Je hebt van die boosterzitjes met isofix die hier worden gebruikt voor dat soort ritjes. Is dat wat? Kosten ook niet de hoofdprijs
Bij ons moet elk kind dan een eigen stoel of zitverhoger meenemen. Dat wordt ook wel expliciet meegedeeld bij de berichten.
Ik heb geen idee, dit is allemaal nieuw voor mij. Maar er passen in de meeste autos toch ook geen 3 stoeltjes naast elkaar?
Een zitverhoger is vanaf 1m35 en 22 kg zie ik, dat zijn ze nog lang niet. Of is dat dan alsnog beter dan âlosâ in de gordel? (Sorry google kan mij hier niet wijzer over makenâŠ).
Er staat dus ook niks in het bericht verder, er wordt alleen opgeroepen âwelke ouders kunnen rijden?â. Ga de juf ook nog wel vragen maar ja die zie ik vrijdag pas
Bij ons zitten te op korte afstanden dan inderdaad in de auto zonder zitje. Ik rijd regelmatig voor school en ik zet dan ons eigen stoeltje voorin, omdat ik er drie op de achterbank heb en 1 kind (vaak eentje van mezelf) op de passagiersstoel. Is het optimaal, nee niet echt. Maar ik kan geen 4 stoeltjes aanschaffen voor de 1x in de drie maanden dat ik moet rijden voor school. Ik heb eigenlijk ook nog nooit een ouder of een leraar hier over gehoord dus ik denk dat het gewoon even wennen is.
Bij ons neemt dan iedereen een stoelverhoger mee. Ik vond dat in het begin ook maar niets, want kind is nog zo klein, ik probeer er niet te veel over na te denken.
Onze zitverhoger is geschikt vanaf 15 kilo, zit wel verschil in qua formaat.
Haha nee dat snap ik en dat bedoel ik ook helemaal nietđ
@morange welke zitverhoger heb je? Kids zijn bijna 15 kg dus dan ga ik wel 2 van die dingen bestellen.
Bedankt voor de antwoorden allemaal
Heb het even opgezocht, maar hij is niet leverbaar.
Ah jammer, toch bedankt!
Stoeltje of verhoger meegeven. Zeker als je het zelf geen fijn idee vindt. Bij ons werden pas uitjes gedaan in groep 3, toen kwamen op de langere afstanden en snelweg nog veel verhogers mee. Kortere afstanden (15) werd dat wel na eerste uitstapje minder, maar ze waren wel wat groter dus al.
Oh jemig, man en ik hebben allebei geen rijbewijs. Ik lees hierboven nog een extra reden om daar weer mee aan de slag te gaan wat voor uitjes zijn dit, en komt het wel eens vaker voor dat ouders structureel niet kunnen rijden? Maakt het uit of je in de stad of op het platteland woont voor dit soort dingen? (Wij wonen in de stad obviously, anders zouden we ons zonder rijbewijs nooit redden)
Bij ons moeten kinderen gewoon gebracht worden naar locatie in de ochtend en ook weer worden opgehaald. En anders gaan ze met openbaar vervoer. Wij wonen in de stad trouwens.
Oh gelukkig
Heeft iemand advies voor een baby die erg snel schrikt en heel gevoelig is voor harde/plotselinge geluiden? Baby is ruim vijf maanden maar het blijft een behoorlijke uitdaging om met hem op stap te gaan
Gaat je baby naar de opvang? Die van ons gaat sinds ze 5 maanden is. Toen schrok ze ook van alle geluiden daar en moest ze ervan huilen. Heel zielig. Na een maand merkten we echt verbetering daarin.
Oh dat is wel fijn om te horen, al klinkt die eerste periode wel naarâŠ
Hij gaat naar de opvang als hij 7 maanden is. Ik hoop vurig dat het dan al beter gaat met de prikkels verwerken. Het is nu echt bijna onmogelijk om met hem naar vrienden/familie/restaurants te gaan. Hij slaapt nauwelijks, let op alles en iedereen en zet het op keihard huilen bij hardere geluiden.
Hebben jullie verder nog voorbereidingen getroffen voordat je kind naar de opvang ging? Hier lukt het nauwelijks met een slaapritme creĂ«ren en hij kan nog lang niet zelfstandig slapen. Heb nog 1.5 maand om dat te oefenen maar tot nu toe weinig succesâŠ
Herkent iemand dit? Kruidvat heeft zijn luiers veranderd en nu krijgt mijn baby dus jeuk op zijn buik van de luiers
Heb een pak Pampers gekocht om te kijken of het echt aan zijn luiers ligt, maar daarmee heeft hij dus amper jeuk.
Ik vond ze altijd super fijn, lekker goedkoop en prettiger dan de Etos luiers. Nu dus op zoek naar een alternatiefâŠ
heb je al de pure & soft luiers van kruidvat geprobeerd?
Nog niet, het proberen waard dus?
Ik heb de Kruidvat luiers niet geprobeerd, maar ben wel tevreden over die van Trekpleister. Je kunt ze online bestellen en Trekpleister en Kruidvat zijn van hetzelfde concern. Met een beetje geluk is het gewoon dezelfde als de oude Kruidvat luiers