Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

M’n kind is nu ruim 2,5 en is vorige maand overgegaan! Ze vind haar ‘grote meiden bed’ echt heel leuk en slaapt er ook goed in. In t ledikant had ze nog wel een slaapzak, maar omgekeerd aan (rits op de rug), want anders deed ze ‘m uit en probeerde ze eruit te klimmen. We hebben een stokke sleepi op de laagste stand (volgens mij lager dan een gemiddeld ledikant) maar alsnog lukte het haar haha.

Vanaf 2 jaar heb ik wel over de slaapzak een dun dekentje gedaan, zodat ze leerde dat je ook onder een deken slaapt ipv alleen slaapzak. En nu ligt ze heerlijk in haar grote bed (ook direct 1 persoons met 1 persoonsdeken). Over een paar maanden gaat haar ledikantje naar de baby, dus wilden op tijd wisselen zodat ze niet het gevoel heeft dat de baby al haar spullen krijgt. Ze komt er trouwens niet uit ‘s nachts, denk dat ze dat nog wel spannend vindt in het donker over de gang Enzo. Maar gaat ongetwijfeld een keer gebeuren

3 likes

Mijn kind is met ruim 2,5 overgegaan, denk een maand geleden nu. Ging meteen supergoed. Ik had het bed in de ochtend neergezet en ze heeft meteen haar middagslaapje er in gedaan. Ze vind haar grote bed helemaal te gek. Het is een meegroeibed, dat is ook praktisch omdat er geen eenpersoonsbed in haar huidige kamer past.
Een dekbed had ze al in het ledikant, vond ze ook meteen leuk.

3 likes

Heeft iemand de tip voor een winterjas die water- en winddicht is en tegen een stootje kan?
Verdere eis is dat hij wat langer is, zodat er geen koude rug is tijdens het spelen.
Het zou fijn zijn als hij niet mega duur is of via Vinted te krijgen is omdat hij nogal wat te verduren krijgt op de opvang en om de 2 weken gewassen moet worden.

Ik dacht dat ik een goede winterjas van Lil’ atelier had gekocht maar blijkbaar is dat een jas voor tussen de seizoenen in…

Ons kind speelt op de opvang altijd buiten (in weer en wind) en vorig jaar hadden we haar achteraf gezien hier niet altijd goed genoeg op gekleed. Dat wil ik dit jaar anders aanpakken.

En dan ook maar gelijk de vraag voor warme laarzen. Vorig jaar hadden we snowboots van de H&M maar deze waren eigenlijk niet geschikt genoeg voor nat weer (duurde erg lang voordat de buitenkant droogde).
De enfant laarzen past ze niet en ik heb zelf het idee dat de bergstein laarzen niet warm genoeg zijn voor zo’n lange tijd buiten.

1 like

Ik heb een tweedehands jas van Tumble N Dry. Dat valt sowieso al lekker lang maar voelt ook warm en is waterdicht. Dat merk blijft ook echt heel mooi, koop dat veel tweedehands. Heb 'm zelf gekregen maar zie er veel voor 5-20 euro op Vinted.

1 like

Ik zag laatst in een Facebookgroep voor kamperen met kinderen dat deze laarzen van Blackfox veel werd getipt! Heb ze toevallig zelf een paar dagen geleden via Vinted gekocht (maar nog niet binnen), zijn in verschillende kleuren beschikbaar vanaf maat 24/25.

2 likes

Jaarlijkse feestdagen tip: de herinneringen kerstbal van Alzheimer Nederland. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht en elke kerst stoppen we er een briefje in voor ons kind met een mooie herinnering van dat jaar.

14 likes

https://www.vinted.nl/items/5302810207-speelgoedpakket-baby

Niet mijn verkoop, en ik krijg geen baby. Maar mocht je een kind onder de anderhalf hebben is dit wel echt een heel leuk pakket voor een klein prijsje (voor hoeveel het is).

4 likes

Hoe oud is je kindje? Is zo’n speelpak niet handig voor op de opvang? Hier deden ze de jas er ook nog onder, pak eroverheen en laarzen eronder (ik heb die van Bergstein, zijn niet per se super warm maar wel chill). Dan bleef de jas en kleren droog en het pak vies/nat.

