Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wat veel reacties! We hebben besloten om inderdaad maar voor de prik te kiezen. Wat betreft onze verloskundige, dat schijnt wel een gedeeld standpunt onder verloskundigen te zijn: Staatssecretaris trekt standaard injectie vitamine K voor pasgeborenen in - KNOV
Maar ze gaat het alsnog voor ons regelen dus prima zo! @Nimbus2000 wat jij zegt vond onze verloskundige ook, dat snap ik ergens ook trouwens.

1 like

Ik gebruik deze wel voor onze oudste om z’n handen/gezicht schoon te maken na het eten, daar zijn ze echt ideaal voor. Als billendoekjes heb ik ze niet gebruikt, daarvoor vond ik Aqua Pure van Pampers het beste. Alleen heten die nu volgens mij anders.

1 like

Ja ik heb dit ook maar is puur gevoelsmatig en niet gebaseerd op iets ofzo.
Meer dat als ik zelf kijk hoelang ik spierpijn heb van een prik, ik denk: och ben je net op de wereld krijg je dat ook nog :sweat_smile:

En nee, dat weegt niet op tegen een dood kind. Maar volgens onze verloskundige (& die zal wel het standpunt van de KNOV herhalen) is het alternatief net zo goed…

4 likes

Ohh super heel erg bedankt!! Lijkt me zo’n fijn jasje <3

2 likes

Mijn kind is geboren in oktober en ik had eerst wel zo’n Engel pak ipv een jasje. Dan lag hij in de wagen met een muts en wollen deken. Op de echt koude dagen gebruikte ik wel eens twee dekentjes. Ik had zo’n wikkeldekentje en daar deed ik hem dan in als we echt wat langer naar buiten gingen en dan het wollen dekentje eroverheen.

2 likes

Ja in België is het standaard! Heel fijn want geen gedoe met druppels (vergeten)…

3 likes

Ik vind zo’n prik gevoelsmatig ook helemaal niks voor die hele kleintjes. Volgens mij deden wij het gewoon met een lepeltje elke dag? Dan weet je ook zeker dat ze alles binnenkrijgen (ipv de fles want die gaven we niet ivm borstvoeding).

1 like

Bij ons staan de vitamines op het plankje boven de commode. Na het aankleden eerst vitamines op een lepeltje en daarna pas naar beneden om te ontbijten

Waar het dus oa om gaat is dat je kind een zeldzame enetische afwijking kan hebben waardoor de lever de galzuren niet goed aanmaakt en daardoor de vitamine k uit druppels niet goed opgenomen kan worden. Dat kan voorkomen worden door een prik te geven.

15 likes

Ik heb het deze week gecheckt bij de verloskundige en ze gaf aan dat deze prik bij zowel hun als het ziekenhuis niet beschikbaar is, dus dat ik er niet eens voor zou kunnen kiezen?

Ze gaf overigens ook aan dat het artikel wel nuance mist. Het meisje dat is overleden bleek een zeldzame gen afwijking te hebben. Sowieso is het aantal kindjes dat te maken heeft met dit soort problematiek heel laag (kijk bijv ook de video van de verlosmoeder hierover!), dit wordt niet genoemd in het artikel.

Maargoed ik dacht dus ook geef me die prik dan, maar is kennelijk geen optie?

Ik ben ook geen expert haha, maar het kwam ter sprake en ze gaf aan dat ze het in het ziekenhuis niet paraat hebben maar dat zij het dan zelf meenemen (verloskundige). Als de bevalling medisch wordt weet ik ook niet hoe het gaat lopen. We zien het wel

1 like

Kent iemand kindernagellak (aka zonder/met minder schadelijke stoffen) die blijft zitten als je je handen wast? Ik zag Piggy Paint, is dat wat?

Ik had kinderlak van de HEMA gekocht, maar die gaat direct weg zodra ze haar handen wast. En het is tegen nagelbijten, dus het moet idealiter wel langer blijven zitten.

Ja gek! Misschien dat het dan per verloskundige momenteel verschilt of ze het hebben?

3 likes

Weet iemand toevallig of ze in de efteling een soort bolderkarren hebben voor kinderen? Of iets anders? We hebben een buggy voor de peuter maar de kleuter kan soms nogal zeuren met lopen. Dus iets van een kar zou fijn zijn.

2 likes

Ja je kunt kleine karretjes huren. Zou wel een slot meenemen want als je het bij een attractie laat staan zijn er heel vaak mensen die het gewoon meenemen.

1 like

Ja van die trekkarren Kinderwagen verhuur Efteling - Efteling

1 like

Zelfs normale lak blijft bij mijn kind nog niet eens 1 dag normaal zitten. Alle kinderlakken zijn hier ook na 1 keer handen wassen al weg.

2 likes

Tot welke leeftijd vinden jullie het oke om op een terras je kind te laten eten wat je zelf meeneemt? Bijvoorbeeld een banaan of een boterham?

Vriend en ik nu discussie over het wel/niet meenemen van een broodje voor onze peuter (2,5 jaar). Ze bieden daar namelijk ook lunch aan voor kids (alleen dat is dus maar één broodje?). Wijzelf gaan er niet lunchen want peuter moet op bed. Ik vind dat not done, mn vriend vindt dat normaal voor kinderen.

Overigens kan ie dat broodje ook thuis eten maar ik verwacht een inzinking na een ochtendje speeltuin haha :joy:

Ik vind het voor baby’s okee en zou het bij de lunch persoonlijk niet meer doen als er iets op de kaart staat dat mijn kind kan eten. En aangezien er vrijwel overal een tosti of soep oid op de kaart staat… Maar ik heb ook wel een hele makkelijke eter! Hier in de buurt zit ook iets waar het dan 1 boterham is maar wel een dikkere en ze eet dan soms nog wat van ons mee of later iets extra. Of gewoon een appelsap oid. Zeker op een dagje weg komt ze niet snel iets tekort.

3 likes

Mij lijkt het geen probleem, zeker onder de 5.

4 likes