Ik blijf het toch vreemd vinden dat een nieuw topic openen hier altijd zoveel gezeik oplevert en dan niet ‘mag’. Ik snap dat je eindeloos modereren en wildgroei aan topics en spammen wilt voorkomen, maar iets als kindervakanties lijkt me toch geen enkel probleem.
Dat antwoord daar is toch vrij duidelijk? Hier of in het algemene vakantietopic dus een nieuw topic gaat ook nu waarschijnlijk niet goedgekeurd worden. Ik zie zelf ook geen meerwaarde voor nog een extra topic als er al twee zijn waar je terecht kunt met je vragen.
Ik vind het wel iets heel anders.
- Allereerst is het erg duidelijk dat de forummers zonder kinderen het vervelend vinden als het in de “gewone” topics over kinderdingen gaat.
- Daarnaast is de eerste keer op vakantie gaan met kinderen iets wat veel mensen spannend vinden, en waar je niet genoeg tips over kan delen. Wat neem je mee, wat is handig voor onderweg etc, etc. Hoe doe je dat met een vliegreis, hoe met een huurauto.
- Dan het delen van vakantieadresjes, zowel in NL als in het buitenland.
- Eventueel zou je de vakantieadresjes nog kunnen verdelen in “kamperen” en “hotels/airbnb’s/resorts”.
Al is het maar om alles gebundeld in een beginpost te hebben, die af en toe aangepast wordt naar aanleiding van verzamelde input.
Ik zou een topic wel handig vinden. Het is dan veel overzichtelijker en nu krijg je heel vaak dezelfde posts terug over vakantie/campings etc.
Vooral verbaasd dat dat vrij nieuwe topic cadeautips voor kinderen het wel overleefd heeft
Nou dit…. Ik snap idd dat wildgroei heel irritant is maar ik hoor hier ook vaak genoeg geluiden dat mensen zonder kinderen het heeeeel vervelend schijnen te vinden als je in ‘algemene’ topics iets post over kinderen.
En hier zijn zo vaak vragen over inderdaad. Waarom dan niet lostrekken van elkaar en alles bundelen.
Edit: en de poll zegt wel genoeg lijkt me. Ik verwacht dat als je dit in het vakantietopic vraagt er dezelfde uitkomst uit komt (…)
Ik heb juist alleen een co-sleper genomen en gingen daarna over naar een wat groter bedje. Dus dat kan ook nog. Co-sleeper is wel wat lelijker meestal maarja
Ik vind dat in sommige gevallen ook wel logisch als er overduidelijk specifieke topics zijn waar het beter past. Als dat er niet is, kan niemand er iets van zeggen. Ik heb dat commentaar daar zelf ook nog nooit gezien, eerder de ergernis dat mensen verwachten dat andere forummers als reisbureau fungeren.
Los van dat nogal eens snerend wordt gebracht vind ik het wel de beste tip ooit op het gebied van vakantie. Al die vragen die jij nu ook noemt zijn nu net dingen waarvan ik zou denken dat ze je bij een reisbureau veel beter kunnen helpen dan een stelletje vreemden op het internet. Dat je hier dan nog concreet naar ervaringen vraagt begrijp ik dan weer wel en dan kom je alweer uit in dit topic.
Hoe lang heb jij die co-sleeper dan kunnen gebruiken?
Ik ben hier zelf helaas al te laat voor Heb een ledikant cadeau gekregen, ben daar heel enthousiast alles bij gaan kopen, en ontdekte daarna pas dat veel mensen eerst een co-sleeper hebben en daar weer allemaal andere maten voor zijn.
Ik wilde eerst geen cosleeper, had ook bedacht het ledikantje op onze slaapkamer te zetten. Uiteindelijk namen mijn hormonen op het einde toch een loopje met me en moest en zou er een cosleeper komen… eindstand het ding is denk ik drie weken gebruikt? De baby vond het totaal niet fijn om bij ons op de kamer te liggen en vond het eigen ledikantje veel fijner.
Grappig om het ook van de andere kant te horen. Bij veel dit soort dingen (net als of een draagzak wel/niet handig is) lijkt het toch een beetje afhankelijk van de situatie en de baby.
Ik denk dat ik gewoon begin met het ledikant en mocht ik dat super onhandig vinden, kunnen we altijd alsnog een co-sleeper in huis halen.
En je kunt een cosleeper ook huren!
Laatst toen het over vakantie ging in een van de kindertopics ging het ook al over ‘ga naar een reisbureau’. Even serieus, hoeveel mensen gaan nou echt een reisbureau binnen lopen en vragen wat bijv. leuke campings zijn in NL?
Ik zou een los topic ook heel handig vinden. Het gewoon in de kindertopics vragen vind ik ook prima, maar niet als er vervolgens wordt gesneerd dat je maar naar een reisbureau moet gaan. Als je geen tips hebt voor iemand die een reisvraag heeft, zeg dan niks. Ik vind het wel altijd heel leuk om anderen (evt. moeders) tips te geven over dingen die ik leuk vind/wat me goed is bevallen.
Ja hier ook. Zo’n 6 maanden de co-sleeper gebruikt en daarna bij IKEA zo’n ledikant gekocht waarvan de zijkant eruit kan en toen hebben we die nog een paar maanden als co-sleeper gebruikt.
De Singlar toevallig? Heb dit ook al voorbij zien komen maar twijfelde of het wel echt handig/veilig genoeg is om die te gebruiken met zijkant eraf!
Hebben reisbureaus eigenlijk überhaupt camping opties in hun bestand? En dan bedoel ik, “met je eigen kampeermiddel” campings? Echt nooit geweten haha
Plus dat ik het vaak ook fijn vind om ervaringen van anderen te lezen ipv alleen afgaan op wat het reisbureau zegt.
Wij hebben die als co!
Moet je wel enkele aanpassingen doen in het ophogen van de poten als je kindje ouder wordt (ivm val gevaar) en een stuk schuimrubber voor de spleet
Dit inderdaad vooral. Een reisbureau kan hierin niks betekenen. Super fijn om ervaringen te lezen van mensen in dezelfde levensfase.
Had het topic al geopend, kreeg direct een melding dat het gecontroleerd wordt en nog geen nieuwe melding. Hopelijk wordt het heroverwogen.
Ik ben überhaupt verbaasd dat er nog reisbureaus zijn.