Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja echt he. Snap het soms echt niet, sommige vragen hier :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ben wel eens aan mezelf gaan twijfelen, omdat ik dingen heel anders en niet zo vroeg doe als ik hier las, maar uiteindelijk komt alles echt vanzelf (als er niets aan de hand is) zonder dat je al heel vroeg met vanalles moet oefenen.

9 likes

Welke spelletjes zijn leuk voor een 4/5 jarige?
Wat we al hebben:

• Memory
  • Kleurentorentjes
  • Mens erger je niet Dierenvriendjes
  • Kroko Loko

Ik heb dit in m’n omgeving ook, hoor. Vooral met zindelijkheid en ik kan me daar zo over verbazen. Als je kind van amper 2 zonder luier rondloopt en vervolgens bijna dagelijks ā€œongelukjesā€ heeft dan is het dus NIET ZINDELIJK. Dat is gewoon een kleine peuter in een (natte) onderbroek. Het argument van deze ouders is vaak dat ze het lekker handig vinden zonder luiers, maar wat is er handig aan een kind dat zichzelf regelmatig bevuilt? Geef mij dan maar luiers, hoor.

En volgens mij werkt dit nog averechts ook want ik zie deze kinderen tot in de eeuwigheid ongelukjes houden, alsof ze eraan gewend zijn geraakt en het wel best vinden zo.

8 likes

Kleine Boomgaard, Dobble kids en lotto of bingo met dieren is leuk, dan kan je het ook met dierengeluiden doen ipv de naam van het dier zeggen

2 likes

Hahaha dit herken ik wel. Ik heb die rietjesbeker ook drie keer leeggedronken en had echt water overload. Kreeg ook echt zo’n droge non blik. Maar opeens viel het kwartje. Voor blijven doen en zelf oefenen helpt wel.

Ook met een open beker (ik wissel af tussen 360, rietjesbeker en open beker), loopt het water opeens uit dr mond of gaat ze veel te hard. Maar ach het is water en ze leren het zo toch het beste.

Ik heb btw een rietjesbeker van liewood en die is heel chill!

Bunny Hop is bij mijn nichtjes favoriet

1 like

Kwartet, snuffie hup, boomgaard (Haba)

3 likes

Deze wilde ik ook aanraden, die is echt leuk! Ook geen straf voor mij om mee te spelen haha

1 like

Carcassonne junior valt hier goed in de smaak (en vind ik zelf ook leuk), de “grote“ versie met eenvoudige regels werkt ook goed.

2 likes

Oh en regenwormen en gewoon pesten (kaartspel obviously :face_with_hand_over_mouth:)

2 likes

Junior labyrinth en junior dobble zijn hier populair!

1 like

Uno! In allerlei varianten eventueel
Rummikub (eventueel junior)
Betoverd doolhof
Kwartet
Skibbo (weet dat daar een junior variant van is maar niet wat het verschil is… wij doen de gewone)

2 likes

Ja, Carcasonne junior is hier ook favoriet!

2 likes

Ik ben op zoek naar een leuke camping in Kroatiƫ voor de zomervakantie, ik denk op dit moment aan Porto Sole in Vrsar of Vestar in Rovinj. Iemand misschien ervaring op ƩƩn van deze campings? Of andere tips?

We hebben 2 kinderen (zijn dan 3 en 6) en ik wil een stacaravan. :slight_smile:

Bijela uvala in porec! Maar ben bang dat die al vol gaat zitten aankomende zomer.

3 likes

Ja, idd al veel vol daar. En wat er nog is zijn hele lelijke stacaravans voor 4000 euro. :sweat_smile: Dan vind ik de opties die ik zag bij Maistra leuker! Thx voor de tip.

Aan iedereen die nog niet gebonden is aan de schoolvakantie >> geniet ervan! :rofl:

2 likes

Aaaaah dit klinkt heel fijn! Hoe was het zwembad enzo? Balen dat het weer zo tegenviel…

Ik zie dat je vanaf Porto Sole naar een dorpje kan lopen. Kan dat ook bij Vestar? Of is dat dan echt met de auto naar Rovinj?

Kroatiƫ is zo mooi, heb er echt zin in :). Ik ben er als kind veel geweest, dus ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden om er weer terug te zijn.

Bedankt iedereen weer voor de suggesties! Ik heb wat spelletjes via MP en Vinted gekocht, dan kunnen we weer even vooruit :blush: Hieronder alles bij elkaar voor wie ook inspiratie zoekt.

• Memory
  • Kleurentorentjes
  • Mens erger je niet Dierenvriendjes
  • Kroko Loko
  • (Kleine) Boomgaard
  • Dobble Kids
  • Lotto/Bingo (met dierengeluiden)
  • Bunny Hop
  • Kwartet
  • Snuffie Hup
  • Carcassonne Junior
  • Uno
  • Pesten
  • Regenwormen
  • Labyrinth Junior
  • Rummikub Junior
  • Skip Bo
  • Kikkertjes
  • Animal Party
  • Looky Looky
  • Koppie Koppie Dieren
10 likes

Nu moet ik denken aan een spel van vroeger dat ik zo leuk vond: coco crazy. Maar het wordt voor veel te veel geld verkocht op marktplaats.

2 likes