Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wat @Merel zegt, de ftg is denk ik qua maat niet ideaal.

Hier zie je draagzakken die vanaf maat 50 geschikt zijn. Wat op de verpakking staat klopt vaak niet (maar dat wist je ws al gezien je een consult wil). Wat enorm balen dat iedereen op vakantie is. Je kan ook nog een oproep op Facebook draagliefde zetten, misschien dat iemand van wat verder je kant op wil komen.

4 likes

Niet als kritiek naar jou, maar in de lijst van jouw link staat de Tula FTG ook bij draagzakken die vanaf maat 50 geschikt zijn. Terwijl ik idd vaak hier hoor dat deze pas voor iets grotere baby’s kan.

Echt zo irritant dat het allemaal zo onduidelijk (slordig?) is qua informatieverschaffing. Je wilt gewoon een goed passende draagzak, maar met deze wisselende informatie wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om zelfstandig te kiezen. Thank God voor draagconsulenten :stuck_out_tongue:

2 likes

Ooh wat stom! Ik wist dit idd al @FrootLoops nog even de toevoeging dat je de draagzak moet openen en dan de juiste vanaf maat erbij staat (bij ftg is dat 56/62)
Nog 2 dingen: ik had zelf de storchenwiege en vond die niet heel dik qua stof en die kan vanaf maat 50. En je kan een filter met 50/56 toevoegen op die site.

3 likes

Ik heb een draagzak van purebabylove, die zijn van 100% katoen, ergonomisch en vanaf maat 50 te gebruiken. Was een van de aanraders van de draagconsulent waar wij waren geweest en ben er erg blij mee.

2 likes

Heeft iemand hier z’n baby ook iets eerder in de buggy inzet gedaan? Mijn baby past amper meer in die bak van de wagen en heeft meer last van reflux de laatste tijd met een vervelend voorval waardoor ik nu steeds echt minimaal 30 minuten probeer te wachten met plat leggen maar dat is niet altijd haalbaar met weggaan. Ik heb al een handdoek onder het matrasje in de wagen maar ik vind het nog steeds niet echt goed schuin voor de reflux.
Nu zou het met die buggy zit wat makkelijker wat schuiner kunnen en m’n baby heeft al een lekker sterk nekje maar zelfstandig zitten lukt nog niet met vijf maanden. Ik lees online wisselende dingen, we gaan eigenlijk nooit lang wandelen met de wagen, eerder in de draagzak dan maar dat is met die warme dagen die er nu soms zijn ook niet echt een optie.

3 likes

Zolang het niet dagelijks uren is lijkt het me weinig kwaad kunnen. Je kunt ook een refluxkussentje voor in de kinderwagenbak kopen, die zijn behoorlijk schuin.

2 likes

Waar speelt jullie kind van 2.5-3 jaar het leukst mee? We hebben genoeg en ik wissel ook door maar er wordt zo weinig gespeeld de laatste tijd. Eigenlijk alleen met de pop of knutselen. Even inspiratie op doen :blush:

Goeie tip! Dankjewel :blush:

1 like

Ik herken vooral die fase van 2,5 naar 3 dat er hier ook weinig écht gespeeld werd. Of met alles heel kort en nooit echt een favo item. Nu ze 3 is zie ik weer meer focus en dat ze heel leuk (en langer) kan spelen met dingen).

Maar als ik dan toch iets moet noemen: verkleden begon bij ons op die leeftijd, vloerpuzzels, stapelstenen, step, zandtafel (of zandbak) en kleien.
Wat echt niet werkte bij ons waren blokken, treinbaan, Duplo was ook toen even helemaal niet interessant, magnetische tegels (ineens niet meer boeiend, nu weer wel) en kleuren hield ze ook niet van :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nu ik het zo opschrijf zie ik wel een soort shift van fijne motoriek naar grove motoriek. Misschien had het wel iets met die ontwikkeling te maken.

