Dankje!
Wickey? Hebben wij een speelhuis met glijbaan en zandbak van.
Nee nog nooit gebeitst of iets mee gedaan. De vorige eigenaars denk ik ook niet. Bij ons staat ie wel droog moet ik zeggen
Weet iemand wat nu de beste fopspenen zijn? In 2020 hadden we voor ons zoontje bibs spenen maar dat scheen niet goed te zijn voor het gebit (klopt ook, z’n tanden stonden helemaal rond, 2 weken na het stoppen stond dat wel weer goed). Maar was benieuwd wat er nu gebruikt wordt
Ik heb de bibs asymmetrische speentjes, die zijn platter en schijnen beter te zijn.
Wij hebben de MAM comfort speen.
Het is allemaal even “slecht”, de tip is op tijd stoppen. Wij hadden 1,5 jaar geleden ook de Bibs en ga die nu gewoon weer in huis halen denk ik.
Ja ik moet zeggen dat die van ons best lang gespeend heeft met bibs (volgens mij 3 of zo) en z’n tanden stonden echt heel rond, maar 2 weken na het stoppen zag je al zoveel verbetering en nu (bijna 5) heeft hij echt een heel mooi gebit. Alles staat echt mooi recht. Hij slist ook niet gelukkig.
Maar ik dacht, als er betere alternatieven zijn…
Ik heb de andere varianten van bibs geprobeerd maar ze wilde alleen de ronde. Dus hier uiteindelijk toch de ronde gebruikt. Maar ze krijgt haar speen wel alleen in bed en we willen het uiteindelijk voor haar tweede weg hebben.
Hier hetzelfde, accepteerde alleen maar rond en ook het plan om optijd te stoppen!
Hier hetzelfde. Ook op de ronde overgegaan en zijn van plan om weer rond de 8 maanden te stoppen met de speen.
Re speentjes: hebben jullie speentjes / flesjes alternatieven gevonden waarbij geen of minder microplastics vrijkomen? Lijkt wel overal in te zitten maar zou er bij sommige producten toch op willen letten.
Ben je al is eerder met 8 mnd gestopt? Zo ja hoe ging dat? Onze dochter is nu 9 maanden en toevallig zeiden we van de week ‘zullen we ermee stoppen?’
@Wonderland volgens mij bij hegen!
Ja, bij mijn oudste zijn we met ongeveer 8 maanden gestopt. We moesten toen heel vaak terug voor de speen, zowel met inslapen als gedurende de nacht. En elke keer als we de kamer in kwamen om de speen terug te geven werd hij juist geactiveerd door ons en duurde het dan weer langer voordat hij sliep óf hij viel wel in slaap maar werd direct wakker als de speen uit ging.
En rond de 7/8 maanden viel hij soms ook (per ongeluk haha) in slaap zonder speen en toen zeiden we laten we het maar proberen. Ik kan me niet herinneren dat we er problemen mee hebben gehad, dus volgens mij ging het best soepel. Anders had ik het wel onthouden haha.
Ze (bijv Bureau van slaap) zeggen volgens mij ook wel dat het rond die tijd het handigst is om te stoppen met de speen, omdat ze er daarna aan gewend beginnen te raken en het dan dus juist lastiger wordt.
Het is ons in ieder geval heel goed bevallen, dus willen het nu weer zo gaan doen.
Ah ja. Hier doet ze hem al zelf in sinds 6 maanden dus eruit hoeven we niet en ze sust zichzelf. Denk dat het hier een grotere strijd zal worden dan…
Glazen flessen gebruikt.
Maar met wat voor speen?
Ik zou het gewoon proberen. Wie weet gaat het hartstikke goed en dan ben je er daarna wel vanaf.
Flesspenen zijn toch vrijwel altijd van siliconen? Bibs heeft ook flessen, weet niet of die spenen dan van rubber zijn, dat kun je ook nog bekijken.
Spenen kunnen, op dit moment, niet anders dan van siliconen. Anders is de flexibiliteit van de speen toch totaal weg?!