6 likes

3 en een beetje. Toen ze zindelijk was.
Edit: o wacht. Ze is niet echt over naar een ander bed. Alleen de zijkant van haar ledikant is eraf :joy: maar het voelde als een nieuw bed haha.

2 likes

Maandag begint het sinterklaasjournaal weer. Dat is dus 24 dagen t/m 4 december en daarna 5 december ofcourse. Hoevaak laten jullie de schoen zetten?

1 like

Volgens mij net iets na haar tweede verjaardag. Ze sliep toen nog wel met een slaapzakje maar we wilden het op tijd doen zodat het ledikant eventueel al door kon naar onze tweede die toen op komst was. Zijn gelijk voor een éénpersoons gegaan omdat we het wat onzinnig vonden om weer een nieuw bed en matras te moeten kopen na een tijd. Ging eigenlijk gelijk goed! Nu sinds een tijd over naar ook een éénpersoons dekbed omdat ze haar slaapzak uit ging trekken. Al met al viel de overgang ons heel erg mee! Dochter sleept nu soms halve huisraad mee naar bed :joy::see_no_evil: maakt het wat knusser denk ik…

2 likes

Ik ben er nog niet over uit qua schoenzetten. Dochter is twee, vraag me af hoeveel ze er dan al van snapt? Maar heb haar ook nog niet echt actief verteld over Sinterklaas, dus denk dat ze het daarom misschien nog minder snapt? Ben dus überhaupt wel benieuwd wanneer mensen begonnen met schoen zetten en dan hoe vaak inderdaad!

Deze vraag komt best vaak terug. Komt er vaak op neer dat je het lekker zelf moet weten, haha. Overigens zou ik geen schoen zetten als de sint nog niet in het land is.

Mijn kind is nu 3,5 en snapt eindelijk het sinterklaasconcept. Vorig jaar geprobeerd de schoen te zetten met zingen enzo, maar het was allemaal nog heel verwarrend. Ik denk dit jaar wel vaker, een keer per week ofzo. Heb toevallig allemaal kleine dingetjes gekocht die ik tegenkwam en normaal ‘gewoon’ zou geven. Maar nu dus in de schoen.

2 likes

Heb het wel gedaan toen ze 2 was maar was nog niet echt duidelijk toen, was meer voor mezelf :grimacing:Nu is ze 3 en is sinterklaas wel echt een ding.

3 likes

Hier een jas van de wibra, zo’n regenjasje (beetje gecoat als je snapt wat ik bedoel) maar dan met een fluffy voering. Hoop dat je snapt wat ik bedoel? Haha. Weet het verder niet qua wassen (dat is nog niet nodig geweest). De Hema heeft nu ook een meidenjas in de sale die me lekker warm leek, maar weet niet zo goed of ‘ie ook waterdicht is maar je kan ‘m sowieso sprayen met waterafstotende spray? Bedoel deze jas: jas gewatteerd roze - HEMA

Qua laarzen heeft dochter gewoon Hema laarzen maar nu met het koude weer wilde ik haar lekker dikke wollen sokken erin aan doen. Daar zijn de laarzen ruim genoeg voor (combi maat 24/25). Enfant laarzen nooit gepast maar met hoge wreef en dikke kuiten past m’n dochter veel niet, had vorige jaar de gevoerde bergstein laarzen maar die zaten haar ook niet echt top en vond ze zelf ook niet bijzonder, vind die van de Hema eigenlijk fijner want steviger.

3 likes

Geen idee, is de eerste keer dat we Sinterklaas vieren.

Wij hebben Bisgaard laarsjes met wollen voering. Van die korte. Heel makkelijk aan te krijgen (mijn kind kan ook geen Enfant aan).

3 likes

Ik denk 2 keer per week, zaterdags en dinsdags had ik bedacht.

De vraag kwam 2 weken geleden ook uitgebreid terug, denk dat @nefertiti daar op doelt. Niet op een jaar geleden.
Hier is ze 2,5 en wat mij betreft zet ze d’r schoen 1 x bij opa en oma en dan is het wel klaar.

3 likes

In de hele periode 2 keer. Vind ik meer dan genoeg.

2 likes