Hier werkt het beste om er geen aandacht aan te schenken. Gaat vanzelf weer een keer beter en eten moet leuk blijven in mijn optiek. Ik maak eigenlijk nooit iets anders voor hem. Dus ik bied altijd aan wat wij eten met wat rauwkost en kwark erbij. Als ie proeft is het mooi mee genomen.
En ik maak veel spaghetti/pasta (met de groente helemaal glad gepureerd haha), spinazie pannenkoeken (aka draken pannenkoeken
) (of met een andere soort neutrale groente zoals pompoen), smoothies met groente (banaan, spinazie en mango of banaan, sinaasappelsap, mango en wortel) en soepjes (dat laatste wordt niet van gegeten maar wel in gedipt met stokbrood haha). Baksels met verstopte groente ook geprobeerd maar moet ie niks van hebben haha. Leuke gezichtjes maken werkt ook niet. Onze zoon is 2,5 jaar. Soms werkt het nog om te vragen of ie niet benieuwd is of het zoet of zuur is en hard of zacht. Dat wekt nog enige nieuwsgierigheid soms.
Oh en! Een snackbordje rond 15.00/15.30 met dingen die hij heel lekker vindt (olijven, plakje worst, fruit, soepstengels) gecombineerd met rauwkost. Werkt ook altijd! En misschien geen pedagogisch verantwoord advies haha, soms eet ie met een filmpje ook ineens alles wat ik voor zn neus schuif