Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Vind de water variant van deze niet fijn maar de lotion wel

2 likes

Ik wil eigenlijk waterwipes, die vond ik op werk altijd prettig, maar zag deze aanbieding, dus dacht ff hier navragen.

Denk maar dat ik oversla en toch maar voor gewoon waterwipes ga.

2 likes

deze van de ah vind ik heel fijn! En goedkoop, nu ook nog aanbieding!

4 likes

Over babydoekjes gesproken, Bol heeft een actie als je 50€ aan pampers (luiers of doekjes) besteld mag je een Olend Ona Softbag uitzoeken t.w.v. 85€

2 likes

Wel alleen blauw, beige of oranje.

Sad beige mom hier, dus prima voor mij haha!

De waterdoekjes van de lidl en jumbo zijn ook fijn. Kruidvat inderdaad niet, te droog. Hier trouwens nog nooit lotion doekjes gebruikt haha.

1 like

Ik was teleurgesteld hahah. Ik hou wel van kleur maar geen blauw en oranje fan. En absoluut geen sad beige mom. Maar anders wel een leuke actie.

2 likes

Ik vind het dus ook ideaal voor doekjes die wel goed uit het pakje komen want je hebt maar 1 hand nodig. Nooit rondvliegende pakjes, en idd nooit doekjes aan elkaar (of bijna nooit, deze box kan ook niet altijd de doekjes sliert tegenhouden). En 3e voordeel: doekjes drogen nooit uit.

Verder geen aandelen hierin haha.

2 likes

Ik ben sinds kort over op wasbare doekjes. Zo fijn! Echt zonde dat ik een jaar lang wegwerp heb gebruikt.

4 likes

Hoeveel doekjes gebruik je dan op een dag?

1 like

Ja, ik vind de Pampers harmonie aqua doekjes ook het beste. Stevige doekjes, lekker nat en gaan goed uit de verpakking. @Mrs.Fraser
Wel ideaal @Feather als je kind maar 1 keer poept per dag :sweat_smile:

3 likes

Ja, deze! Heb nooit betere gevonden. En zijn altijd ergens 1+1 in te slaan

2 likes

Misschien tmi maar hoe doe je dit? Ik gebruik al jaren wasbare luiers en wasbare doekjes maar poep doe ik altijd met wegwerp. Al die poep wil ik niet in mn wasmachine, bij luiers gooi ik ook het inlegvel met de echte poep weg (poepvlekken oke dat mag)

Heeft iemand de tip om makkelijk zand uit de haren te krijgen? Mijn kind vind het bij de opvang echt geweldig om het zand op haar hoofd te gooien😅 krijg het er niet zo makkelijk uitgewassen

Ik veeg de ergste poep altijd weg met wc-papier (en dat gaat dan in de wc). En dan de restjes of wat plakt met wasbaar. En bij plas gewoon alleen wasbaar. Heb een beetje hetzelfde met mijn wasmachine inderdaad. En zeker als je ook wasbare luiers gebruikt doe je eerst een koude voorspoeling, toch? Dan zou het schoon moeten worden. Ik vind het beter werken dan wegwerpdoekjes, die gebruik ik alleen nog onderweg.

3 likes

Probeer dat af te leren. Het is ook niet fijn voor als het in de oogjes komt of bij andere kinderen in hun haar.

Zo doe ik het ook @still. Op de wasbare doekjes gebruik ik water wanneer er alleen geplast is en liniment bij poep. Het gaat er inderdaad veel beter af dan met wegwerpdoekjes en het is zachter voor de huid.

2 likes

En @Geranium ik zal het toch maar eens proberen dan in combinatie met wc papier. Koud voorspoelen doe ik idd! Maar moet me denk ik even ergens overheen zetten, borstvoedingspoep heb ik bijv ook altijd met inlegvellen gedaan :sweat_smile:

1 like

Thuis heeft ze geen zandbak dus afleren als ik er niet bij ben is dan erg lastig. Hoop ook dat ze daar snel mee stopt bij de opvang.

2 likes