Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Er zijn al goede tips gegeven idd, en er was eerder deze week ook een discussie over wasroutines. Dat is echt iets om niet op te bezuinigen, het wassen met genoeg wasmiddel en ook vaak genoeg. En als je tweedehands koopt ook echt echt echt eerst drie keer de hele wasroutines doen (zie bijvoorbeeldhttps://www.nappys.nl/blog/post/het-belang-van-een-goede-wasroutine). Anders heb je kans dat de luiers toch nog te vies zijn en dat het stinkt of dat je kindje rode striemen krijgt (ik heb dat niet gedaan, dus van geleerd).
Ook nog een persoonlijke ervaring is dat het beter werkt als ƩƩn persoon verantwoordelijk is voor het wassen en klaarleggen enzo, omdat het het fijnst is als er een routine is en je ook bij de andere 60-graden wassen rekening houdt met de luiers. Stel je wast iedere twee dagen luiers, dan vul je de trommel als het ware met handdoeken om hem wat voller te krijgen. Als je partner dan al een 60-graden was heeft gedaan is het lastig. En het is dus ook belangrijk dat je partner ook overtuigd is van het nut van de goede wasroutine :slight_smile: dat was bij ons in het begin een probleem.
Je kunt ook, om het eens uit te proberen, bijvoorbeeld twee luiers kopen (of lenen als je iemand kent) en het dan een dag in de week gebruiken. De luiers zelf zien er vaak heel leuk uit en zijn makkelijk in gebruik. Dan kun je kijken of het wat voor jullie is!

2 likes

Voor welke draagzak ben je uiteindelijk gegaan?

Wat zouden jullie aanhouden qua tijden als je toch een klein verjaardagsfeestje voor je eerste kindje wil houden (grootouders, onze broers/zussen) terwijl je met een 2-weken oude baby zit?
Eigenlijk helemaal geen zin in, maar kind wordt 4 en natuurlijk super bewust van verjaardagen dus wil absoluut wel iets doen.

2 uurtjes in de ochtend, dan heb je alles gelijk gehad en kun je daarna de hele dag bijkomen!

Gewoon een taartje komen eten zonder maaltijd. Dan heb je er minimaal voorbereiding aan (taart bestellen/kopen, je hoeft alleen maar ter plekke koffie te zetten, geen verdere boodschappen nodig) en hoef je geen hele maaltijd te bereiden (en als je dat wel wil, vraag of je (schoon)ouders een pan soep meenemen).Wat de exacte tijden zijn ligt helemaal aan jullie schema en wat jij prettig vind. Ik vind visite om bijv 10u in de ochtend echt veeeel te vroeg omdat ik hou van lange, langzame ochtenden. Maarja een jarig kind wat je tot 15u koest moet houden duurt ook lang

1 like

Uitbesteden en het bij opa en oma thuis vieren?

4 likes

@Feather we hebben de sleepcarrier binnen! Is super stevig, we zijn er heel blij mee. Ook lekker smal waardoor je baby geborgen ligt. Onze baby slaapt er nu heerlijk in (terwijl hij best moeilijk weg te leggen is in de box of kinderwagen). Ze kunnen er ook lekker op hun zij in liggen door de stevige wanden

Uiteindelijk geen consult gedaan, want iedereen was op vakantie :joy: Heb de Boba wrap gekocht! Aanrader! Fijn ding en niet zo moeilijk te gebruiken. Ik gebruik het, man gebruikt het en mijn schoonouders ook.

1 like

Mijn vriendinnen hadden dat ook dus ik verheugde me er op, maar er gebeurde gewoon niks. :sob: Je zag gewoon nul verschil, heb ook gewoon mn normale bh’s kunnen dragen de hele zwangerschap en ook toen ik stuwing had. Echt teleurgesteld

1 like

In Oktober is mijn dochter jarig en ze wilt heel graag een Dikkie Dik feestje. Laat dat nou net iets zijn waar 0 versiering van te vinden is, en als het te vinden is is het uitverkocht :upside_down_face: Ik ga maar kijken of ik het een en ander in elkaar kan knutselen. Zag dat ik bij de kruidvat een soort foto slinger kan laten maken dus dat is een optie.

2 likes

Als ze 3 wordt kan je wel het boekje van dikkie dik kopen waar een speld bij zit! Verder idd niks :sweat_smile:.

4 likes

Oh ze wordt toevallig wel 3, top hahah

Oranje balonnen en dan met een marker een dikkie dik hoofd erop tekenen.
Maar heel eerlijk… oktober is nog even weg, misschien is tegen die tijd dikkie dik weer helemaal voorbij.

1 like

Ja moet zeggen dat het wel al een vrij lange tijd een hit is. Ik wacht inderdaad nog wel even af met bestellen! Het zal Nijntje of Dikkie Dik worden gok ik haha, dat is d’r hyperfocus momenteel.

2 likes

Oh zo’n wrap lijkt me juist heel ingewikkeld maar valt mee dus!?

1 like

Iemand nog tips voor leuk muziek speelgoed voor een kindje dat 1 jaar wordt?

1 like

Valt heel erg mee! Ik heb normaal geen geduld voor ingewikkelde tutorials, maar na 2 keer is het zo gedaan!

3 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/fisher-price-dierenpiano-interactief-speelgoed-speelgoedpiano/9200000112032840/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000112032840-PMAX-C-22288392423&gad_source=1&gad_campaignid=22288402995&gbraid=0AAAAAD5OnmNiSf2q0ZMigZ_rZo4koUfkM&gclid=Cj0KCQjw-4XFBhCBARIsAAdNOkvF-fCxU4cUzD16-4GptGDUqbDlqXtkUDMK0PJTonsRVh3exNugNaUaAvyeEALw_wcB
Zoiets?
Action heeft m ook

3 likes

Welk boek met speld? Kan niet vinden. (En ook moeder van een Dikkie dik fan kind, zo gek en jammer dat daar zo weinig van is)

https://www.bol.com/nl/nl/p/dikkie-dik-jarig-met-dikkie-dik-hoera-3-jaar/9200000124454570/?Referrer=ADVNLGOO002008J-S--9200000124454570-PMAX-C-22291015889&gad_source=1&gad_campaignid=22294755970&gbraid=0AAAAAD5OnmNxP4sMt7_xNcQE4snnPxRl8&gclid=Cj0KCQjw-4XFBhCBARIsAAdNOksmA8ReqN08xt-sSeAuhRB1pDOrzd92kfeuiyF8OmFZ8oeEkL7v8NwaAn9TEALw_wcB

Deze! Mijn lokale kinderboekenwinkel verkoopt 'm ook.

4 likes