Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Bijna 2! Fles in de avond blijft wel nog… vanochtend na het kleine beetje koemelk heeft ‘ie alsnog bananenbrood op, dus hopelijk werkt dit een beetje als overgang…

Ahja. Ik sta er zelf superrelaxed in: anders ontbijt je maar niet en dan eet je later een boterham. Maar in jullie geval met nutri en een diëtist ligt het natuurlijk anders. Hopelijk werkt dit! En 2 flessen op een dag is toch ook niet erg? Hij zal er vast wel af zijn als hij 12 is. Mijn bijna-kleuter drinkt ook nog 2x een fles melk.

1 like

Heeft iemand misschien een aanrader voor een stoelverhoger die je op een eetkamerstoel kunt bevestigen? Het lijkt me handig om mee te nemen als we op bezoek gaan. Ik zie online wat opties, maar ik ben benieuwd of het makkelijk te bevestigen is en goed stabiel aan de stoel vast blijft zitten.

1 like

Wij hebben deze van safety 1st. Ik heb 'm uit de geefkast meegenomen dus geen idee hoelang die al gebruikt is. M’n dochter zit er al een jaar iedere dag op. 1 van de 2 vastzet touwtjes is nu wel doorgescheurd maar ze rukt er ook nogal veel aan.
We vinden 'm echt heel fijn, ook omdat ze zichzelf vast kan zetten maar niet los kan maken.

4 likes

Ga je meestal op bezoek met de auto? Of ook veel OV/fiets? Ik had in de auto altijd de Ikea kinderstoel liggen en inmiddels een opvouwbare van Obelink. Heb ook twee verschillende dingen gehad om aan de stoel te maken (mini monkey harnas en zo’n soort zitverhoger als kusjessoldaat deelt maar dan meer vierkant) maar dan moet je kind wel echt heel goed kunnen zitten en ook een beetje stil.

1 like

Ik had deze: https://www.prenatal.nl/ingenuity-babybase-2-in-1-seat-midbrown-4923324/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=05.%20Reguliere%20shopping%20campagne%20-%20Brand%20-%20Hoog&utm_id=17552950712&awpre=Cj0KCQiAjJTKBhCjARIsAIMC449f-ywo1twx9iv0cXRHySQ6Dlq_Z_vy2t_f8bXRnmO9nh8dYxkEDEgaAhtpEALw_wcB&gad_source=1&gad_campaignid=17552950712&gbraid=0AAAAAD-TjFQcPkAP-j1ItnZ0HCD20XHsx&gclid=Cj0KCQiAjJTKBhCjARIsAIMC449f-ywo1twx9iv0cXRHySQ6Dlq_Z_vy2t_f8bXRnmO9nh8dYxkEDEgaAhtpEALw_wcB

Vond hem heel fijn omdat er ook een tafeltje bij zat.

Ik weet niet hoe oud je kind is, maar wij gebruiken wel eens zo’n zitverhoger voor de auto op een eetkamerstoel. Maar dan moet je kind natuurlijk al wel goed zelf kunnen zitten

1 like

Wij hebben de stokke handysitt. Die is nu niet meer te koop, maar wel goed verkrijgbaar op MP bijv.

Ik vind het een topding omdat hij plat op de klappen is, en te gebruiken vanaf heel jong tot ouder. Mijn dochter is nu bijna 3,5 en zit er nog steeds wel eens op. Je kan hem goed op maat maken van de stoel en het zit echt goed stevig. Past op bijna elke stoel, alleen niet als je een hele hoge dikke stoffen rugleuning hebt.

Volgens mij is het patent/idee nu overgenomen door Minui.

4 likes

Wij gebruiken deze sinds ze 13 maanden is. Moet wel zeggen dat we 'm dus pas dagelijks gebruiken sinds ze 2,5 is. Maar dat is vooral omdat we allemaal de stokke stoel haten :sweat_smile:

2 likes

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft. Maar wij gebruiken sinds kort in de nacht wegwerpbare toplagen van pampers harmonie als extra laag in wegwerpluiers (pampers premium protection maat 7). Sindsdien geen doorgelekte luiers meer gehad!

3 likes

Blijft dat goed zitten?

Weet niet of je het uiteindelijk heb gekocht, maar ons kind had ook poepangst. Niet heel extreem, maar durfde niet op de wc te poepen. Wij hebben toen een kinderbekkenfysio ingeschakeld. Heeft echt heel goed geholpen.

3 likes

Ja er zitten plakranden op die inleggers!

1 like

Waarom haat je die dan? Ik ken niemand die die niet heeft

1 like

Wij hebben 'm ook :sweat_smile:. Maar ze blijft er niet fijn op zitten, klom uit dat kinderzitje, gaat er dus heel de tijd af. Ze vindt het zelf ook niet fijn want de stokke en de stoelverhoger staan er dus en ze wil nooit de stokke. Ik moet 'm eigenlijk gewoon weg doen, maar ik ben bang dat het over 2 jaar bijvoorbeeld juist heel goed past.

2 likes

?? Ik ken niemand die hem wel heeft.

5 likes

Interessant, een studie naar de verspreiding van Stokke door het land. Ik merk soms dat ik wel verbaasd ben als iemand die bijvoorbeeld wel in de ‘houten speelgoed en biologisch eten’-bubbel zit geen Stokke maar een maxi-cosi stoel heeft bijvoorbeeld.

3 likes

Mijn kind zit nu op mn 30jarige stokke stoel van vroeger😍! En verf is nog helemaal mooi! Die van nu moet je tegenwoordig echt oppimpen.

5 likes

Mijn schoonmoeder is ook zooooo trots als de kleinkinderen erin zitten “ga maar lekker in papa’s oude stoel zitten!” Echt lief haha

4 likes

Huh ja, mijn tripp trapp van 30 jaar geleden ziet er beter uit dan de trip trap van mijn kind die 3 jaar in gebruik is :smiling_face_with_tear: Gaat enkel om wat verfschade, zou verder niet zonder kunnen. (En vind zowel absoluut niemand kennen die hem niet heeft als absoluut niemand kennen die hem wel heeft heel vreemd klinken haha, je kan er van alles van vinden maar volgens mij is het al heel lang een hele populaire stoel).

3 likes