Mijn kind ging ook naar de poep poli, ik heb hier wel mee te maken. Des te meer verbazing dus.
Ik zit na 2 maanden nog in maat 1 haha. Dus ligt echt aan het gewicht. Heb goed ingeslagen want heb nog 4 pakken maat 1 en ga daarna op maat 2.
Maar mn zoontje is wel een mini mannetje hoor
4,5 kg nu.
Van kruidvat nog maat 1 ja? Voor mijn gevoel heeft mijn dochter daar maar een week of 2 ingepast (en ze woog maar 2900 gram). Zal dan ook per bouw weer verschillen
Maar ik zou maat 2 aanschaffen @Feather
Zoon woog 2850! Ja maar die valt wel kleiner dan pampers. Dus ga nu naar de rest vd voorraad maat 1 toe. Pampers voor het laatst bewaard.
Zoon heeft niet zulke spekbeentjes, komt wel hopelijk want zo schattig!
Hier baby van 4.5kg, kruidvat en van maar 1 hebben we denk ik 2wkn gebruikt. Dat had weinig te maken met dat het niet meer zou passen (hij is nu 5.6kg en past denk ik nog steeds wel). Maar hij plast vanaf de geboorte zo intens veel haha. De kraamzorg was zelfs onder de indruk toen hij een keer plaste zonder luier. Hij plast niet vaak maar veeel ineens.
Lekte gewoon steeds door…
Ik vond dit ook, bij beide kinderen voor lange tijd. Dacht zelf dat het door de bv kwam? Dat het echt wat zoetig is? Of misschien inderdaad hormonen haha
Heeft iemand tips hoe je van ochtend fles over kunt naar brood/pap etc? M’n zoontje kreeg tot vorige week nog nutrini drinks (speciale drankjes met meer vet/eiwitten/koolhydraten etc) maar zit nu op goed gewicht dus de ochtendfles moet er in overleg met diëtiste uit.
Het is zo als verwacht nu al paar dagen drama… ik geef nu maar een klein flesje koemelk, maar dat is natuurlijk geen volwaardig ontbijt. Pap, brood, bananenbrood, pannenkoekjes… hij moet er niks van hebben. Wat ik ook wel begrijp na 2 jaar lang fles in de ochtend ![]()
Yoghurt?
Is ‘ie dol op! Maar moet hij op dit tijdstip ook niks van hebben.
Gewone opvolgmelk? Zit er aan zo’n nutrini drankje een smaak die je ergens anders in kunt doen? Vanille of yoghurt in een smoothie ofzo met havermout oid?
Hoe oud is je zoontje? Is het anders ook mogelijk om iets anders te laten vallen ipv die ochtendfles? Het klinkt vooral alsof hij die nog graag wil namelijk. Misschien zo’n pyjamapapje in de fles? Dat is ook wel zoetig. Of een smoothie?
Bijna 2! Fles in de avond blijft wel nog… vanochtend na het kleine beetje koemelk heeft ‘ie alsnog bananenbrood op, dus hopelijk werkt dit een beetje als overgang…
Ahja. Ik sta er zelf superrelaxed in: anders ontbijt je maar niet en dan eet je later een boterham. Maar in jullie geval met nutri en een diëtist ligt het natuurlijk anders. Hopelijk werkt dit! En 2 flessen op een dag is toch ook niet erg? Hij zal er vast wel af zijn als hij 12 is. Mijn bijna-kleuter drinkt ook nog 2x een fles melk.
Heeft iemand misschien een aanrader voor een stoelverhoger die je op een eetkamerstoel kunt bevestigen? Het lijkt me handig om mee te nemen als we op bezoek gaan. Ik zie online wat opties, maar ik ben benieuwd of het makkelijk te bevestigen is en goed stabiel aan de stoel vast blijft zitten.
Wij hebben deze van safety 1st. Ik heb 'm uit de geefkast meegenomen dus geen idee hoelang die al gebruikt is. M’n dochter zit er al een jaar iedere dag op. 1 van de 2 vastzet touwtjes is nu wel doorgescheurd maar ze rukt er ook nogal veel aan.
We vinden 'm echt heel fijn, ook omdat ze zichzelf vast kan zetten maar niet los kan maken.
Ga je meestal op bezoek met de auto? Of ook veel OV/fiets? Ik had in de auto altijd de Ikea kinderstoel liggen en inmiddels een opvouwbare van Obelink. Heb ook twee verschillende dingen gehad om aan de stoel te maken (mini monkey harnas en zo’n soort zitverhoger als kusjessoldaat deelt maar dan meer vierkant) maar dan moet je kind wel echt heel goed kunnen zitten en ook een beetje stil.
Vond hem heel fijn omdat er ook een tafeltje bij zat.
Ik weet niet hoe oud je kind is, maar wij gebruiken wel eens zo’n zitverhoger voor de auto op een eetkamerstoel. Maar dan moet je kind natuurlijk al wel goed zelf kunnen zitten
Wij hebben de stokke handysitt. Die is nu niet meer te koop, maar wel goed verkrijgbaar op MP bijv.
Ik vind het een topding omdat hij plat op de klappen is, en te gebruiken vanaf heel jong tot ouder. Mijn dochter is nu bijna 3,5 en zit er nog steeds wel eens op. Je kan hem goed op maat maken van de stoel en het zit echt goed stevig. Past op bijna elke stoel, alleen niet als je een hele hoge dikke stoffen rugleuning hebt.
Volgens mij is het patent/idee nu overgenomen door Minui.
Wij gebruiken deze sinds ze 13 maanden is. Moet wel zeggen dat we 'm dus pas dagelijks gebruiken sinds ze 2,5 is. Maar dat is vooral omdat we allemaal de stokke stoel haten ![]()