Misschien heb je dit allang of heb je het geprobeerd en is het niks maar wij hebben de Zazu baby rocker gekocht voor aan de kinderwagen want ons kindje sliep er alleen maar in zolang we hem heen en weer bewogen. Maar dat ding is voor ons kind echt magic, we waren vanmiddag zelfs op een kermis en de oudste wilde in wat attracties en dan drukten we het apparaatje aan en hij viel dankzij dat in slaap en bleef ook slapen. Het scheelt ons heel wat wandelen en heen en weer wiegen van de wagen. Maar wat ik al zei, misschien heb je niks aan mijn ervaring maar misschien dat het jullie ook wat verlichting kan brengen.
Er gaat een wereld voor me open, stoepkrijt verf? Watis daar dan de meerwaarde van tov stoepkrijt? En doen ze dat dan ook met hun handen?
Helaas hier ook echt herkenbaar!
Ook dat andere babyās van vrienden rustig waren en mijn dochter was gewoon zó veel aan het huilen, sliep amper overdag. Het voelde echt al overleven. Op een gegeven moment weet je ook niet meer waar je het zoeken moet (krampjes, reflux, vermoeidheid, honger, zuigbehoefte pff). Het is goed gekomen, want nu is ze 3 jaar, maar ik weet niet hoe.
Ben nu in verwachting van mijn tweede kindje, en ter voorbereiding heb ik het boek āregelmaat en inbakerenā gelezen. In dat boek staan zoveel herkenbare situaties van de onrustige periode van de 1e. De reviews van dat boek zijn ook goed. Geen idee of het gaat helpen want ik moet het nog ondervinden bij de tweede, maar wie weet heb jij er wat aan.
Ahh zo herkenbaar inderdaad. Ik zoek me rot naar een oorzaak zodat ik een oplossing kan vinden, maar het ziet er naar uit dat mn kindje gelukkig helemaal gezond is en we dit even uit moeten zitten. Gelukkig lees ik hier bij iedereen dat het uiteindelijk goed komt! Thanks voor je tip over het boek, ga het eens opzoeken. Vind het knap van je dat jullie ondanks door de moeilijke periode met jullie eerste kindje, toch nog hebben gekozen voor een tweede!
@Jip Een vriendin van mij heeft ook zo iets inderdaad! Ik kan het allicht proberen. Wat chill dat het voor jullie zo goed werkt. Thanks voor de tip!
Onze baby sliep ook alleen maar overdag op schoot (of in de auto of kinderwagen). Ze sliep gelukkig ook wel bij anderen op schoot maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar uurtjes wegging en ze uren aan het huilen was. Dat was heel rot maar ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan, want uiteindelijk vonden mān ouders zo wel hun eigen weg met hun kleinkind en ging het steeds beter. Mij hielp wat een vriendin zei: het is heel naar en zielig als ze huilen, maar ze zijn niet alleen, iemand is bij ze, probeert ze troosten.
Zit je baby graag in een draagdoek of draagzak? Dan is dat nog wel een tip om dat aan degene die gaat oppassen te laten zien hoe je dat kan doen. Misschien dat dat helpt namelijk dan bij je baby, lekker in de draagdoek of draagzak tegen iemand aan, zelfs als jij het niet ben.
Maar ik zou het wel echt gewoon doen en proberen. Babies zijn zo onvoorspelbaar. Voor hetzelfde geld gaat het super makkelijk.
Haha het is verder niet heel spannend hoor, gewoon bezigheid. Ik doe een stukje stoepkrijt in een ziplock zakje, laat de kinderen dat klein hameren met een speelgoed hamer en daarna doe je het poeder in een bakje en wat water erbij en dan kunnen ze met een kwast de tegels verven.
Oh wat stom, op die reel zag het er inderdaad heel leuk uit!
