Hape baby einstein heeft leuke dingen vind ik!
Dankje!!
Boekjes scoren via marktplaats of Vinted en daar slingers van knippen ![]()
Mijn dochter heeft ook een favoriet personage (Zuma van Paw Patrol) waar nauwelijks merchandise van te vinden is. Super irritant.
Niet qua versiering maar qua taart een kleine tip:
Voor haar verjaardag hadden we dus een Hema fototaart besteld en een afbeelding van dat personage erop laten printen. Werkte perfect!
Ik vroeg me af of hier iemand tips heeft. Wij hebben sinds vijf maanden een superlief kindje, maar vanaf het begin wil hij eigenlijk niet graag apart van ons zijn. Dit betekent dat als we hem in het begin weglegde hij meteen ging huilen. We hebben hem toen vrijwel altijd bij ons gehad tot ongeveer drie à vier maanden omdat wij overal lezen dat laten huilen wel slecht is voor een kindje. Nu is hij vijf maanden en begint hij nog steeds snel te jammeren als hij bijvoorbeeld op zijn speel kleed wordt gelegd of in de box of als hij in zijn baby Bjorn zit. Het gaat meestal ongeveer vijf à 10 minuten goed en dan begint hij te jammeren. Soms laten we hem jammeren, maar het gaat vaak snel over in echt huilen. Pas als wij met hem rondlopen, dan is hij een soort van tevreden. Heeft iemand ook zo’n baby gehad? Is dit normaal? Om mij heen zie ik vooral rustige kindjes die zo makkelijk een half uur of drie kwartier zichzelf kunnen vermaken. Ik vraag me af of onze baby niet iets anders onder de leden heeft of dat we hem misschien toch moeten laten huilen zodat hij eraan bent dat hij zichzelf ook alleen moet kunnen vermaken? Thanks alvast!
Ik had ook zo’n baby, die ook nog eens heel erg veel huilde, en keek (kijk soms nog steeds) jaloers naar alle ouders met kindjes die lekker tevreden weg te leggen zijn eventjes (mijn zoontje accepteerde de kinderwagen ook niét). Voor ons hielp een draagzak om handen vrij te hebben. Het werd beter, maar hij blijft een kind dat veel behoefte heeft aan nabijheid. Wat met 8 jaar een stuk makkelijker is dan als klein kindje.
Mijn baby is nu 10 maanden en hij begint dit nu eigenlijk pas een beetje te leren. Tot 3-4 maanden deed hij alle dutjes op ons dus was wegleggen sowieso geen optie. En toen hij een beetje begon te spelen wilde hij dat alleen als er iemand bij was. Dus dan lagen we bij hem op de speelmat of hij zat in zn stoeltje bij ons aan tafel. We zetten hem ook altijd bij ons in de keuken als we bijv. moesten koken of afwassen. Dus lichamelijk wel los van ons, maar wel altijd dichtbij. Al hebben we ook heel veel met hem in de draagzak gedaan omdat een stoeltje of kleed dan toch te ver weg was. Op de opvang wil hij ook altijd tussen de andere kindjes liggen, hij is niet graag alleen. Nu hij meer kan bewegen (kruipen, zitten etc) merk je ook dat hij ineens niet meer op schoot wil zitten maar juist zelf zn ding wil doen dus volgens mij gaat het alleen spelen vanzelf wel beter.
Ahh dankjewel voor jullie reply @Anna88 @Bailey @Loretje ! Ik lees veel herkenning. Fijn om te horen dat er ook kindjes zijn die gewoon zo zijn en dat ik me niet perse zorgen hoef te maken. Ik dacht misschien heb ik hem wel teveel vervend, maar zo te horen is dat het niet! Ik hoop inderdaad als hij kan kruipen dat hij dan wat tevredener is ofzo… het lijkt ook gewoon alsof hij meer wil dan hij kan. Dan ga ik nu gewoon verder met me geen zorgen maken en wat jij zegt @Loretje me er aan overgeven. Zo vervelend is het nou ook weer niet (krijg wel sterke armspieren zo
), maar vind het zo’n groot verschil met andere baby’s dat ik ging twijfelen haha.
Ja heel herkenbaar. Mijn kind wil alles meemaken en wil ook veel meer dan hij eigenlijk kan.