2 likes

Ben lid geworden van Draagliefde groep op FB en neem jullie tips ook mee! Thanks voor het meedenken en goed om te weten over de FTG!

1 like

Ik vind zelf de Stokke Limas heel erg fijn. Dunne katoen stof, en de onderkant knoop je ipv gesp dus voelt ook beter met zo’n kleintje. Is vanaf 3,2 kilo dus hangt beetje van geboortegewicht van je baby af :slight_smile:

2 likes

Auto’s, puzzels, dieren/dino’s en het speelkeukentje blijven hier populair.

2 likes

Play-Doh, Duplo, magneettegels, tekenen, boekjes lezen.

1 like

Draagzakken gaan over maten in het geval van de limas maat 50 tot 86. De gewichten zijn de testgewichten waarop de naden niet breken, maar de limas zou tot 15 kilo gaan en dat zou betekenen dat mijn dochter in maat 98 (13 kilo) daar ook nog prima in past. Terwijl het rugpand qua hoogte en breedte niet gemaakt zijn om zo’n groot kind te ondersteunen.
De limas is dus een prima draagzak maar het gewicht is geen indicatie, ookal laten veel winkels dat wel zo lijken.

5 likes

Misschien zou je kunnen overleggen met kinderfysio?

Persoonlijk zou ik het in jouw geval wel doen. Alleen inderdaad niet te lang. Omdat het niet goed is voor de heupen en rug om je baby in zithouding te zetten als het nog niet zelfstandig kan zitten. Ik weet ook niet wat voor standen je kinderwagen heeft? Mijne kan plat (liggend), schuin en recht. Denk dat elke kinderwagen deze standen wel heeft. Misschien is de schuine stand al fijn en helpend voor je kindje!

Edit: en de maxicosi op het onderstel van je kinderwagen? Of is dat niet recht genoeg?

1 like

Ik heb een joolz geo dus ik denk dat die wel een goede stand heeft. Ik vind de maxicosi altijd zo propperig haha. Wel ook nog een optie! Bedacht mij dat we ook bijna weer naar het CB moeten dus kan het ook daar nog even navragen.

1 like

Oh ik hoop dat het inderdaad een fase is! Ze lijkt nu wel een puber die het liefst de hele dag op de bank hangt. Alle speelopties die genoemd werden, worden hier in ieder geval genegeerd. Behalve idd loopfiets, kleien, spelen met water. Maar dat kan ze ook allemaal niet zelf pakken. Dus misschien is het idd een andere behoefte, daar had ik nog niet aan gedacht!

Ftg (ook mesh) is vrij warm.

Zo zonder consult zou ik dan een (tweedehands) Marsupi kopen. Die is mooi dun en past vanaf maat 50. Als je dan later een consult doet kan je dan altijd nog een duurdere aanschaffen

1 like

De Limas moet je ook wel heeeeeeeel goed afstellen wil een kind met maat 50 er mooi inpassen. Ik heb die vanaf een paar weken na de geboorte gebruikt en vond 'm toen nog net wat groot terwijl mijn dochter geen kleintje is. Bij maat 56 zat hij echt goed. Vond 'm ook alles behalve luchtig, we hebben in de zomer een dunne katoenen full buckle erbij gekocht omdat de banden van de Limas zo warm zijn op je rug (Maar ervaar jij misschien anders @bambam! Mijn dochter was in de zomer al 6 maanden dus ook een stuk zwaarder en daardoor ook warmer om te tillen).

Vind verder zowel de Limas als Limas flex (full buckle) echt top en lang en veel gebruikt. Flex is tot maat 104 en zit mijn kind van 2.5 nog goed in. Niet meer met het hele pand tot de nek, maar is dat echt nog nodig als ze zo oud zijn @Kusjessoldaat?

1 like

Duplo, de melissa & doug ijssalon, poppen en een poppenbuggy.

1 like