Als jullie zelf wel een koffie, taartje of een appelsap bestellen lijkt me dat helemaal ok, inderdaad tot een jaar of 4/5. Ik doe het zelf wel in ieder geval. En anders gewoon de boterhammen of banaan even op een bankje in de speeltuin geven?
Hier is de truc om normale nagellak op teennagels te doen (bij de jongste van 2,5jr). Dan blijft het in ieder geval langer dan een dag zitten. En de oudste (nu 5) mocht van mij een tijd geen nagellak op z’n vingernagels, omdat hij er steeds mee in z’n mond zat. Nu gaat dat gelukkig wel goed en let hij er netjes op.
Wij gaan binnenkort op vakantie met onze baby van 7 maanden en ik zoek de beste manier om haar in slaap te krijgen op een dagje weg daar. Ze slaapt nu nog redelijk in de “wieg” van de kinderwagen, maar alleen als we in beweging zijn. Als je gaat stilstaan dan wordt ze vaak wakker. Daarnaast is die wieg wel warmer dan het buggyzitje voor 6+ maanden en eigenlijk is ze natuurlijk ook oud genoeg om dat buggyzitje erop te zetten. Wat is jullie ervaring daarmee? Slaapt jullie kindje daar beter of minder goed in? Ons kindje slaapt wel beter in de maxicosi dan in de buggy wieg dus ik twijfel om toch dat buggy zitje mee te nemen omdat dat qua houding wel meer lijkt op een maxicosi.
Edit: Ik lees dit terug en het is nogal een wazig verhaal maar mijn brein kan er even niets beters van maken haha
Hier sliepen ze het beste in de joolz aer buggy omdat die helemaal plat kan en de kap ver naar beneden.
Maar klinkt een beetje of je het overdenkt allemaal. Ik zou zeggen zet het buggy ding erop en je merkt het wel of ze slaapt of niet.
Wij hebben hem bij ons niet in het zitje gedaan tot hij echt kon zitten, maar in de wieg. Maar als je het zitje helemaal plat legt lijkt me dat ook geen probleem. Is het ook geen optie om de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen te doen?
En tijdens een dagje weg is het slapen bij ons toch altijd anders dan wanneer we thuis zijn. Nam vaak de draagzak mee, mocht het slapen in de kinderwagen echt niet lukken
Ik had bij die leeftijd een kleinere opvouwbare buggy mee die helemaal plat kon (easywalker miley), daar kon ook de kap verder van omlaag dan de buggyzit op de kinderwagen. Buggy was vooral om te slapen en korte afstanden omdat het minder support biedt dan een goede kinderwagen en ik dat zo jong geen prettig idee vond over hobbelige wegen of langere tijd. Dan had ik haar in de draagzak (waar ze overigens ook prima in slaapt).
Misschien is een Rockit (of ander soortgelijk apparaat) fijn?
Qua buggy/wieg/zitje zou ik gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Je weet toch nu niet hoe het gaat verlopen.
Bedankt en ook de rest bedankt. Ja ik overdenk het enorm nu je het zo zegt. Mijn denkvermogen is nog niet helemaal zichzelf.
Hoe snel na de geboorte zijn jullie een draagdoek gaan gebruiken? En doe je dan een draagconsult tijdens de zwangerschap, want je doet het normaal liever erna toch? Of is bv een rekbare doek ook prima te doen zonder consult? Ik heb wel veel ervaring met verschillende draagzakken, o.a. half buckle knopen maar niet met doeken dus geen idee.
Ik wil er vooral zsm een kunnen gebruiken omdat dat praktisch is met de oudste naar de opvang brengen/halen.
Ik kreeg in de kraamweek al een uitleg van de kraamzorg erover en heb m vanaf toen ook gebruikt. Vind het handig en fijn om te gebruiken! De draagdoek zelf had ik van een vriendin gekregen, geen consults of experts etc erover geconsulteerd. Maar ik heb ook bijv niet speciale eerste schoentjes enzo gekocht voor mijn kind dus heel goed mogelijk dat je een hogere norm hebt dan ik.
Zo’n rekbare doek is prima te doen met een YouTube filmpje vind ik, als het dan goed bevalt en je wil langer dragen met andere doeken/knopen/etc kun je altijd nog een consult doen. Die rekbare doek hebben wij binnen de kraamweek al gebruikt geloof ik, dus al snel.
Aanvullend hierop: hebben jullie dan ook aanraders (of afraders) voor een draagdoek?
Een doek kom je zelf wel uit denk ik met een filmpje. Daar hoef je niet per se een consult voor, zeker omdat er tussen de doelen een stuk minder verschil zit dan tussen draagzakken. Wel goed om even te kijken of je een rekbare of geweven doek wil, de eerste knoopt iets makkelijker, maar heeft meer laagjes en is minder lang te gebruiken dan een geweven doek.
Ik heb een ByKay stretchy wrap! Alleen die heb ik met onze eerste dochter pas na maanden gekocht. Nu hebben we een newborn dus ik denk dat we haar ergens komende week wel proberen in de draagdoek te doen.
Hangt er vanaf wat je wil. Een rekbare is met 3 lagen over je baby heen en daardoor warmer. En minder lang geschikt qua kilo’s.
Een geweven doek kan jaren mee, kan je bij wijze van nog een volwassene mee dragen.
In de geweven doeken zit verschil, verschillende soorten materialen, diktes, lengtes, stugheid etc.
Dikke stugge doeken zijn minder fijn met kleine baby’s terwijl zwaardere kindjes makkelijker daarmee te dragen zijn.
Rekbare doeken kan je over het alebmeen beter nieuw kopen, dan weet je zeker dat de rek er nog inzit. Geweven doeken vaak bij voorkeur tweedehands, dan zijn ze al lekker soepel en ingedragen.
@Feather
Ik heb wel een draagconsukt gehad en was er super blij mee. Het is heel anders leren dan vanaf een filmpje want die praat niet mee en geeft geen live tips.
Ah, dat is een goede suggestie! We hebben al meerdere () draagzakken dus ik denk dat ik alleen de paar weken tot de kleinste draagzak wil overbruggen. Maar als ik er tzt anders over denk kan ik altijd nog een consult doen voor een geweven doek.
Ik ga mijn man op draagconsult sturen
Voor een rekbare doek heeft ‘de kleine keutel’ op YouTube een fijn filmpje. Eigenlijk de enige echt goede vind ik.
Ik heb mijn jongste gedragen met een geweven doek zonder ooit een consult gehad te hebben. Wel duizend filmpjes op YouTube gekeken om zeker te weten dat het goed ging. Maar als het echt een paar weken is zou ik lekker een stretch doek kopen, vaak ook goedkoper maar ook gewoon makkelijker.