Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mag ik vragen wat jullie overwegingen zijn geweest om het niet te doen?

1 like

Ja zeker, ik stuur je straks een PB!

1 like

Ik stuur je vandaag een pb

3 likes

Wij hebben ruim een jaar of langer Nutrini gegeven. Zonder dat denk ik dat ze niet gegroeid was. Ze is nu een jaar zonder en blijft mooi op haar curve (wel klein -1 maar ja ).

2 likes

Heeft iemand hier dit badje van Decathlon? Ik twijfel tussen die van 88 cm en 120 cm. Onze dochter wordt 3 jaar. Is het fijn om een wat grotere te hebben of is dat snel onveilig?
Ik lees wisselende reviews, dat hij ideaal is, en dat hij in elkaar klapt bij weinig water?

https://www.decathlon.nl/p/zwembadje-met-waterdichte-tas-tidipool-diameter-120-cm-blauw/_/R-p-103732

Wij hebben (denk ik) die van 88 cm doorsnede. Dat is best klein hoor. Daar kunnen ze vooral een beetje in zitten en spelen. Van de andere kant heb je een kleiner bad wel sneller gevuld met (warm) water.

De zijkanten zijn vrij slap dus als ze eruit stappen en een beetje achter de rand blijven haken met hun voet, stroomt het water zo over de rand heen.

Maar toch vind ik het een handig badje. Compact, snel gevuld en opgezet.

2 likes

Fijn om te horen! Hij zit nu op -3,5… heb echt mixed feelings om te beginnen maar we gaan het in ieder geval proberen!

Waarom zou je het niet willen? In mijn opzicht zaten er lekker veel calorieƫn in. En het allerbelangrijkste vond ik dat ze groeide. Ze was als baby -1 maar zakte in het eerste levensjaar door allerlei infecties naar de -3. Hierdoor heeft ze een mooie inhaalslag gemaakt en er keek een diƫtiste mee. Elke 3mnd goede controles bij de kinderarts. Je hebt ook wat gewicht nodig om je afweersysteem goed te laten functioneren.

1 like

Ik wil het wel! Alles voor zijn gezondheid en ontwikkeling. Maar moet nog even wennen aan het idee, denk ik? Dat alles wat we al geprobeerd hebben (ook diƫtiste) niet genoeg was.

We krijgen het morgen al binnen, heel benieuwd.

1 like

Viel de afspraak mee? :white_heart:
Was spannend toch?

2 likes

Die moet nog komen! Dit was alleen diƫtiste weer. Maar ja, nog steeds spannend!

2 likes

Die van ons krijgt het nog steeds.stuur em een PB als je meer wil weten!

1 like

Wij hebben deze matrashoes https://www.prenatal.nl/prenatal-campingbed-matrashoes-5871557/.
In deze hoes doe je het extra matras + de standaard bodem plaat, en maak je vast met klittenband aan de onderkant van je campingbedje, zodat het extra matras gefixeerd is en ze er niet onder kunnen komen. Volgens mij is deze universeel, ik vind m heel handig.

2 likes

Dit ziet er handig uit, thanks!

Ik zou wat tips kunnen gebruiken, maar weet niet goed waar ik terrecht kant.
momenteel is het even pittig (10 mnd) ze eet nog niet goed (we krijgen hulp van een pre-logopedist) en ze wil vooral nog veel borstvoeding. vooral snachts. Ze heeft ook verlatingsangst of iig de voeding bied ook troost, waardoor ik sommige nachten om het uur aan het voeden ben (zo’n 4 x per nacht wakker) naast mijn werk en peuterpuber breekt dit me op.
Ze heeft ook geen vast ritme omdat ze niet heel goed aangeeft waar ze behoefte aan heeft, de ene keer wil ze 60 ml drinken en dan weer 180 (gekolft, bijv op de opvang).
Bij consultatiebureau vind ik het advies niet goed/kundig.

Wij hebben die van 88 cm, echt een top ding vind ik het. Dochter van 4 speelt er nog mee. Ze kan er met haar neefje van 2 prima in. Echt zwemmen of heen en weer gaat natuurlijk niet maar voor spelen met water doet het z’n werk.

4 likes

Wat is het advies van het consultatiebureau dan? En waarom vind je dat niet kundig?

1 like

Ligt eraan wie je voor je hebt denk ik. Maar telkens wanneer ik daar ben moet ze nog alles opzoeken wanneer ik iets vraag. En geven ze bijv aan: ze moet ei eten.
Dat weet ik maar ze duwt dat uit haar mond, dan zeggen ze: ja dan kun je misschien afbouwen met borstvoeding zodat ze meer vast gaat eten… sorry maar nee(ze ligt netjes op de groeilijn)…
En het blijft oppervlakkig en volgens de boekjes (of mega voor de hand liggend advies). Het is niet dat we samen een plan opstellen ofzo.

Maar wat zou jij graag anders willen zien? Als je dit wilt doorbreken moet je denk ik iets veranderen. Ik zou bij jezelf nagaan waar jij je fijn bij voelt. Als je je kindje volgt, blijft het waarschijnlijk nog (even) zo doorgaan. En ook dan komt het ooit goed. Ooit gaat ze beter eten, minder willen drinken en een vast ritme krijgen. Maar het klinkt wel als heel pittig. Vooral het vele drinken/wakker zijn in de nacht.

Misschien kan een slaapcoach je helpen met bijvoorbeeld het aanbieden/aanleren van andere slaapassociaties?

1 like

Ik heb niet echt advies. Maar ik geloof dat het voor allergenen al genoeg is om het enkel contact met/in de mond te hebben ter introductie (corrigeer me als dit niet klopt). Dus wellicht dat je daar dan toch mee kan starten (als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk).