Super leuk ![]()
Oh wow zie nu pas 2027 ![]()
Ik hoop dat de mijne Bluey dan nog steeds leuk vindt ![]()
Dan ga ik gewoon alleen.
Oh ik heb hier nog meer zin in dan die kinderen denk ik haha.
Huh maar 1 dag in de bios? Is dat vaker? Heb ik echt nog nooit gehoord.
Nee ze bedoelen daarmee dat de film op die datum in de bios komt, als in “vanaf die datum”. En het “only” in cinemas betekent dat het niet (meteen) ook op streamingsdiensten beschikbaar is.
O haha zo dom van mij. Ik pak nog even een kop koffie ![]()
Heeft iemand hier de tiptoi boeken? En zo ja, is het een aanrader? Vanaf ongeveer 3 jaar?
Wij hebben ze. Ik vind het wel een aanrader!
Mijn kind van 2 vindt het leuk. In eerste instantie voor oudere broer gekocht. Ze vindt het liedjesboek voor onderweg het leukst, en dan vooral alle liedjes. Ik bewaar het meestal wel voor in de auto, als ze er thuis ook mee spelen zal het misschien snel vervelen.
Forummeeting!!!
Mijn kind van 4 vind het heel leuk, kan zich er uren mee vermaken. Ook handig in de auto voor een lange rit. Hier is zijn de boeken over het lichaam, de brandweer en lexicon favoriet.
Ah super!! Dan ga ik eens kijken of ik ze tweedehands kan vinden. Bedankt voor de ervaringen! Hopen dat mijn kind in de categorie valt die dit leuk vindt ![]()
Wij zijn nu bezig met zindelijkheidstraining met de zindelijkheidsbox. Maar man, ik word gek van alle ongelukjes. Wanneer wordt dit beter? Het is weliswaar dag 2, maar ze heeft nog geen een sticker verdiend vandaag. Op welke dag zagen jullie vooruitgang?
Hier na een paar dagen. En na een paar weken ging het wel echt heel goed, nog heel soms een ongelukje. Maar moet het alsnog wel goed in de gaten houden, want heb een eigenwijs kind. Maar ik vond het ook heel intensief en vermoeiend.
Overigens deden wij wel ook belonen als het niet helemaal volgens plan verliep. Dus toch nog even naar de wc na een ongelukje ofzo was toch even high five of een klein dingetje geven om het vooral positief te maken.
Een vriendin van mij zei toevallig dat haar kind van 4 het ook heel leuk vindt. Ik ga het denk onthouden voor de decembermaand.
Ja mijn plan is met een marktplaats set even te checken of ze het leuk vinden. Zo ja dan kunnen er uitbreidingsboeken op de lijstjes. Vind het nieuw ook echt best prijzig.
Dag 3.
Dag 1 alleen maar ongelukjes, dag 2 halve plasjes in de pot, dus wel stickers maar ook nog opruimen. Dag 3 alle plasjes in de pot, dag 4 ook. Maar dag 5 moesten we weg en was alles weer verpest.
Bovendien ging het poepen nog niet goed (en ik wilde dat echt niet telkens op hoeven ruimen) dus denk dat hij nog niet klaar is om helemaal zindelijk te worden.
Het scheelt dat wij het buiten deden dus even de tuinslang erop was voldoende maar binnen kreeg ik er stress van en dat merkte hij ook. M’n moeder was bij ons en ze zei ja zo kan hij toch niet spelen als je elke 10 minuten vraagt of hij op het potje moet. Ik dacht toen ja dat slaat ook echt nergens op, laat maar ff.
We doen nu gewoon af en toe op het potje zetten maar hij draagt wel weer een luier.
Hoop dat het lukt bij jullie!!
Voor degenen met twee of meer kids die ook heel erg moesten wennen aan de baby en meer naar één ouder trokken:
Hoelang duurde dit?
- Hooguit 1 maand
- 2 tot 3 maanden
- 3 tot 4 maanden
- Meer dan 4 maanden
0 stemmers
Ik word er soms zo verdrietig van dat mn peuter niks meer van me moet hebben ![]()
Bij mijn zoon, destijds bijna 3, duurde dat wel een paar dagen. We hebben wel echt doorgezet. Ondanks veel ongelukjes eerste dagen. Ze moeten even de link in de hersenen krijgen en controle over de blaas. In het begin is het ook vaak als ze moeten plassen; direct haha. Dus dat moeten ze ervaren.