Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wel iets primitiever maar je zou naar een Nivonhuis kunnen gaan? Je hebt dan een eigen slaapkamer met wasbak en de andere ruimtes zijn gezamenlijk (en heel groot). Je betaalt per persoon, volwassene is 30€ per nacht en kinderen tot 4 gratis en daarna de helft ofzo.
Ze hebben ook op een aantal plekken pods of tiny houses, dus dan sta je meer op de camping. Dat is bij den Broam, de kleine rug, Morgenrood en Krikkenhaar het geval.
Mijn kind en ik vinden Nivonhuizen ideaal want er is altijd een grote zaal en een speeltuin en er zijn veel andere kinderen waar je makkelijk contact mee legt. Maarrr het moet wel je ding zijn.

7 likes

Ja deze houding geprobeerd maar lukt met een baby van 3 dagen oud nog niet altijd! Maar voor in de nacht sowieso goed om te proberen thanks!

Kun je misschien huizenruil doen met iemand? Dan zit je even in een andere omgeving aua speeltuintjes, kinderboerderij, ijssalon, speelgoed. Er zijn facebookgroepen van.

Anders inderdaad Nivonhuizen, ook aanrader!

2 likes

Koala houding misschien? Dan kan je languit liggen met wat kussens achter je rug.

2 likes

Dit dacht ik ook inderdaad! Of je kijkt of je ergens kattenoppas kunt zijn. Ik begreep van een vriendin dat zij aan die adresjes komt via een huizenruilsite.

5 likes

Thanks, die ga ik nog proberen!

1 like

Misschien kan de kraamzorg helpen met deze houding proberen?

1 like

Bij mij hielp het om een opgerolde handdoek tussen mij en de baby te leggen zodat die niet helemaal doorrolde tegen mij aan en het hoofdje goed bleef liggen. Weet alleen niet hoe groot je borsten zijn, als ze (heel) klein zijn werkt dat vaak niet zei de kraamzorg. Was ook wel fijn om ook een beetje ruimte tussen je te hebben met warm weer.

1 like

Haha nou dat dus :stuck_out_tongue_closed_eyes: €5 is inderdaad wel prima!

Ik zal inderdaad nog eens rondvragen! Of op Marktplaats toch eens kijken voor een goede deal.
In Madrid ben ik wel samen met partner. Zoutelande dus niet…

Vandaag was hij wel lekker rustig achterin. Mja was ook maar 5 min :rofl: komt vast goed!

Dank voor de tips en het meedenken allemaal!

Ik pak mijn 360 autostoel mee op vliegreis naar Italië. Mijn dochter is dan net 4 maanden oud en wilde voornamelijk niet afhankelijk zijn van het aanbod van Italiaanse autoverhuurmaatschappijen. Heb deze en kan ik gebruiken van 40 tot 150cm, ik kocht hem bij showroomprive aan 135 euro.

Ik wil je anders laten weten hoe de reis met de stoel verloopt?

1 like

En @Airy-fairy
Hoe nemen jullie hem mee dan, volgens mij moeten stoeltjes in het ruim? Dat vind ik niks, dan weet je niet wat er mee gebeurt.

Wij hebben altijd stoeltje op vakantie gehuurd en ja, die zijn iets minder dan thuis maar wel veilig en we hebben alle keren (3x nu) zelf tussen de beschikbare stoeltjes mogen kijken en kiezen.

1 like

In een gevoerde reistas, die je ook op je rug kan dragen. Ik neem het risico omdat ik weet dat ik thuis nog een andere autostoel heb. Als ze die kwijt zijn, dan vul ik een schadeclaim in en gebruik ik mijn andere in afwachting van een oplossing.

