Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn kind is gek van de stijl van sketchers. Ik vind het ook prima want ze zijn niet zo duur en ze kunnen makkelijk aan en uit. Maaaaar ze zijn allemaal van dat mesh en dus niet waterdicht. Vind het dus niet echt wat met oog op de aankomende herfst en winter. Wie weet er een merk met zulke afzichtelijke schoenen die wel bestand zijn tegen slecht weer?

2 likes

Wij zijn met 8 maanden gestart en het viel ons zo mee. Ze ging al vanaf 4 maanden een dag per week naar opa en oma en daar huilde ze bijna alleen maar. Ondanks dat m’n ouders fantastisch zijn, al 2 babies recent hadden gehad en ze de hele dag alles precies deden zoals wij het deden. En toen begon ze bij de gastouder en toen was alles goed. Het was wel huilen als ze moest slapen maar daar gaf ze zich snel aan over. Meestal liet de gastouder haar in de woonkamer in de kinderwagen slapen. En toen was het dus ook bij m’n ouders eindelijk goed. Alsof het toen allemaal pas klikte in het hoofd van m’n dochter.
Edit : ze was 8 maanden, ging 2 dagen en tot die tijd was echt iedereen die niet papa of mama waren drama.

1 like

Oh wat fijn! Ging ze toen ook direct hele dagen?
Wel apart hoe zo’n baby brein dan werkt haha.

We gaan er vanuit dat begin sowieso korte dagen zijn maar ik hoop gewoon niet dat het dan alleen maar huilen is. Het komt verder fijn over met kleine groepen, maar bij de vorige opvang hadden we ook geen slecht gevoel. Denk ook rot timing uiteindelijk

Ja ze ging direct hele dagen na de kerstvakantie. Voor de kerstvakantie 2 uurtjes wennen. Tijdens het wennen had de gastouder de groepsapp aangemaakt met live foto en die foto was ze wel knalrood van het vele huilen. (dit is nog steeds de groepsfoto). Maar we wisten ook ze is in goede handen, krijgt alle 1 op 1 aandacht die ze nodig heeft (de andere kinderen waren peuters en een baby die allang gewend was). Oh en m’n man begon die maand bij een nieuwe baan met proeftijd dus we moesten ook wel. Maar het voelde totaal niet zo zwaar als d’r achter laten bij m’n ouders. Al denk ik ook dat er een stukje professionalisering zit natuurlijk. Want die gastouder weet dat ze mij geen plezier doet met vertellen hoe moeilijk ze de hele dag is, terwijl m’n ouders gewoon willen ventileren ook.

2 likes

Wat ik ook altijd adviseerde aan ouders was zorgen dat het knuffeltje naar thuis/moedee/vader ruikt. Dan heeft ze een in elk geval een vertrouwde geur bij zich.

2 likes

Ik heb er nog 1 van m’n zoon en die ligt nu in de box. Daar heb ik er zicht op en kan ik ‘m dus veilig gebruiken.
Z’n zusje kan elk moment geboren worden en heb nu deze erbij gekocht:

Dit ding lijkt me zo ideaal! Zeker met een tweede op komst nu.
Hier mogen ze veilig in slapen, je verplaatst ‘m in de ochtendspits zo van bijv. de bank naar de kinderwagen (daar past hij ook in) als ik m’n zoontje naar school moet brengen, ik kan de baby meenemen naar elke kamer in huis ‘s-morgens tijdens het klaarmaken en in de avond met het naar bed brengen. En zo kan hij lekker doorslapen.

1 like

Volgens mij lijken schoenen van Geox hierop. Die hebben ook winter modellen.

2 likes

Haha dit waren mijn argumenten om mezelf en m’n man te overtuigen. En ik zag ook teveel filmpjes op social media hiervan voorbij komen en het ziet er zo handig uit.

Zag ook dat ze elke keer vrij snel weg zijn op Vinted, dus kan ik het daar t.z.t. op verkopen.

