Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

En @Kryptonite wij hebben deze roze jas (je moet wel van de kleur houden haha, maar ze valt heel erg op ermee dus dat vind ik top) en ben er heel blij mee. Ze kan m zelf aan/uit doen, want soepele rits, capuchon, heel warm, reflecterende delen en ook niet al te duur (wij hadden m ook met 30 of 40% korting).

Vorig jaar hadden we een gewatteerde winterjas van Petit Bareau en die was ook echt top. Zeker iedere 2-3 weken gewassen en bleef heel mooi en goed. Staan ook wel op vinted (valt wel klein dus zou maat groter kopen)

2 likes

Misschien dat dit meer inzicht geeft :grin:

Hoe vaak mag jouw kind een schoen zetten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Vaker

0 stemmers

2 likes

0, maar misschien is ze de komende tijd een keer uit logeren en dan zal er bij opa en oma vast een schoen worden gezet. (Dochter is 3,5)

1 like

Dan moet ik gaan tellen hoeveel weken er tussen de landelijke intocht en ons Sinterklaasmoment zitten, is me te moeilijk in de ochtend :smile:
Vanaf de intocht mag ze twee keer per week haar schoen zetten, op woensdag en zaterdag. Zo doen we het al een paar jaar. Daar gaan niet elke keer cadeau’s in, ook nieuwe sokken of chocolademunten.
Ze is bijna 7, denk dat leeftijd ook wel een rol speelt, als je kind 2 is kom je veel makkelijker weg met niet of nauwelijks schoen zetten.
En als je naar de intocht op tv kijkt: Sinterklaas zegt aan het einde altijd dat alle kinderen die avond hun schoen mogen zetten.

1 like

Ja,dit doe ik ook. Alleen nu de laatste woensdag niet, omdat het donderdag 5 december is en we dan ook nog klein pakjesavond vieren (ik heb dus braaf zitten tellen net :sweat_smile: )
Ik laat het wel een beetje van mijn dochter afhangen. Vorig jaar had ik ook het plan om het twee keer per week te doen, maar toen taalde ze er helemaal niet naar. Heb het toen maar ƩƩn keer gedaan. Verwacht dat het nu, ze zit in groep 1, wel anders is.

2 likes

https://www.kruidvat.nl/search?q=Baby+montessori+box&text=Baby+montessori+box&searchType=manual

Bij Kruidvat zijn speelgoed boxen lijkend op die van lovevery.

12 likes

3 maar ivm co-ouderschap en hij slaapt ook nog bij m’n ouders, dus overal 1x.

Op de opvang geloof ik ook maar daar deden ze vorig jaar gewoon een mandarijn erin! En die kids helemaal blij :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

In dezelfde categorie wil ik de webshop van De Kliederschuur ook aanraden. Wel aan de prijs, maar soms leuke aanbiedingen. Daarnaast goede tips hoe je sensorische activiteiten aan kan bieden. Mijn baby vond met een maand of zes het ā€˜schattenmandje’ helemaal geweldig (en dat kan je ook goed zelf samenstellen).

4 likes

Wat grappig! Ik heb die van 13-18 maanden besteld! Ben benieuwd. Vind alleen die stapeltoren wel een beetje uit de toon vallen.

1 like

Hoezo? Vind je dat juist voor jongere of oudere kinderen? Het is hier (17 maanden) iig een favoriet momenteel. Op jongere leeftijd al wel om te ontdekken, en nu echt het bouwen.

1 like

Voor degenen met een dochter die een fietshelm draagt: is er een oplossing voor hoe je een helm combineert met een kapsel anders dan los haar? Mijn dochter heeft haar haar altijd in een knot of staart, maar dan past die helm natuurlijk niet… enige oplossing die ik nu zie is haar haar steeds loshalen en dan opnieuw doen als ze die helm af heeft maar dat vind ik nogal irritant.

2 likes

Lage staart is het enige wat te combineren lijkt.

5 likes

Voor mensen die o.a stapelstein, connetix, grappat etc willen is er nu 20% korting op alles dat niet afgeprijsd is bij hello archie. Gaat er automatisch af in mandje.

1 like

Hmm ik wil de Connectix Geometric set maar die is niet afgeprijsd en ik krijg geen korting als ik 'm in mijn mandje doe.

Helaas! Als iemand nog een webshop weet die 20% korting op Connectix heeft houd ik me aanbevolen.

Een vlechtje lukt hier ook, of een dun hoog staartje. Maar knotjes kan ze idd alleen op dagen dat ze niet fietst. Of ik doe haar haar pas als we bij de opvang zijn.

3 likes

Oh ja vlechtjes zitten ook laag en plat natuurlijk. Lage staart vind ik bij haar vaak zo treurig staan dus dat liever niet. Maar vlechten ga ik eens proberen!

Mijn dochter van 14 maanden wil nog maar 1 dutje doen overdag. Nu zit ik met het probleem dat ze maar een uur slaapt. Is dit voor iemand herkenbaar? En moet ik gewoon geduld hebben en gaat het dutje waarschijnlijk over een tijdje langer worden?
Ik vind dit zo lastig want wil niet dat ze weer oververmoeid raakt. Ik krijg haar met heen mogelijkheid 2 keer in slaap, dat heb ik al maanden geprobeerd.

1 like

Ik breng haar ook rond 11:30 naar bed, langer houd ze niet vol maar 12:30 is ze weer wakker. En dan is het zo lang tot 18:15 uur tot ze de nacht in gaat. Hopelijk gaat ze net als jou kind uiteindelijk langer slapen

3 likes

Kidooz heeft 15% korting!

1 like

Oh ja dit hadden wij ook, sterker nog, ons kind sliep toen vaak maar 20 minuten :skull: Inmiddels doet hij (net 2) meestal een middagdut van 2 uur.

3 likes