Ik zag laatst in een Facebookgroep voor kamperen met kinderen dat deze laarzen van Blackfox veel werd getipt! Heb ze toevallig zelf een paar dagen geleden via Vinted gekocht (maar nog niet binnen), zijn in verschillende kleuren beschikbaar vanaf maat 24/25.
Jaarlijkse feestdagen tip: de herinneringen kerstbal van Alzheimer Nederland. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht en elke kerst stoppen we er een briefje in voor ons kind met een mooie herinnering van dat jaar.
https://www.vinted.nl/items/5302810207-speelgoedpakket-baby
Niet mijn verkoop, en ik krijg geen baby. Maar mocht je een kind onder de anderhalf hebben is dit wel echt een heel leuk pakket voor een klein prijsje (voor hoeveel het is).
Hoe oud is je kindje? Is zo’n speelpak niet handig voor op de opvang? Hier deden ze de jas er ook nog onder, pak eroverheen en laarzen eronder (ik heb die van Bergstein, zijn niet per se super warm maar wel chill). Dan bleef de jas en kleren droog en het pak vies/nat.
3 en een beetje. Toen ze zindelijk was.
Edit: o wacht. Ze is niet echt over naar een ander bed. Alleen de zijkant van haar ledikant is eraf maar het voelde als een nieuw bed haha.
Maandag begint het sinterklaasjournaal weer. Dat is dus 24 dagen t/m 4 december en daarna 5 december ofcourse. Hoevaak laten jullie de schoen zetten?
Volgens mij net iets na haar tweede verjaardag. Ze sliep toen nog wel met een slaapzakje maar we wilden het op tijd doen zodat het ledikant eventueel al door kon naar onze tweede die toen op komst was. Zijn gelijk voor een éénpersoons gegaan omdat we het wat onzinnig vonden om weer een nieuw bed en matras te moeten kopen na een tijd. Ging eigenlijk gelijk goed! Nu sinds een tijd over naar ook een éénpersoons dekbed omdat ze haar slaapzak uit ging trekken. Al met al viel de overgang ons heel erg mee! Dochter sleept nu soms halve huisraad mee naar bed maakt het wat knusser denk ik…
Ik ben er nog niet over uit qua schoenzetten. Dochter is twee, vraag me af hoeveel ze er dan al van snapt? Maar heb haar ook nog niet echt actief verteld over Sinterklaas, dus denk dat ze het daarom misschien nog minder snapt? Ben dus überhaupt wel benieuwd wanneer mensen begonnen met schoen zetten en dan hoe vaak inderdaad!
Deze vraag komt best vaak terug. Komt er vaak op neer dat je het lekker zelf moet weten, haha. Overigens zou ik geen schoen zetten als de sint nog niet in het land is.
Mijn kind is nu 3,5 en snapt eindelijk het sinterklaasconcept. Vorig jaar geprobeerd de schoen te zetten met zingen enzo, maar het was allemaal nog heel verwarrend. Ik denk dit jaar wel vaker, een keer per week ofzo. Heb toevallig allemaal kleine dingetjes gekocht die ik tegenkwam en normaal ‘gewoon’ zou geven. Maar nu dus in de schoen.
Heb het wel gedaan toen ze 2 was maar was nog niet echt duidelijk toen, was meer voor mezelf Nu is ze 3 en is sinterklaas wel echt een ding.
Hier een jas van de wibra, zo’n regenjasje (beetje gecoat als je snapt wat ik bedoel) maar dan met een fluffy voering. Hoop dat je snapt wat ik bedoel? Haha. Weet het verder niet qua wassen (dat is nog niet nodig geweest). De Hema heeft nu ook een meidenjas in de sale die me lekker warm leek, maar weet niet zo goed of ‘ie ook waterdicht is maar je kan ‘m sowieso sprayen met waterafstotende spray? Bedoel deze jas: jas gewatteerd roze - HEMA
Qua laarzen heeft dochter gewoon Hema laarzen maar nu met het koude weer wilde ik haar lekker dikke wollen sokken erin aan doen. Daar zijn de laarzen ruim genoeg voor (combi maat 24/25). Enfant laarzen nooit gepast maar met hoge wreef en dikke kuiten past m’n dochter veel niet, had vorige jaar de gevoerde bergstein laarzen maar die zaten haar ook niet echt top en vond ze zelf ook niet bijzonder, vind die van de Hema eigenlijk fijner want steviger.
Geen idee, is de eerste keer dat we Sinterklaas vieren.
Wij hebben Bisgaard laarsjes met wollen voering. Van die korte. Heel makkelijk aan te krijgen (mijn kind kan ook geen Enfant aan).
Ik denk 2 keer per week, zaterdags en dinsdags had ik bedacht.
De vraag kwam 2 weken geleden ook uitgebreid terug, denk dat @nefertiti daar op doelt. Niet op een jaar geleden.
Hier is ze 2,5 en wat mij betreft zet ze d’r schoen 1 x bij opa en oma en dan is het wel klaar.
In de hele periode 2 keer. Vind ik meer dan genoeg.
En @Kryptonite wij hebben deze roze jas (je moet wel van de kleur houden haha, maar ze valt heel erg op ermee dus dat vind ik top) en ben er heel blij mee. Ze kan m zelf aan/uit doen, want soepele rits, capuchon, heel warm, reflecterende delen en ook niet al te duur (wij hadden m ook met 30 of 40% korting).
Vorig jaar hadden we een gewatteerde winterjas van Petit Bareau en die was ook echt top. Zeker iedere 2-3 weken gewassen en bleef heel mooi en goed. Staan ook wel op vinted (valt wel klein dus zou maat groter kopen)
Misschien dat dit meer inzicht geeft
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Vaker
0 stemmers
0, maar misschien is ze de komende tijd een keer uit logeren en dan zal er bij opa en oma vast een schoen worden gezet. (Dochter is 3,5)
Dan moet ik gaan tellen hoeveel weken er tussen de landelijke intocht en ons Sinterklaasmoment zitten, is me te moeilijk in de ochtend
Vanaf de intocht mag ze twee keer per week haar schoen zetten, op woensdag en zaterdag. Zo doen we het al een paar jaar. Daar gaan niet elke keer cadeau’s in, ook nieuwe sokken of chocolademunten.
Ze is bijna 7, denk dat leeftijd ook wel een rol speelt, als je kind 2 is kom je veel makkelijker weg met niet of nauwelijks schoen zetten.
En als je naar de intocht op tv kijkt: Sinterklaas zegt aan het einde altijd dat alle kinderen die avond hun schoen mogen zetten.