3 likes

Dat had ik ook hoor. En hoop ook dat deze baby weer lekker in de draagzak wil. Het is ook gewoon een luxe product natuurlijk en ĂŠcht nodig heb je het niet.
Maar kijk er echt naar uit om haar in dat knusse nestje te zien liggen dit komende seizoen.

2 likes

De skechers uno sneakers zijn niet van mesh maar gewoon van plastic en nog steeds afzichtelijk (lekker verkooppraatje dit :joy:).
Dan krijg je zoiets:

4 likes

Hier hetzelfde, van baby af aan tot nu last van obstipatie (ook tot overgeven aan toe) en mag pas vanaf 6 naar de poep en plas poli (nu 4,5). Heeft al die tijd Forlax gekregen en regelmatig Microlax :cry: De huisarts zei tegen ons dat de ontwikkeling van de darmen bij sommige kinderen wat trager gaat… We hebben alles geprobeerd qua voeding/beweging maar niks lijkt te helpen :disappointed: er zit nu zelfs een klein bobbeltje door het persen elke keer pfff, echt heel stressvol en traumatiserend inderdaad

1 like

Plastic helemaal durf ik niet zo goed, omdat ik daar zelf altijd koude zweetvoeten in krijg.
Heb nu deze besteld bij zalando lounge:

Vrees dat ze niet lelijk genoeg zijn maarja

2 likes

En Graceland (Van Haren) of Blue Box (Scapino)?

Bij scapino was ik laatst, echt maar enkele dingen in haar maat (28) waarvan slechts 1 fleurig maar die was ook weer met mesh! Dus of onze scapino is niks of ik was op het verkeerde moment. Geen idee maar daar niet kunnen slagen.
Van haren zit hier niet in de buurt en niet echt zin om ver te gaan rijden als ik niet zeker weet dat ik slaag.

1 like

Je wordt hier toch ook gewoon wanhopig van als ouder, poeh.

Naar welke poep en plas poli wilden jullie?

1 like

Hebben die standaard kinderschoenenmerken als Shoesme etc niet schoenen die passen bij de wensen van een kind? Ik weet nog dat mijn kind 2 jaar geleden oid verliefd werd op een paar versierde cowboylaarzen met een paard en nog meer tierelantijnen er op en dat was zeker niet het enige kleurrijke paar schoenen.

Edit: dit soort fratsen: Shoesme metallic roze sneaker Metallic, Microfiber leer, Ponyhair, Suède |
Is er tot maat 35.

(wtf 90 euro)

1 like

Mijn kind is bijna twee en zit in de fase dat hij slecht gaat avondeten. Vooral de groente maar ook met rijstgerecht doet hij moeilijk. Hij eet wel rauwkost en fruit etc. Dus ik maak mij niet echt zorgen om de vitamines.

Alleen als hij ‘s avonds weinig eet wordt hij vroeg wakker… hij krijgt sowieso yoghurt en zelfs nog een beetje (90cc) melk. Alleen toch is hij nu weer 5:00/5:30 wakker en dan cranky want honger en nog moe. Daardoor slaapt hij ook nog steeds 2 keer op sommige dagen.

Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Vorige week was hij ziek dus gaf hem ‘s avonds een boterham maar wil dat eigenlijk niet standaard doen

En oja, op de opvang eet hij alles en mega goed :unamused:

1 like

Misschien wat gepofte spelt en/of een banaan door de yoghurt doen? Dat maakt dat wat meer vullend en houd hij het hopelijk langer vol. Dat vroeg wakker worden is wel irritant

3 likes

Die van mij is ook een slechte avondeter en ik ben een tijd lang gezwicht voor “dan maar een boterham zodat ie tenminste niet met lege maag gaat slapen”. Inmiddels heb ik iets beter zicht op wat hij wèl eet en werkt het goed om niet in 1x een groot bord voor te schotelen maar bijv om 17u al wat gestoomde groenten in zn buurt te zetten of op de terugweg van de opvang al wat eten te geven zodat het meer gespreid wordt. Wie weet is dat een optie?

4 likes

Ik geef dan een banaan voor het slapen of ik doe havermout door de yoghurt.

3 likes