Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik zie nu dat wij de peuter box hebben haha
https://www.karstentravelstore.nl/deryan-peuterbox.html

Die heeft, zoals je ziet stokken.
Met 3-4jr zou ik me niet zo druk meer maken over de randen van een luchtbed… dan liggen ze ook met een deken en kussen enz

1 like

Ik ben echt ontzettend blij met gewoon een camera van Eufy. Super scherp beeld en nooit meer het probleem van geen bereik.

1 like

Ik vind de babyversie ook top, maar kan me nu al niet voorstellen dat mijn 2,5 jarige nog in die peuterversie gaat. Met 3-4 denk ik gewoon in een bed/matras op de grond. Ik,heb wel eens een pool noodle meegenomen voor onder het hoeslaken als stootkussen

Ergens tegenaan liggen is toch ook niet echt een ding meer bij peuters/kleuters? Ze kunnen gewoon gaan verliggen als ze niet genoeg lucht krijgen. Dat is volgens mij met name bij baby’s die nog niet kunnen draaien en rollen en dergelijke.

3 likes

@Feather

Wij gebruiken hem in de camper (2.5 nu) en dus soms als we ergens heengaan waar ze niet in bed kan.
Denk omdat ze niet anders gewend is het goed gaat, op zich heeft ze nog genoeg ruimte maar benieuwd hoe lang het nog goed gaat.

1 like

Kijk je dan gewoon af en toe, of heb je je telefoon/bijbehorende app ‘s nachts aan?

1 like

Je hebt al meerdere tips gehad, maar wij hebben de maxi-cosi see pro en zijn er echt heel blij mee. Hij heeft heel goed bereik, goed zicht en ook een beveiligde app

3 likes

Wij hebben de qute connection. Super blij mee. Goed bereik duidelijk beeld

2 likes

Wij hebben daar een pop van, die geur is niet zo sterk hoor, ruik je echt alleen als je aan de pop ruikt. Het is niet alsof de kamer er naar gaat ruiken! Onze dochter is er gek mee, het zijn wel wat lastigere poppen om zelf kleertjes bij aan te doen

Hier in de familie staat de Paola Reina die mijn moeder heeft gekocht wel bekend als “de stinkpop”, niemand wilde hem in huis, hahaha.

Ik vind de Cosy Aquini van Götz een aanrader! Pop met een zacht lijfje dat in bad kan, klein genoeg voor een peuter. Je hebt ze met en zonder haar. Mijn dochter vindt het geweldig om haar pop te badderen.

3 likes

Wij hebben een stoffen pop van de HEMA omdat ze daar bij de opvang ook mee speelde, en kan je ook een setje met luier, flesje, washandje etc allemaal van stof bij kopen. Ik vond hem niet duur en erg leuk!

1 like

Ons kind speelt toch echt het meest met haar Baby Born (al drie jaar lang dagelijks).
Ook de Miniland pop is hier veel mee gespeeld, maar Baby born is voor haar het ‘echtst’ omdat ze veel kleertjes heeft, flesje kan drinken, speentje in kan etc.

Ik kijk als ik een melding krijg. En ‘s nachts kan ik haar gewoon horen en meestal kruipt ze naast mij.

2 likes

Je kan beide instellen en ook van beide afzonderlijk de gevoeligheid. Mijn dochter is nu ouder dus heb het geluid uitstaan en krijg alleen een melding als ze beweegt (dus uit bed komt haha)

Ik heb deze: Eufy Indoor Cam 2K Pan & Tilt - Coolblue - Before 23:59, delivered tomorrow

1 like

Wij hebben de Baby Born Soft Touch. Is ietsje kleiner dan de gewone Baby Born.

Ze kan huilen/eten/poepen maar wij gebruiken die functies niet omdat ik geen zin heb om die pop steeds te moeten reinigen :sweat_smile:

Maar koop er zo’n flesje bij waar de melk ‘magisch’ verdwijnt en dan is het al helemaal geweldig.

2 likes

Is er iemand met haar peuter naar de woezel en pip film geweest? Ik twijfel om morgen te gaan, weet niet of hij het leuk vindt omdat het niet geanimeerd is.

2 likes

Minikane, is ook van PR maar heeft geen geur.

3 likes

:open_mouth: echt? Komt er dan een soort harde plastic keutel uit?

Mijn dochtertje (3j) heeft sinds het nieuwe jaar en grote bed besloten geen middagdut meer te doen. Dat zou best prima zijn, ware het niet dat ze nu al weken megamoe is. Tot die tijd sliep ze namelijk bijna iedere dag 1,5 tot 2,5uur s middags, dus best een forse overgang. En nu zegt ze met regelmaat om 11u s ochtends al dat ze moe is en wil slapen, maar puntje bij paaltje gaat ze niet slapen.

Ze houdt zichzelf echt wakker. We hebben eerst geprobeerd dat ze ging rusten op haar kamer maar daar is ze na 15 min al klaar mee. Rusten op de bank helpt ook niet, muziekje erbij ook niet. En ik kan er maar niet achterkomen waardoor ze zo anti is. Van mij hoeft ze echt niet naar bed, maar ik denk dat het voor haarzelf heel lekker zou zijn als ze 1 of 2x per week toch echt even bij slaapt.

Iemand nog een briljante ingeving? Heel soms valt ze in de auto in slaap, maarja zo vaak hoeven we niet met de auto weg (en meestal ook niet ver genoeg).

1 like

Wij hebben hetzelfde gehad. Ook geprobeerd wat jij zegt. Wat het iets beter maakte is dat we er in de middag bewust even iets rustigs deden en dan dat laatste uurtje voor het avondeten zo vaak mogelijk iets één op één doen met een van ons (voorkwam boosheid van de moeheid etc). Op de dagen dat dat niet kon omdat een van ons alleen met ze was veel boekjes lezen, paprika/komkommer/tomaat met dip klaar zetten (of hem het juist laten doen, was hij weer even lekker bezig). En voor de rest toch gewoon uitzitten

Ik denk trouwens dat er niet per se iets achter zit waarom ze niet wil, maar dat ze op die leeftijd die link nog niet leggen. Er naast liggen en het dus voordoen, een boek gaan lezen etc, hij wilde zichzelf niet overgeven. De strijd vond ik het niet waard in ieder geval.

4 likes