De mijne vindt het superleuk om als haar hoofd is ingesmeerd, zich gelijk te dippen in het strandzand (‘kijk mama, net zoals spikkels dippen’). Een beetje talkpoeder helpt. Dat heeft wel een dry shampoo effect op het haar. Maar ik doe dat vooral om het ergste eruit te krijgen tot ze onder de douche gaat.
love dit
Maar het ergste eraf, betekent dat dan dat het er in principe bijna uitziet alsof er niet is gepoept (misschien nog een beetje smeer)? Want dan snap ik het wel!
Zijn de wollen jasjes van Engel warm genoeg voor in de winter bij een newborn (in de wagen met dekentje etc)? Of is dat toch wel te koud?
Beetje de haren heen en weer schudden en in bed gaat er veel af Maar na het wassen blijft er vaak ook nog zand achter.
Mijn dochter heeft wel krullen, bij steil haar zou ik er met een kam doorheen gaan.
Ik denk wel warm genoeg in combi met mutsje, handschoenen en warme deken. Maar vind dat ook altijd zo moeilijk inschatten. Je hebt ook van die pakken waar voetjes en dichte mouwtjes aanzitten. Die kan je dan omslaan. Dan heb je wat minder tocht
Heeft er hier iemand nog een tip voor een goede flessenborstel?
Ik vind die van difrax wel fijn, maar voor de Medela flesjes te breed waardoor alle zeep al van de borstel is voordat je er mee in het flesje zit.
Die van Kruidvat fijn, maar met een week kapot.
Nu die van de HEMA, maar vind ik echt niets.
Ik had de siliconen flessenborstel van dr browns, ook voor medela kolfflesjes. Ging lang mee en werd goed schoon.
Medela zelf heeft echt een goede, heb hier bijna de hele baby tijd mee gedaan.
Ik had ook die van Medela @Brigitte die gele met zo’n los houdertje om m rechtop te zetten. Topding.
Zie nu alleen dat hij bijna nergens meer te koop is.
Wel hier, maar ik ken deze webshop niet.
Ja zeker warm genoeg! Wij hebben een enorme koukleum die snel onderkoeld raakte als newborn en diw had het buiten de hele winter heerlijk warm in zijn Engel jasje + dekentje of voetenzak
Heb er nu een van de action waar ook een klein speenborsteltje bij zit. Die blijft al best even goed.
Ik heb die van Philips avent, die vind ik wel fijn. De borstel van Hegen vond ik niks, veel te zacht.
Heeft iemand voor de vitamine K prik gekozen ipv druppels? Mijn verloskundige laat de keuze bij ons, maar is zelf geen voorstander omdat het een “interventie” is. N.a.v. dit artikel denk ik dat we toch voor prik kiezen;
Bij onze twee kindjes gedaan vlak na geboorte, geen problemen mee gehad (na een uur eerst skin to skin en aanleggen aan de borst).
Als wij die optie hadden gehad dan was ik daar zeker voor gegaan!
Bijzonder standpunt van de verloskundige, het is een interventie die het leven van een kind kan redden. Mag hopen dat ze wel voor een ‘interventie’ gaat als het kind tijdens de baring in nood komt Ben wel benieuwd wat er nog meer achter zit!
Ik wilde deze bij de vorige al maar toen was 'ie er nog niet. Spuit mijn kinderen maar plat als dat iemand redt.
Denk dat een kindje bijna meer “last” heeft van de druppels, ikzelf sowieso want weer iets waar je aan moet denken. Als ik de optie had gehad had ik t ook gedaan!
Je kan niet teveel vitamine K geven, alleen een tekort is gevaarlijk. Dus om die gedachte zou ik het zeker niet laten.