Hij sliep 6 maanden op mijn arm, wegleggen lukte gewoon niet. Daarna merkte ik voor het eerst dat hij het fijner vond om op bed te liggen en minder huilde als ik hem weglegde. Nog steeds doet hij 1 dutje op ons, de andere dutjes wel in bed.
Het wordt inderdaad beter: hij is nu druk met kruipen oefenen, en daardoor vermaakt hij zichzelf beter.
Wij hebben een groot speelkleed gekocht en vaak ga ik daar op zitten. Eerst met hem spelen, en daarna iets voor mezelf (proberen te) doen zoals lezen. Merk dat hij dan makkelijker zelf gaat spelen.
Je kunt een baby echt niet verwennen. 5 maanden is ook nog zo jong. Sommige baby’s hebben gewoon meer nabijheid nodig. Niet gek, ze hebben 9 maanden in je gezeten. Google maar eens op velcro baby, zijn veel baby’s zo. Komt echt vanzelf goed.
Ik ben trouwens ook nog steeds verbaasd als ik een baby rustig in een wagen zie liggen, dat is bij ons nooit gelukt.
Fijn dat hij nu wat vaker los van jullie kan slapen! Inderdaad herkenbaar dat alles willen ontdekken. Hij wil ook echt perse rondlopen, als hij op mij zit op de bank oid dan is het ook niet goed
. Op dat grote speelkleed doe ik nu ook met hem samen spelen. Dat vind ik ook wel gezellig en knus en dat gaat vaak een kwartiertje goed ofzo voordat we weer moeten gaan lopen!
@Huismus ben het helemaal met je eens! Dat lees je ook overal, een baby kan je niet verwennen dus dat houd ik in m’n achterhoofd. Denk gewoon soms van pff; ik word moe van al dat geloop haha. En inderdaad niet in de kinderwagen willen, altijd op m’n arm met bijna 8 kilo door de wijk lopen
. Maar jullie woorden geven me hoop, t wordt beter.
@Gatta , kan ik me helemaal voorstellen! Wel heel fijn dat het zo gelukt is ![]()
@huismus, ja ik ben eigenlijk ook wel zo bedacht ik me. Maar hij heeft tot nog toe qua groeien/lengte wel het fysiek van zijn vader en die snackt helemaal niet zo veel. Haha wellicht komt het nog!
@Indigo , haha fijn die herkenning! En ook wel een beetje helaas dus voor jullie dat je ook nog geen verschil merkt. Tja, het is zoals het is inderdaad. Ben benieuwd wanneer je verandering gaat merken!
@Daelyss , ik zou zweren dat ik een post van je heb gelezen met je ervaring over autostoeltje meenemen in het vliegtuig. Dat was jij toch? Kan het nergenssss meer vinden en wilde je juist graag nog bedanken dat je het wilde delen!
Met veel plezier! Heb hem hier 5 dagen geleden gepost, mocht je het terug willen lezen. Wanneer vertrekken jullie op vakantie?
Ah kijk gevonden! Goede tip ook van die airtags en de draagzak. Wij gaan in oktober, over 2 maanden ong. Ik hoop dat hij nog in de cabrio isofix past dan haha
Is er hier iemand wiens kind een VE indicatie heeft op de opvang?
Ja, mijn kind heeft dat ze sinds 2,5 jaar was ongeveer.
Ons kind heeft er (misschien) recht op.
Zou ik je een privé berichtje mogen sturen?
Allebei mijn kinderen hadden dit ook, en ik keek ook met verbazing naar een vriendin die haar even oude kindjes gewoon een half uurtje naast haar in de box kon leggen als ze ging koken ofzo. Vijf maanden is ook echt nog klein, volgens mij droegen wij de kinderen meestal nog of zaten ze op schoot bijvoorbeeld. Toen ze gingen kruipen (edit: leeftijden weggehaald want klopte volgens mij niet en is toch niet echt relevant en voor iedere baby anders), werden ze iets ‘onafhankelijker’, maar wilden ze nog steeds vaak samen zijn.
Als ik gek werd van dat geplak ging ik vaak wandelen met de buggy als het tijd werd voor een dutje. Dan konden ze lekker rondkijken en vielen ze in slaap en kon ik wel rustig koffie drinken ofzo. Hopelijk komt dat bij jou ook!
Sorry maar, jouw kind ging kruipen met 4 maanden?
Ik dacht dat de mijne snel was met rollen met 3,5 maand maar dit ![]()