moet hij op dit tijdstip ook niks van hebben.

Gewone opvolgmelk? Zit er aan zo’n nutrini drankje een smaak die je ergens anders in kunt doen? Vanille of yoghurt in een smoothie ofzo met havermout oid?

Hoe oud is je zoontje? Is het anders ook mogelijk om iets anders te laten vallen ipv die ochtendfles? Het klinkt vooral alsof hij die nog graag wil namelijk. Misschien zo’n pyjamapapje in de fles? Dat is ook wel zoetig. Of een smoothie?

1 like