1 like

Ik heb 2x een auto gehuurd op vakantie en 2x slechte kinderstoeltjes gekregen. Het was laat, de auto was al betaald en pas op het laatst lieten ze de stoeltjes zien. Op dat moment waren we zo moe dat we het hadden geaccepteerd. De volgende dag pas zagen we hoe vies het was en totaal onveilig. Dit jaar met baby gereisd en ook nu weer lieten ze pas de autostoeltjes aan het einde zien. De kinderstoel voor de peuter ging nog wel. Het was oud en versleten, de gordels kon je niet meer goed loshalen, dus je moest haar er echt inwurmen en soms vroeg ik me af of het echt veilig was als we een ongeluk zouden krijgen, maar die voor de baby was belachelijk. Hij paste niet meer in de newborn, maar als je die uithaalde was het veel te groot voor een baby. En pas toen we aan het rijden waren merkten we op dat ie totaal niet veilig was. Bij elke verkeerde beweging klapte hij tegen de bank.

Ja ik was erbij toen ik het accepteerde. Ik had het niet moeten accepteren, ook al hadden we alles betaald en deden ze alsof ze me niet begrepen toen ik er wat van zei. Hier ga ik dus echt nooit meer mee akkoord. Gelukkig hadden we wel een derdehands maxi cosi meegenomen en die zat goed en stevig (die was alleen kwijtgeraakt op de luchthaven en kregen we een aantal dagen later terug)

2 likes

Wij zijn een jaar geleden hier geweest toen we ook een klein budget hadden. 250€ voor een midweek. Volgens mij liggen de last minute prijzen nog lager. Wel basic huisjes en simpel maar vermakelijk zwembad. Kinderanimatie was wel echt heel leuk geregeld.
Mooi bosrijk gebied en op loopafstand het boomkronenpad. Aanrader!

5 likes

Ja afgrijselijk, ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met gehuurde autostoeltjes. Wat we bij een langere vakantie doen is bij een speciaal babyspullenverhuurbedrijf stoeltjes halen, dan weet je wat je krijgt en die zitten op best veel plekken.

Maar we hebben de vorige keer in Italië een autostoeltje gekocht voor honderd euro. Ja het is ook niet heel goedkoop maar mijn 3-jarige zat in een zitverhoger en mijn 1,5-jarige in een kleuterstoel. Dat was het wel waard. Die mensen deden ook alsof we heel moeilijk deden en dat dit gewoon normale autostoeltjes waren. Nou vooral in Napels wil ik gewoon enigszins veilige stoelen, die mensen daar rijden echt gestoord.

Moet wel zeggen dat we vaak budget verhuurmaatschappijen nemen, wel bekende namen maar wel de goedkopere, dus misschien verschilt dat ook nog.

5 likes

Ja dat zou fijn zijn, ben benieuwd! Dan neem je het gedeelte voor de isofix dus ook mee toch? Lijkt me wel heel zwaar :flushed:

@Perzik , ja dan moet denk ik wel in het ruim. Voor een duurdere autostoel zou ik dat ook niet graag doen. De maxi-cosi cabriofix zou ik opzicht wel aandurven…

3 likes

De website sorbetkidscouture houdt opheffingsuitverkoop, veel merken zoals mini rodini, tiny cottons, marmar etc. zijn hierdoor allemaal afgeprijsd.

6 likes

Ja wij huren eigenlijk altijd een auto en mijn ervaringen zijn ook slecht. Zelfs in Duitsland kregen we voor een kleuter alleen een zitverhoger, iets anders was er niet, maar ze kwam toen echt nog lang niet aan de lengte-eis voor een verhoger. En dat was bij Europcar, geen kleine lokale speler. Deden ook echt alsof wij heel raar waren dat wij het niet zo’n goed idee vonden.

2 likes

Tip voor kinderen vanaf 3 jaar: Circus Snor.

Ze touren momenteel door Nederland en ik vond het echt heel leuk voor kinderen in de onderbouw/middenbouw.

Verwacht geen grote mega spectaculaire acts maar een combi van theater en acrobatiek. Rondom de voorstelling is er ook vanalles te doen (over een koord lopen, jongleren, mini zweefmolen).

Mijn kinderen vonden het in ieder geval fantastisch :blush:

11 likes