M’n man is met m’n dochter (3,5) geweest en vonden het erg leuk! Was wel aan de lange kant (60-70 min), maar dat ligt misschien meer aan haar zeer korte spanningsboog heb ze ook niet gehoord over spannende dingen. Het eas meer mooi/zielig dacht ik. Al is mijn dochter niet gauw bang…
Rondjes draaien met de heupjes/beentjes. Osteopaat is in mijn mening altijd een goed idee & de sab simplex druppels deden hier echr wonderen!!
Ja ik was vanochtend ook met dochter van 3,5 die vond het niet spannend. Twee kindjes moeten elkaar op een gegeven moment zoeken, dat is misschien wat zielig. Verder veel liedjes en mooie shots van het bos ik vond ‘m zelf ook leuk
Ja, ik met mijn 3,5 jarige. Die vond een half jaar geleden Dikkie Dik nog spannend maar dit ging helemaal prima. Vond het een hele lieve film met leuke liedjes.
@Spaarlamp @JustinBieber Ik was Infacol en Sab Simplex vergeten! Heeft bij de eerste niet echt iets gedaan, maar misschien wel bij deze kleine vent. Thanks voor de reminder
@crazyvibes Dat is een goede tip, thanks! Merk ook dat 90 ml vaak niet helemaal opgaat, er blijft altijd wel 20 ml over, omdat het misschien te veel is voor zijn maagje?
@Boondigga Deze tip neem ik ook mee, over het zijwaarts liggen, thanks! En die houding op de hand gebruiken we al Refluxkussen gaan we nu gelijk bestellen!
@Sia Thanks! Ga ik gelijk opzoeken!
@JustinBieber @Huismus Klinkt goed! Al geeft het een beetje verlichting; alle beetjes helpen.
Thanks voor julie tips! Veel doen we inderdaad al.
Met onze eerste hadden we er ook last van en dat was gewoon uitzitten en rond 6-8 weken was het volgens mij weer voorbij. Maar probeer nu echt wat actiever naar oplossingen te zoeken in de hoop het eerder te verlichten ipv uit te zitten
Fijn dat jullie zo meedenken
Wellicht een tip: kruidvat en etos hebben ook darmkrampdruppels met volgens mij nagenoeg dezelfde samenstelling als sab simplex, maar dan dus een stuk gemakkelijker te verkrijgen. Ik vond die van kruidvat te olie-achtig (deed het in de fles en die kreeg ik dan nauwelijks schoon) maar van etos heel fijn en merkte ook wel echt wat verbetering.
Ik heb een babypakje (zo’n wolllen ding voor buiten) van engel gekocht op Vinted voor een vriendin, kreeg het binnen en het valt me op dat het best wel dun is. Is dat ook zo bij nieuwe engel pakjes? Of zou deze gewoon door veel dragen oid best wel dun geworden zijn…?
Dit schijnt goed te helpen. Een vriendin van mij heeft het gebruikt en haar schoonzus is kn Duitsland bevallen en de kraamafdeling geeft dit als advies mee tegen darmkrampjes.
Het materiaal is niet heel dik inderdaad, dat maakt het o.a. fijn in gebruik. Beetje zoals een fleecedeken maar dan van wol. Mijn ervaring met slijtage door gebruik is dat het dan op plekken dun wordt (niet het hele kledingstuk gelijkmatig) en er daar uiteindelijk ook gaatjes in vallen.
Vraag me af of iemand hier tips heeft voor een autostoeltje. Ik heb nu nog de Maxicosi Cabriofix. Maar mijn grote baby groeit er langzamerhand al uit haha
Ik vind het alleen zo fijn dat ik hem voorin de gordel kan zetten naast me. Ook met speentje weer erin stoppen etc… (vooral nu nog dan)
Met 7 maanden ga ik alleen met hem naar Zoutelande (dus dacht lekker makkelijker voorin).
En als hij 8 maanden is gaan we naar Madrid met vliegtuig en daar een auto huren. Had me ook al bedacht om dan autostoeltje mee te nemen (is kosteloos) en die dan gewoon in de gordel te zetten.
Maar… de opvolgstoelen kunnen geloof ik veelal niet meer in de gordel met zijn lengte/vanaf 6 maanden. Of heeft iemand nog een goede tip?
