Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik weet niet of iemand er iets aan heeft. Maar wij gebruiken sinds kort in de nacht wegwerpbare toplagen van pampers harmonie als extra laag in wegwerpluiers (pampers premium protection maat 7). Sindsdien geen doorgelekte luiers meer gehad!

3 likes

Blijft dat goed zitten?

Weet niet of je het uiteindelijk heb gekocht, maar ons kind had ook poepangst. Niet heel extreem, maar durfde niet op de wc te poepen. Wij hebben toen een kinderbekkenfysio ingeschakeld. Heeft echt heel goed geholpen.

3 likes

Ja er zitten plakranden op die inleggers!

1 like

Waarom haat je die dan? Ik ken niemand die die niet heeft

1 like

Wij hebben 'm ook :sweat_smile:. Maar ze blijft er niet fijn op zitten, klom uit dat kinderzitje, gaat er dus heel de tijd af. Ze vindt het zelf ook niet fijn want de stokke en de stoelverhoger staan er dus en ze wil nooit de stokke. Ik moet 'm eigenlijk gewoon weg doen, maar ik ben bang dat het over 2 jaar bijvoorbeeld juist heel goed past.

2 likes

?? Ik ken niemand die hem wel heeft.

5 likes

Interessant, een studie naar de verspreiding van Stokke door het land. Ik merk soms dat ik wel verbaasd ben als iemand die bijvoorbeeld wel in de ‘houten speelgoed en biologisch eten’-bubbel zit geen Stokke maar een maxi-cosi stoel heeft bijvoorbeeld.

3 likes

Mijn kind zit nu op mn 30jarige stokke stoel van vroeger😍! En verf is nog helemaal mooi! Die van nu moet je tegenwoordig echt oppimpen.

5 likes

Mijn schoonmoeder is ook zooooo trots als de kleinkinderen erin zitten “ga maar lekker in papa’s oude stoel zitten!” Echt lief haha

4 likes

Huh ja, mijn tripp trapp van 30 jaar geleden ziet er beter uit dan de trip trap van mijn kind die 3 jaar in gebruik is :smiling_face_with_tear: Gaat enkel om wat verfschade, zou verder niet zonder kunnen. (En vind zowel absoluut niemand kennen die hem niet heeft als absoluut niemand kennen die hem wel heeft heel vreemd klinken haha, je kan er van alles van vinden maar volgens mij is het al heel lang een hele populaire stoel).

3 likes

Is iemand wel eens naar buurman en buurman gaan naar de maan geweest? In het theater? Er staat bij vanaf 4, maar ik vraag me af of het nog leuk genoeg is voor mijn dochter van 6.

2 likes

Ja ik! Vond het een hele leuke voorstelling. Er waren ook genoeg kindjes van 5/6 jaar die enthousiast meededen.

1 like

Ja ok, ik ken wel de stoel die die mijn broertje 35 jaar geleden had. Maar echt niemand in mijn omgeving heeft nu die stoel. Maar ik zie hier heel vaak dingen die ik niet in mijn omgeving tegenkom.

Was die verf met lood toch ergens goed voor

7 likes

Ja, denk dat het voor zesjarige ook nog leuk is!

1 like

Thanks! Ik heb er naar gezocht maar toen niks gevonden wat geschikt was. Of zou het niet passen in een maat 1/2/3 luier?

Onze zoon lekte aan het begon zo vaak door, dan was dit denk ik ideaal geweest!

1 like

Ik denk dat voor die maten het wel echt te groot is. Bij ons werkte het toen ook om gewoon een maat groter te pakken. Maar nu zitten we wel zo’n beetje aan de grootste maat zonder dat je overgaat naar een broekje.
[https://www.bol.com/nl/nl/p/pampers-harmonie-hybrid-extra-wegwerpbare-toplagen/9300000061094598/?s2a=#productTitle]
Deze hebben wij. Er staat wel bij 3-16 kg. Maar wasbare luiers zijn wel groter geloof ik, ook in de kleinere maten.

3 likes

Een hybride wasbare luier van pampers :sob: Wat in the greenwashing bullshit is dit. Fijn dat het als inlegger bij wegwerp werkt hoor!! Maar wat een onzin dat pampers dit verkoopt als een wasbare hybride. Hoeveel afval bespaar je hier nou echt mee.

3 likes

Haha ja ik ben het met je eens hoor dat dit totale greenwashing is. Ik ben er normaal gesproken ook vrij allergisch voor. Maar wij gebruiken geen wasbare luiers en dit is wel een uitkomst voor ons i.p.v. minstens 2 luiers in een nacht te gebruiken en ook nog het bed te moeten verschonen.