Helpt om de dagen dat hij thuis is 's middags al warm te eten? Dan maakt het misschien minder uit als hij niet zoveel eet. En dan 's avonds brood en rauwkost oid?
Hier same met net 2 maar bij ons is de zelfs nog een beetje melk gewoon een dikke 210ml fles haha, dat vult ook nog een beetje de nacht door
Hier werkt het beste om er geen aandacht aan te schenken. Gaat vanzelf weer een keer beter en eten moet leuk blijven in mijn optiek. Ik maak eigenlijk nooit iets anders voor hem. Dus ik bied altijd aan wat wij eten met wat rauwkost en kwark erbij. Als ie proeft is het mooi mee genomen.
En ik maak veel spaghetti/pasta (met de groente helemaal glad gepureerd haha), spinazie pannenkoeken (aka draken pannenkoeken
) (of met een andere soort neutrale groente zoals pompoen), smoothies met groente (banaan, spinazie en mango of banaan, sinaasappelsap, mango en wortel) en soepjes (dat laatste wordt niet van gegeten maar wel in gedipt met stokbrood haha). Baksels met verstopte groente ook geprobeerd maar moet ie niks van hebben haha. Leuke gezichtjes maken werkt ook niet. Onze zoon is 2,5 jaar. Soms werkt het nog om te vragen of ie niet benieuwd is of het zoet of zuur is en hard of zacht. Dat wekt nog enige nieuwsgierigheid soms.
Oh en! Een snackbordje rond 15.00/15.30 met dingen die hij heel lekker vindt (olijven, plakje worst, fruit, soepstengels) gecombineerd met rauwkost. Werkt ook altijd! En misschien geen pedagogisch verantwoord advies haha, soms eet ie met een filmpje ook ineens alles wat ik voor zn neus schuif ![]()
Wij doen nog wel eens de omgekeerde psychologie truc. ‘Deze hap mag jij echhhhhht niet nemen!’
Of ‘als je die hap neemt verander je in Skye van paw patrol’ en dan natuurlijk zeggen dat ze roze is geworden en kan vliegen als ze een hap neemt.
Ik hoop dat de mijne Bluey dan nog steeds leuk vindt ![]()
Dan ga ik gewoon alleen.
Oh ik heb hier nog meer zin in dan die kinderen denk ik haha.
Huh maar 1 dag in de bios? Is dat vaker? Heb ik echt nog nooit gehoord.
Nee ze bedoelen daarmee dat de film op die datum in de bios komt, als in “vanaf die datum”. En het “only” in cinemas betekent dat het niet (meteen) ook op streamingsdiensten beschikbaar is.
O haha zo dom van mij. Ik pak nog even een kop koffie ![]()
Heeft iemand hier de tiptoi boeken? En zo ja, is het een aanrader? Vanaf ongeveer 3 jaar?
Wij hebben ze. Ik vind het wel een aanrader!
Mijn kind van 2 vindt het leuk. In eerste instantie voor oudere broer gekocht. Ze vindt het liedjesboek voor onderweg het leukst, en dan vooral alle liedjes. Ik bewaar het meestal wel voor in de auto, als ze er thuis ook mee spelen zal het misschien snel vervelen.
Forummeeting!!!
Mijn kind van 4 vind het heel leuk, kan zich er uren mee vermaken. Ook handig in de auto voor een lange rit. Hier is zijn de boeken over het lichaam, de brandweer en lexicon favoriet.
Ah super!! Dan ga ik eens kijken of ik ze tweedehands kan vinden. Bedankt voor de ervaringen! Hopen dat mijn kind in de categorie valt die dit leuk vindt ![]()
Wij zijn nu bezig met zindelijkheidstraining met de zindelijkheidsbox. Maar man, ik word gek van alle ongelukjes. Wanneer wordt dit beter? Het is weliswaar dag 2, maar ze heeft nog geen een sticker verdiend vandaag. Op welke dag zagen jullie vooruitgang?
Hier na een paar dagen. En na een paar weken ging het wel echt heel goed, nog heel soms een ongelukje. Maar moet het alsnog wel goed in de gaten houden, want heb een eigenwijs kind. Maar ik vond het ook heel intensief en vermoeiend.
Overigens deden wij wel ook belonen als het niet helemaal volgens plan verliep. Dus toch nog even naar de wc na een ongelukje ofzo was toch even high five of een klein dingetje geven om het vooral positief te maken.
Een vriendin van mij zei toevallig dat haar kind van 4 het ook heel leuk vindt. Ik ga het denk onthouden voor de decembermaand.