Mij lijkt 360 ook chill, maar die kunnen volgens mij sowieso niet in de gordel. Ik ben nu aan het denken om een 360 te kopen waar die even mee vooruit kan en dan een goedkoper stoeltje voor erbij die wel in de gordel kan? Of toch autostoeltje huren in Madrid? Of denk ik veel te moeilijk en gaat mijn kind het al snel prima vinden alleen achterin?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer haha. Komt ook omdat ik vooral vanuit de situatie nu denk dus tips gevraagd over hoe het bij jullie verliep en wat fijn is!
Misschien ongevraagd advies, maar weet je zeker dat je baby er al uit gaat groeien? Mijn kinderen zijn al wat ouder maar toen was de regel dat voeten mogen uitsteken maaar oren niet, en dat zolang dit niet het geval is, dit de veiligste autostoel is.
Mijn jongste heeft tot anderhalf jaar in de babystoel gezeten
Ik zou ook even checken of je baby echt al te groot is, want volgens mij kunnen de groep-0 stoeltjes wel langer mee dan de meeste mensen denken (tot 80-85cm geloof ik?).
Maar wat bedoel je met de 360? Wij hebben een Pebble 360 en ik wil hierna een Pearl 360 kopen want het draaien vind ik wel echt heel chill! De Pebble kan wel gewoon in de gordel, maar als je hem wilt kunnen draaien heb je wel de 360 base nodig.
We hebben overigens op vakantie een auto met stoeltje gehuurd, stoeltje was wel echt een stuk minder dan thuis en m’n baby moest vooruit rijden maar voor 1 dag was het oké. Ik vond het vooral al een hoop gesleep met koffers, buggy etc dat ik geen stoeltje mee wilde nemen
Haha ja goede vraag hij is nu ong 68/69 cm. Op de website van maxi-cosi staat dat de cabrio i-size tot 74cm is. Hij draagt nu dus wel sinds deze week maat 74. Vandaar dat ik niet denk dat hij nog erg lang erin past? Maar dan ga ik dus uit van de richtlijn zoals maxicosi die op de website heeft staan.
De Pearl bedoelde ik inderdaad! Of zijn er van andere merken ook nog fijne 360 stoeltjes? Ik zie dat de Emerald wel 360 is én in de gordel kan. Maar die prijs
Zit wel wat in dat autostoeltje meenemen weer meer gesjouw is op reis. Wij hebben wel voor 1 week nodig, was €100. Vond het bizar duur
Wij hebben de maxi cosi axxis, die kan in de gordel maar is pas vanaf 80 cm. Kan je niet voor die paar maanden van iemand een maxi cosi lenen die wel voorin kan? En zijn jij en je baby zonder partner? Anders kan iig in Madrid 1 van jullie achterin naast de baby zitten. Hier heeft ze nog nooit voorin gezeten en nouja soms was het pittig, ook omdat ze wagenziek werd, maar tis wat het is.
Wij zijn voor die van Novi baby gegaan, we hadden er twee nodig dus een beetje budget gaat zoeken. Zijn er tot nu toe heel blij mee! Kan tot een jaar of 10 zelfs, al verwacht ik dat dat niet nodig is.
Wie heeft er tips voor houdingen voor het voeden zodat je je stuitje minder belast? Liggend is nog niet echt een optie met een newborn. Heb de hele bevalling niet in een zithouding gezeten om stuitje te ontlasten (overgehouden van vorige bevalling), maar merk nu dat het alsnog weer gevoelig is door het vele voeden in diezelfde houding.
Deze regel is niet meer. Per maxicosi is een max lengte en gewicht.
Ik wilde niet op vakantie doordat het financieel gezien eigenlijk niet mogelijk is, maar ik zou toch heel graag een paar dagen weg willen samen met m’n kind. Eind juli, begin augustus. 1 volwassene en een kind van 1. Heeft iemand toevallig een tip binnen Nederland? Een huisje, stacaravan of iets dergelijks. Het liefst met een leuk zwembad of andere activiteiten direct in de buurt? Alles wat ik zie is zó duur.
Op je zij, met je hand onder je hoofd en je baby ongeveer in de kom van je elleboog of eronder. Afhankelijk van wat fijn vindt. Ik zoek ff een foto. Baby ligt dan ook op de zij.
Wel bij vermoeidheid opletten dat je er niet oprolt ofzo
Oh ja haha, voor ons was het €5 voor 1 dag . Voor €100 heb je al een nieuw (budget) stoeltje
.