Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik denk dat dat voor kinderen echt geen bal uitmaakt. Ik heb een hekel aan verhuizen met de tent dus ik blijf minstens 2 weken op dezelfde plek.
We nemen ook fietsen mee en gaan wel bijna elke dag van de camping af ook iets doen. Kan van alles zijn ook gewoon picknicken in het bos bijvoorbeeld. Savonds kampvuur maken en broodjes bakken en elke dag als het weer ervoor is even zwemmen. Dan zijn mijn kinderen echt heel blij hoor.

4 likes

Ja, juist! Mijn kind heeft iig altijd even tijd nodig om ergens te aarden, de plek te leren kennen, vriendjes te maken etc. Hoe langer we ergens staan, hoe zelfverzekerder en vrijer ze er wordt.

Wij gingen afgelopen jaren steeds 2 weken kamperen en dan op 2 campings een week staan. Was heel leuk maar niet perse nodig, dit jaar willen we het nog luier aan doen haha en gaan we gewoon 12 dagen op 1 camping staan.

2 likes

Ik zou het toch chill vinden als er een apart topic zou komen voor vakanties met kids, jullie dan?

Dan staat tenminste alles gebundeld in een topic en hoeven we niet steeds het vakantie topic ermee te spammen (of deze).

———-

En eens met @sashiko. Hoewel wij het zelf leuker vinden om van plek naar plek te reizen zijn we er nu wel achter dat het onze vakantie niet relaxter maakt. Ook niet voor onszelf. Kind moet altijd even wennen aan een nieuw huis (plek/tent/appartement whatever), maar ook aan de omgeving. Ook qua slapen (:sweat_smile:). Komt dan idd pas na een paar dagen vaak wat losser. Komt denk ik toch ook doordat je dan vanzelf weer wat in een ritme komt.

16 likes

Goed idee!

1 like

Ja goed idee!

2 likes

Mijn dochter vindt dat juist fijn. Met een jong kind moet je ook eerst meelopen naar alles maar als je er langer bent kan je met je kindje afspreken dat die zelf naar de wc loopt ofzo.
En ik heb ook een schurfthekel aan de tent weer inpakken en wennen aan een nieuwe plek dus wij wisselen ook nooit.

3 likes

Ja als mijn kids campingvriendjes hebben is verkassen/naar huis gaan het ergste wat we ze aan kunnen doen. Voor de variatie doen we uitstapjes in de omgeving. Vroeger heb ik me ook nooit verveeld als we 2 weken op dezelfde plek bleven

5 likes

Echt aaaalles zit al vol met hemelvaart en Pinksteren. Ik zag veel campings met een soort aanbod dat je die hele week kan staan voor een aantrekkelijk tarief. Denk dat ik dat volgend jaar ook ga doen en dan tussendoor naar huis (mits het een beetje goed weer is) of dat m’n man en ik afwisselen en allebei deels vrij nemen. :heart::heart::heart::heart: kamperen. Heb er 3 geboekt tussen nu en september en als ze bevallen zal ik ze delen!

1 like

Eens! Een apart topic met tips voor vakanties zou fijn zijn.

Ik ga vandaag of morgen een tent kopen en nu snel nog iets zoeken voor Hemelvaart en/of Pinksteren.

3 likes

Ik heb even wat genoemde campings genoteerd, superfijn al die tips!

@Kusjessoldaat Jij bent wel eens alleen met je dochter gaan kamperen, toch? Ik wil dat ook gaan doen als ze een peuter is. Ging dat een beetje oke?
Ik wil eerst gaan oefenen in de tuin bij m’n ouders haha.

1 like

Ja was top! Ik was wel in de buurt van vrienden dus ging daar ook vaak bij chillen met haar. Gratis vermaak.
Ik wil als het beter met me gaat het dit jaar ook nog doen.
Wat ik gedaan had was : avondeten vooraf gemaakt, veel vermaak mee, tent die makkelijk op te zetten is, ipad mee als babyfoon systeem en dan inbellen met Google meet (maar je kan ook gewoon niet weggaan bij je tent). Tweede dag uit eten bij een pannenkoekenrestaurant met speeltuin. Dutje deed ze die dag in de auto want ik had ook nog een verjaardag op een eind rijden.
Ik was ook naar een camping gegaan waar ik al vaker geweest was. Ik vind nieuwe plekken en nieuwe dingen spannend, dus dit was ideaal. Kamperen is ook wel echt m’n lievelings :heart::heart:

2 likes

Heel veel goede tips, thanks! klinkt wel als een heerlijke vakantie!

Ik wil de eerste keer naar een camping met opgezette tent haha. Ik heb zelf altijd gekampeerd in festivaltentjes met heel weinig spullen en elke paar dagen verkassen. Dus moet sowieso nog gaan investeren in goede spullen.

