Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Halli Galli (junio) is ook een hit hier!

1 like

Ik vind 2 + een beetje echt wel de uitdagendste leeftijd tot nu toe. Ook heel leuk met al dat geklets en dat ie nu dingen echt begrijpt. Je kan hele gesprekken voeren en dingen beter uitleggen.

Maar dat eigen willetje en nog niet snappen dat niet alles direct kan en wanneer zij het willen. Om vervolgens een woede aanval te krijgen, vind ik echt lastig. Zie andere kindjes die net wat ouder zijn die dan ook boos worden maar dat duurt dan vervolgens wel net iets minder lang dan bij ons kind (of bij deze leeftijd).

2 likes

Oh ja wow, dat was echt mijn lievelingsspel! Wij leenden dat altijd van de Spel-o-theek. Dat was zooo leuk! Echt memory unlocked haha.

5 likes

Schoonfamilie gaat al 25 jaar elk jaar naar deze camping en zijn helemaal lyrisch! De jongste was 1 toen ze daar voor het eerst naar toe gingen. Is zeer geschikt voor (kleine) kinderen

2 likes

Wat is een goed merk houten speelhuisjes? Vrijwel alles wat ik zie heeft slechte reviews: slechte kwaliteit hout, gammel, etc.

Ik zie jou vaker dit soort dingen posten en het klinkt alsof jouw kind een temperamentvol kind is. Heb je dat boek gelezen (temperament volle kinderen)? Ik heb het laatst geluisterd en herkende veel van mijn broertje en mezelf als kind. Volgens mijn moeder ook een helpend boek

5 likes

Ik ben het boek nu ook net aan het lezen. Leest heel vlot en prettig!

4 likes

Jaa daar zit ik nu middenin! Is inderdaad super herkenbaar en ook helpend in veel van dit soort situaties.

Mn vriend en ik herkennen ons hier ook zeker in van vroeger dus ook niet zo gek dat we een kopie hebben gemaakt :joy:

3 likes

Heeft er iemand tips voor een daguitje rond Brabant voor kinderen van 5 en 2,5 jaar? Kids Wonderland hadden we gezien, iemand daar ervaring mee? Of toch andere goede tips?

1 like

Is zelf maken een optie? Mijn man heeft een speelhuisje op palen (met glijbaan) gemaakt van douglashout. Dak is van doorzichtige golfplaten. Dat staat als 6 jaar superstevig.

5 likes

Is dat dan de laptop versie?

Wij hebben een derdehands van het merk prestige garden. Hij is nog heel leuk en we zijn er heel blij mee

1 like

Natuurmuseum Tilburg?

2 likes

Als ze houden van dieren en buiten ravotten is speelboerderij De Steenuil echt een aanrader. Is een mega leuke camping, maar je kunt er ook als daggast heen. Voor de ouders ook leuk!

3 likes

Ja dit vond ik echt vet leuk. Er was een tentoonstelling van Kikker die mijn peuter helemaal de shit vond en de rest was ook erg leuk

1 like

Dat merk zag ik ook voorbijkomen, dank je! Beits je het elk jaar?

@itakepictures Zou willen dat we zo handig zouden zijn, haha

Wij hebben met ons eerste kind een Ergobaby Omni 360 gebruikt en was prima, vond het wel erg dik qua stof en had het gauw warm.

Ik zie nu op Vinted een Tula Free To Grow te koop staan voor een mooie prijs die ik misschien voor de tweede wil kopen als hij geboren is, en zie hem hier vaak getipt staan. Is het een fijne draagzak vanwege de dunne stof? Of zit het vooral lekker qua draagcomfort?

Ja de Steenuil is heel leuk! Kwekkeltje vind ik ook leuk en gratis, maar geen horeca. Of Beekse Bergen? Dino Museum in Boxtel

2 likes

Ik ken de Ergobaby draagzak niet, maar van de Tula FTG heb je ook een soort met mesh stof, die is echt lekker luchtig voor de zomer.
Je hebt ook Tulas van “normale” stof, die zijn wel wat warmer (maar weet dus niet of het dikker/warmer is dan de Ergobaby draagzak)

1 like

Yes

2 likes