Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik zou zelf vooral shirts met lange mouwen doen en korte mouw romper eronder. Is ook meteen bescherming tegen de zon. En wellicht paar t-shirts als het echt warmer is, maar dan kan je kind ook even alleen romper met broek aan. Korte broek zou ik met die temperatuur niet zo snel doen

1 like

Ik zou een campingbedje kopen, die ga je nog wel vaker gebruiken de komende jaren. Ik had een campingbedje (vrij standaard ding van de babypark, 9 jaar gebruikt voor diverse kinderen) waar ook een verhoging in geritst kon worden waar je baby hoog lag, vond ik ook wel fijn met zo’n kleintje. Je kunt m ook zonder die verhoging gebruiken zodat een peuter gewoon kan staan :slight_smile:

Edit: deze: https://www.babypark.nl/qute-q-dream-campingbedje-grijs.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAnpy9BhAkEiwA-P8N4tAcBbm1mNohrQfiuMYoEg7G1sX7sgT-Lfeq7tZdl3d0LVhEYU-GRBoCWSoQAvD_BwE

3 likes

Wij gaan een mand op vakantie/werk trip.
Ons zoontje zou dan 15/16 maanden zijn.

Ik kan nu al kortsluiting krijgen met wat we allemaal mee moeten :joy::joy::joy:

Sorry
IMG_5965

6 likes

Wij hebben exact deze, zou ook voor deze oplossing gaan, ook zoveel gebruikt. Ook ervaring met campingbedjes van hotels die niet echt fris waren

Tenzij je echt naar afgelegen gebied gaat alleen kleren, lievelingsknuffel, beetje speelgoed en wat luiers en toebehoren voor de eerste dagen. De rest kun je echt overal kopen. Overal wonen namelijk baby’s die doekjes, luiers, potjes, melk, billencreme etc nodig hebben

5 likes

Nou inderdaad, ik zie soms mensen dingen meeslepen dat ik denk… Why. En ik pak altijd nog te veel in, maar gewoon kleding, beetje speelgoed, boekjes en wat luiers en nog een toilettasje met spulletjes in geval van nood (vooral paracetamol) en klaaarrr.

2 likes

Oh ja zetpillen zou ik idd wel echt meenemen, daar kun je echt om verlegen zitten 's nachts!

4 likes

@Nefertiti dat is ook helemaal waar! Thanks voor die reminder :blush:

2 likes

Nou never forget dat wij voor het eerst op vakantie gingen met de tweeling, 4 maanden oud, anderhalve week naar Portugal. Met 2 Babybjorn wipstoelen op de ingeklapte duowagen gelegd, dat helemaal ingetapet met van dat zwarte seal folie, en 2 grote koffers vol met dingen die we niet aangeraakt hebben. Daar gingen we naar Schiphol hoor :rofl:

4 likes

Nouuuu die baby bjorn wipstoel nam ik ook mee naar alle feesten en partijen :joy::joy:. Zo fijn met een baby die veel spuugde

Edit: ik zie het wel helemaal voor me die hele volksverhuizing :joy:

Ja genoeg zetpillen sowieso! Zo kut om op vakantie te zijn met een baby met oorontsteking en geen zetpillen te hebben. In Engeland verkochten ze enkel paracetamol als drankje en dat weigerde ons kind.

2 likes

Scheepvaart geweest vandaag, echt heel leuk! De bus was inderdaad al een uitje opzich @Fredje. En de vliegtuigen kijken op de heenweg. Morgen gaan we naar de speeltuin.

5 likes

Haha ik zie dit helemaal voor me!
We gaan met de auto dus ik heb al extra koffers besteld :crazy_face: nee hoor, wat jullie ook zeggen (vrijwel) alles is te koop :blush:
Denk dat voor ons het belangrijkste omneo melk is hehe. Als we dat mee hebben komt het vast goed

1 like

Als je met de auto gaat dan heb je juist de ruimte om een goed bedje mee te nemen en wel zo’n wipstoel. En de kinderwagen. Met vliegen is het wel anders.

4 likes

Kinderwagen gaat inderdaad mee, net als een matrasje :blush:
Wipstoel wil hij niet meer in helaas

1 like

Ik ben ook vrij makkelijk en neem eerder te weinig dan teveel mee, maar als je baby op de poedermelk zit zou ik daar wel voldoende van meenemen. Die fout heb ik ooit gemaakt, ipv drie bussen meeslepen dacht ik dat haal ik daar wel :sob:

1 like

Ja dit. Als je de ruimte hebt zou ik alles meenemen wat je leven mogelijk makkelijker maakt. Ik vind er echt helemaal niets aan om op vakantie te lopen klooien met kinderspullen die niet comfortabel/schoon/goed werkend zijn en je krijgt er ook geen medaille voor als je ‘light’ inpakt :wink:

9 likes

Ja en natuurlijk kun je alles kopen, maar als je iets al thuis hebt ga je dag toch niet extra kopen als je de mogelijkheid hebt het mee te nemen? Als je het vergeet ok, maar anders nogal zonde.

5 likes

Dus dat. Neem het lekker mee. Overigens vonden m’n kinderen bv de luiers van elders niet fijn (snel luieruitslag) en bv de hapjes (fruit) ook totaal niet lekker. Ik had mijn lesje na 1 vakantie wel geleerd hoor. Liever te veel mee dan te weinig. En bij plaatsgebrek deed ik concessies op mijn eigen spullen.

7 likes