Ik kwam net deze advertentie tegen op Facebook.

Heb er gelijk eentje gemaakt voor vaderdag. Ons kind is helemaal gek van peppa pig dus dit zal helemaal in de smaak vallen. Ben heel benieuwd hoe m’n partner de gepersonaliseerde versie van zichzelf vindt. :joy:

3 likes

Ja slim! Hebben wij dit jaar ook overwogen om de inpakstress over te slaan. Maar uiteindelijk niet gedaan, m’n man neemt nu een dag eerder vrij om het samen te doen.
Als ik een weekend weg ga neem ik gewoon een opgooitent mee, maar als we langer weg gaan hebben we zo’n de waard tent. Maar dat zou ik in je eentje zeker niet aanraden haha.
Een collega van me is alleenstaande moeder en zij vertelde dat ze als ze aan kwam op de camping altijd een beetje hopeloos deed en dat er dan uit alle hoeken vaders kwamen die haar tent opzetten. Ideaal haha.

3 likes

Opblaasbare tent is echt :ok_hand::ok_hand::ok_hand: als je alleen gaat kamperen! Ik krijg onze joekel van 3x6 zelfs alleen op maar is wel zwaar, dus ik heb ook een klein tentje als ik gewoon een weekendje ga “mooi weer-kamperen”.

Ik ga ook regelmatig alleen kamperen met m’n dochter en ik vind dat prima te doen. Idd koken niet doen of heel simpel houden. Ik kies vaak campings waar een restaurantje is of ze een paar avonden mee-eten verzorgen. Bij dutjes en slapen ga ik er gewoon bij liggen, ik ga ‘s avonds ook al samen met haar tandenpoetsen etc en samen erin. Soms klim ik er dan weer uit omdat ik nog even voor de tent wil zitten maar meestal vind ik het wel prima om dan alleen nog in de tent nog wat te lezen/podcastje oid. En sowieso naar gezinscampings (met speeltuinen etc) gaan, dan maak je vanzelf ook contact met andere ouders/kindjes. Op campings hangt vaak ook zo’n “we helpen elkaar”-sfeertje dus vooral laagdrempelig om hulp vragen met tent opzetten, als je iets vergeten bent of als je even 10 minuten oppas nodig hebt ofzo haha. Er zijn ook campings met speciale veldjes voor alleenstaande ouders zodat je elkaar Ă©xtra kan helpen, De Blauwe Haan heeft dat o.a. Maar ik ben daar nog nooit geweest (voel ik me bezwaard bij ofzo omdat ik thuis wel een partner heb) maar zou je eens kunnen proberen. Ik ken ook iemand die via een organisatie voor alleenstaande ouder vakanties gaat. Dan gaat ze ook een week kamperen in Nederland, maar dan ben je de hele week met een groepje via die organisatie zodat je elkaar dus kan helpen.

Mijn favo campings zijn Noorderloo in Groningen, Leijland in Noord-Brabant en Lolotte in Twente (wel druk midden in zomervakantie). Allemaal chille gezinscampings mét fijne faciliteiten en een mooie omgeving om te fietsen. Als ik langer dan een weekend ga huur ik altijd een elektrische fiets met kinderzitje, dat geeft heel veel vrijheid.

6 likes

Jullie maken me helemaal enthousiast. Kan niet wachten om lekker met haar op pad te gaan!

7 likes

Is er een goede reden om een aparte co-sleeper te nemen in plaats van gewoon een ledikant in je eigen slaapkamer zetten voor zolang dat nodig is?

Ik snap dat het handig is om een baby in je eigen kamer te hebben, maar voor een co-sleeper heb je weer zo veel extra spullen nodig - dat ding zelf, en al het beddengoed in aparte afmetingen. Het lijkt mij een beetje zonde voor zo’n korte periode, maar misschien zie ik dat verkeerd? Qua ruimte past het ledikant prima in onze slaapkamer.

Ik heb eerst de ledikant neergezet, maar uiteindelijk toch een co-sleeper aangeschaft omdat ik de spijlen van de ledikant heel onhandig vond. De co-sleeper kon ik helemaal tegen het bed aanschuiven, waardoor het een verlengde werd van ons bed en dat maakte voeden, troosten etc veel makkelijker.

2 likes

Bij cosleepers kun je de zijkant weghalen, dat vond ik sowieso een pluspunt.

2 likes

Ik zie dat er 4 jaar geleden wel een topic is geweest, maar die is toen vrij snel gesloten, omdat het niet mocht. Vakantie met kinderen

Misschien even peilen hoeveel animo er nu is?
Een apart “vakantie met kinderen”-topic is een goed idee.

• Ja, maak het apart
  • Nee, hou het in dit topic
  • Geen mening/anders/wil stemmen

0 stemmers

2 likes