Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Welke rietjesbeker is geschikt voor een 1-jarige? Ik heb er nu een van Nuby, maar die is met een hard rietje. Ik heb denk ik de verpakking niet goed gelezen haha, dacht 12+ maanden, maar op internet staat 3jaar bij deze.

Dus nu maar even advies inwinnen voor ik weer een miskoop doe, zijn zoveel opties.

1 like

Die Philips Avent is hier altijd prima bevallen.

2 likes

Wij hebben Philips Avent, oa. te koop bij Kruidvat en Appie. Bevalt heel goed.

2 likes

Deze fles, zit ook een klein reserve rietje bij.

3 likes

Ik vind Philips Avent heel fijn, maar mijn 1-jarige pakt elke keer de Camelbak van z’n broer (wat ik zelf nog betere bekers vind), dus als jouw kind dat concept al begrijpt, is dat ook wel een aanrader.

4 likes

Philips avent bevalt goed! Makkelijk schoon te maken en overleeft tot nu toe alle keren dat ie op de grond wordt gegooid

1 like

Maar is het harde rietje een probleem?
Die van mij (in januari 1 geworden) drinkt ook uit bekers met een hard rietje, zoals deze van ion8

4 likes

Hoe hebben jullie je baby uit een ander iets dan de fles leren drinken? Ons kind snapt het gewoon niet maar daardoor kan ik niks extra’s aanbieden. We hebben gewone drinkbekers geprobeerd, maar ze zuigt t heel wild naar binnen waardoor ze zich steeds verslikt. Tuitbekers, rietjesbekers, 360 bekers. We hebben letterlijk elke optie geprobeerd maar ze snapt niet wat ze moet doen

1 like

Bij mijn eerste duurde het ook lang voordat hij het goed snapte. De tip om uit een open beker te laten drinken in bad hielp ook niet, maar misschien heb jij er wel iets aan. Bij allebei werkte het wel goed om met knijpfruitjes te oefenen. Dat is wat minder vloeibaar en dan verslikten ze zich minder snel.

2 likes

Veel voordoen? Maar dat heb je wellicht ook al geprobeerd. Ik ben gestart met zo’n beker met inkeping (oefenbeker van diffrax ofzo?) en ongeveer tegelijk een rietjesbeker. Door het heel overdreven voor te doen (incl zuiggeluid bij rietje) deed ze het dan na.

2 likes

@Calypso knijpfruitje idee is erg slim! Ga dat is proberen.

@Gatta ga ik doe het elke keer als een debiel voor heel overdreven maar ze kijkt me alleen maar droog aan. Ze is 9 maanden.

1 like

Je hebt filmpjes op YT iets met baby drinking straw wat blijkbaar goed helpt! Je kan ook een rietje kort knippen zodat ze minder moeite hoeft te doen

4 likes

De overgang werd hier makkelijker door een tuitbeker met zachte tuit, die leek wat meer op een fles dus die snapte ze.
Ik gebruikte deze van Nuk, die snapte ze vanaf het eerste gebruik.
https://www.amazon.nl/NUK-Temperatuurcontrol-anti-koliekventiel-drinksnavel-Ergonomische/dp/B08V6T19PM/ref=asc_df_B08V6T19PM?mcid=71a715512c6534a4ac7fd8a40101e45e&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=709964947391&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2039418261593828032&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065207&hvtargid=pla-1194395031291&psc=1&gad_source=1

4 likes

Wij zijn eerst met deze begonnen en dan samen en met yoghurt of appelmoes en een scheutje water. Toen rond 9mnd ofzo?

En deze beker had hij ook snel door:
https://happybento.nl/product/mepal-antilekbeker-mio-200-ml-deep-turquoise/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=HappyBento&utm_medium=cpc&utm_term=23271&utm_content=Google%20Shopping&gad_source=1&gad_campaignid=8170020890&gclid=Cj0KCQjwt8zABhDKARIsAHXuD7aHVSOhYu8TiR_q2XEHwGo1kcCO0GuyPR44cSJbhQWh8HQmutzQE14aAo6pEALw_wcB

En ze wilden bij ons alle 3 al heel snel wat de “rest” (wij en broer/zus) hadden. Dus zodoende ook al snel rietjes enz gelukt

2 likes

Dat laatste zie ik hier elke dag. Mijn hemel de jongste (1) moet ALLES wat de oudste doet. Smeert de oudste een boterham, schreeuwt hij alles bij elkaar omdat hij ook een mes wil :joy:

Komt vanzelf, 9 maanden is toch heel erg jong. Mijn baby dronk toen ook nog alleen uit een fles. Nooit mijn best voor gedaan, maar opeens snappen ze de rietjes, 360 en tuitbekers wel hoor. Ik ben volgens mij begonnen met een Avent tuitbeker, dat is de makkelijkste stap.

7 likes

Thanks allemaal!

@Fishing weet niet of het per se het harde rietje is, maar je moet wel echt vrij hard zuigen om er wat water uit te krijgen (vond ik zelf).

Love babies.

9 likes

Oke de Philips Avent rietjesbeker gekocht en ze dronk er binnen een minuut uit :sweat_smile: dus thanks voor de tips

5 likes

Ik merk dat het Hema dekbed echt te warm is voor dit weer. Iemand tips voor een dun dekbed?

1 like