Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Onze zoon is helemaal gek op dieren en binnenkort willen we een paar dagen weg met z’n vieren. Heeft iemand hier ervaring met farmcamps of ergens anders waar je kan slapen waar dieren zijn/in de buurt zijn en wat leuk is voor een kind van 2,5 jaar?

1 like

Yep dit is echt zo. Een keer op vakantie geweest in griekenland met kind van 5 maanden. Nergens fijne luiers te vinden, geen melkpoeder, geen handige meeneem dingen zoals fruit of avondeten. Echt meer dan een halve dag besteed om dit te vinden op de eerste echte dag en dat wil je echt niet :smiling_face_with_tear:

2 likes

Wie kent er een leuk restaurant in (centrum) Den Haag om met een 4-jarige 's avonds een hapje te eten? Een leuk eetcafé of zo waar ze kindergerechten hebben en beetje ongedwongen sfeer? Mag ook een ander soort restaurant zijn (Italiaans o.i.d.). Ik ga binnenkort weer een weekendje weg met mijn dochter en wil dan 's avonds graag uit eten met haar.

Beekse Bergen is ook echt heel erg leuk! Zit ook een leuk zwembad bij met peutergedeelte.

1 like

Ik laad ook zoveel mogelijk in. Ik ben ook zo een verschrikkelijke ouder geworden want neem pindakaas mee voor mijn kind :sweat_smile:. Echt mijn leven is zoveel makkelijker als er geen gezeik is rondom eten.

Maar mijn vroegere niet-ouder ik veroordeelde dit soort mensen. How little did I know.

6 likes

Beekse bergen is (qua overnachtingen) helaas ook best duur. Maar als je een peuter hebt kun je wel lekker in het laagseizoen :slight_smile:

Ik heb inmiddels de snuzpod 4, hij lijkt en past perfect alleen de vulling van het matras stinkt echt gigantisch naar fabriek. Ik heb m al geprobeerd te handwassen, maar hij mag eigenlijk überhaupt niet in de handwas aangezien het een soort plastic schuim is. Dus nu heb ik een kleddernat plastic schuimmatras dat nog steeds naar fabriek ruikt, zucht haha. Heeft iemand tips? Desnoods voor een nieuw (tweedehands) matras oid.

2 likes

Geef het even tijd! Leg hem desnoods een keer even buiten te luchten.

Is melkpoeder niet een standaard gegeven in elk land dan? Nooit geweten! Hoe doen ze dat in andere landen dan?

1 like

Ja Farmcamps is echt leuk! Ik ben naar Sonneclaer in Drenthe geweest en die is echt te gek voor kleine kids. Ook naar een in Brabant met paarden, dat is vooral de hemel voor paardenmeisjes en voor peuters wat minder.

1 like

Thanks, de stank is zo doordringend dat zelfs de hele badkamer er nu naar ruikt (waar hij te drogen hangt) :sweat_smile: weet niet of buiten hangen genoeg effect heeft maar ik ga het sowieso proberen.

1 like

Vaak verkopen ze melkvoeding ook in apotheken, weet uiteraard niet waar @Chicago heeft gezocht :rofl:

Nieuwe matrassen stinken altijd wel. Tijdje goed laten luchten (op een wasrek of idd buiten) helpt wel. Uiteindelijk gaat de geur wel weg.

3 likes

Zelf meenemen is vaak ook een stuk goedkoper. Vond het echt zonde om voor de volle prijs Pampers in Frankrijk te moeten kopen :smiling_face_with_tear:

Over twee maanden wordt ons zoontje 1 en ik ben alvast bezig met het maken van een verlanglijstje. Ik kom alleen niet zo ver omdat we al heel veel hebben of zo kunnen gebruiken van familie met iets oudere kinderen. Wat hebben jullie zoal gevraagd/gekregen voor de eerste verjaardag?

Misschien staan hier ideeën?

1 like

Ik ben wel meerdere keren met slechts een paar luiers en voeding voor die dag gevlogen. Twee keer naar Portugal en 1 keer naar Griekenland en herken het niet dat het een probleem was. Het hoeft dus niet mee behalve als je al denkt/weet dat jouw kind het nodig heeft.
Krijg een beetje paniek van dit topic dat het geen optie is om licht te pakken

13 likes

Ik denk ook wel een groot verschil met vliegen/auto. Met de auto zie ik weinig reden om niet gewoon alles zo veel mee te nemen (als je de plek hebt).

2 likes

Tja op dit forum zitten niet de meest ontspannen ouders dus ik zou je daar niet aan spiegelen. Als het eerder geen probleem was dan zal het dat nu zeker niet zijn.

(Hier iemand die met een baby van 3 maanden, 8 weken in een vouwwagen door zuid Europa is getrokken. Baby heeft al die tijd (oh schande!!) in de reiswieg van de kinderwagen geslapen. Spaanse luiers gedragen en Portugees melkpoeder gedronken.)

6 likes

Nou inderdaad en vooral dat het in eerste instantie om een kind van 14 maanden ging.

Met de auto is anders natuurlijk, al is onze auto ook dusdanig klein dat we niet te veel overbodige troep mee moeten nemen. Toen we een grotere auto hadden geleend hebben we wel echt onnodig veel meegenomen, was echt fijn maar meer omdat het wat boodschappentripjes scheelde maar dat vind ik juist altijd leuk op vakantie.

En nee je krijgt geen medaille voor licht pakken maar ik vind het wel veel fijner om met één grote koffer te reizen dan met twee grote koffers. Maar onze vakanties zien er misschien wat anders uit dan van de meesten hier.

1 like