Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

@Calypso knijpfruitje idee is erg slim! Ga dat is proberen.

@Gatta ga ik doe het elke keer als een debiel voor heel overdreven maar ze kijkt me alleen maar droog aan. Ze is 9 maanden.

1 like

Je hebt filmpjes op YT iets met baby drinking straw wat blijkbaar goed helpt! Je kan ook een rietje kort knippen zodat ze minder moeite hoeft te doen

4 likes

De overgang werd hier makkelijker door een tuitbeker met zachte tuit, die leek wat meer op een fles dus die snapte ze.
Ik gebruikte deze van Nuk, die snapte ze vanaf het eerste gebruik.
https://www.amazon.nl/NUK-Temperatuurcontrol-anti-koliekventiel-drinksnavel-Ergonomische/dp/B08V6T19PM/ref=asc_df_B08V6T19PM?mcid=71a715512c6534a4ac7fd8a40101e45e&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=709964947391&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2039418261593828032&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065207&hvtargid=pla-1194395031291&psc=1&gad_source=1

4 likes

Wij zijn eerst met deze begonnen en dan samen en met yoghurt of appelmoes en een scheutje water. Toen rond 9mnd ofzo?

En deze beker had hij ook snel door:
https://happybento.nl/product/mepal-antilekbeker-mio-200-ml-deep-turquoise/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=HappyBento&utm_medium=cpc&utm_term=23271&utm_content=Google%20Shopping&gad_source=1&gad_campaignid=8170020890&gclid=Cj0KCQjwt8zABhDKARIsAHXuD7aHVSOhYu8TiR_q2XEHwGo1kcCO0GuyPR44cSJbhQWh8HQmutzQE14aAo6pEALw_wcB

En ze wilden bij ons alle 3 al heel snel wat de ā€œrestā€ (wij en broer/zus) hadden. Dus zodoende ook al snel rietjes enz gelukt

2 likes

Dat laatste zie ik hier elke dag. Mijn hemel de jongste (1) moet ALLES wat de oudste doet. Smeert de oudste een boterham, schreeuwt hij alles bij elkaar omdat hij ook een mes wil :joy:

Komt vanzelf, 9 maanden is toch heel erg jong. Mijn baby dronk toen ook nog alleen uit een fles. Nooit mijn best voor gedaan, maar opeens snappen ze de rietjes, 360 en tuitbekers wel hoor. Ik ben volgens mij begonnen met een Avent tuitbeker, dat is de makkelijkste stap.

7 likes

Thanks allemaal!

@Fishing weet niet of het per se het harde rietje is, maar je moet wel echt vrij hard zuigen om er wat water uit te krijgen (vond ik zelf).

Love babies.

9 likes

Oke de Philips Avent rietjesbeker gekocht en ze dronk er binnen een minuut uit :sweat_smile: dus thanks voor de tips

5 likes

Ik merk dat het Hema dekbed echt te warm is voor dit weer. Iemand tips voor een dun dekbed?

1 like

Ja echt he. Snap het soms echt niet, sommige vragen hier :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ben wel eens aan mezelf gaan twijfelen, omdat ik dingen heel anders en niet zo vroeg doe als ik hier las, maar uiteindelijk komt alles echt vanzelf (als er niets aan de hand is) zonder dat je al heel vroeg met vanalles moet oefenen.

9 likes

Welke spelletjes zijn leuk voor een 4/5 jarige?
Wat we al hebben:

• Memory
  • Kleurentorentjes
  • Mens erger je niet Dierenvriendjes
  • Kroko Loko

Ik heb dit in m’n omgeving ook, hoor. Vooral met zindelijkheid en ik kan me daar zo over verbazen. Als je kind van amper 2 zonder luier rondloopt en vervolgens bijna dagelijks ā€œongelukjesā€ heeft dan is het dus NIET ZINDELIJK. Dat is gewoon een kleine peuter in een (natte) onderbroek. Het argument van deze ouders is vaak dat ze het lekker handig vinden zonder luiers, maar wat is er handig aan een kind dat zichzelf regelmatig bevuilt? Geef mij dan maar luiers, hoor.

En volgens mij werkt dit nog averechts ook want ik zie deze kinderen tot in de eeuwigheid ongelukjes houden, alsof ze eraan gewend zijn geraakt en het wel best vinden zo.

8 likes

Kleine Boomgaard, Dobble kids en lotto of bingo met dieren is leuk, dan kan je het ook met dierengeluiden doen ipv de naam van het dier zeggen

2 likes

Hahaha dit herken ik wel. Ik heb die rietjesbeker ook drie keer leeggedronken en had echt water overload. Kreeg ook echt zo’n droge non blik. Maar opeens viel het kwartje. Voor blijven doen en zelf oefenen helpt wel.

Ook met een open beker (ik wissel af tussen 360, rietjesbeker en open beker), loopt het water opeens uit dr mond of gaat ze veel te hard. Maar ach het is water en ze leren het zo toch het beste.

Ik heb btw een rietjesbeker van liewood en die is heel chill!

Bunny Hop is bij mijn nichtjes favoriet

1 like

Kwartet, snuffie hup, boomgaard (Haba)

3 likes

Deze wilde ik ook aanraden, die is echt leuk! Ook geen straf voor mij om mee te spelen haha

1 like

Carcassonne junior valt hier goed in de smaak (en vind ik zelf ook leuk), de “grote“ versie met eenvoudige regels werkt ook goed.

2 likes