@Boondigga Ik heb misschien ook nog wel een boekentip: Raising your spirited baby van Mary Sheedy Kurcinka. Ik ontdekte het pas na een jaar, maar moest huilen van herkenning.
kort filmpje over wat een spirited baby is
Wat zwaar voor jullie en herkenbaar voor mij, ook wat hierboven al door anderen gezegd wordt. Mijn zoontje huilde ook continue en zat overdag bijna non stop in de draagzak tegen mij aangeplakt. Bij hem bleek na zoān 4 maanden dat hij koemelkallergie had, en daar via borstvoeding last van had. Bij speciale voeding was het huilen na een kleine week helemaal over. Ik weet niet wat jullie al hebben geprobeerd en uitgesloten, maar ik vertel het omdat het niet in alle gevallen uitgezeten hoeft te worden. Pas goed op jezelf en veel kracht gewenst!
Stoepkrijtstift klinkt ook gewoon als stoepkrijt met extra plastic en verpakking
In de draagdoek slaapt hij inderdaad veel! Mn schoonmoeder is alleen niet meer de jongste (70) dus ben benieuwd of ze dat trekt zoān jong in de draagdoek haha. Maar ik ga t gewoon proberen en er is inderdaad iemand bij hem, hij is niet alleen.
Ga er voor zorgen dat hij meer bekend raakt met andere mensen en zich zo daar veilig voelt. En idd, ze zijn erg onvoorspelbaar . Thanks!
@Krekel Ahh klinkt ook niet best voor jullie. Wel āfijnā dat jullie er zo achter zijn gekomen en dat dat het ook was. Ik eet al een tijdje dat koemelkeiwit vrije dieet. Sindsdien zijn de meeste ontroostbare huilbuien van 4+u wel voorbij, maar huilt hij overdag nog steeds errug veel dus ga er vanuit dat dat het niet is⦠toch thanks voor je tip
Ik heb een campingbedje gekocht voor de zomervakantie voor mijn peuter (dan 16 mnd). Bedje was door de Consumentenbond goed beoordeeld en ziet er inderdaad goed uit. Alleen zit er een matras bij dat je om het frame kan vouwen bij het inklappen, best wel hard en dus van die vouwen erin en zoān synthetischstofje.
Leek mij vrij oncomfortabel, maar lees ook wel dat het voor kleine kinderen weinig uitmaakt. En een extra matras niet altijd veilig is (hier bijv)
Maar ik was benieuwd of iemand hier nog een slimme oplossing voor heeft, in haar gewone bedje gebruiken we standaard een wollen onderlegger, dus misschien is dat nog wat (iig minder synthetisch). Doen er natuurlijk nog wel een hoeslaken over. Maar benieuwd naar de meningen hierover:
- Niets aan doen, slapen ze prima op
- Bijv een wollen onderlegger erop
- Een extra matrasje speciaal voor campingbedjes erin
- Een gewoon goedkoop extra matrasje erin
- Anders
0 stemmers
Hier heeft ze er tot ze 2 was prima op geslapen. Die paar keer dat we 'm daarna nog gebruikten sleepte ik het matras van dār ledikant mee.
Edir: dus inderdaad de eerste 2 jaar alleen dat ding dat je eromheen vouwt gebruikt.
Oms bedje heeft ook zoān hard ding wat je bij het opruimen om het ingeklapte bedje heen vouwt. Maar wij hebben hier bovenop nog wel een matrasje. Nooit bedacht dat dit misschien niet standaard is (hebben het van iemand overgenomen). Zonder lijkt me wel heel hard.
Daarnaast , als je kindje gewoon zelf kan rollen, draaien en gaan staan, lijkt me een matras gewoon toch ook veilig
Heb je het artikel gelezen dat ze linkt? Daarin wordt namelijk uitgelegd waarom dat het niet is.
Het lijkt redelijk oncomfortabel maar vergeet niet dat je kind niet zoveel weegt en dus niet hard het matras in duwt. Wij hebben alleen een hoeslakentje eromheen en mijn kinderen en kinderen die hier logeren slapen er prima in.
Bij ons ging dat standaard matrasje echt enorm doorzakken na een aantal nachten, waardoor ze echt in een soort kuil lag. Toen toch maar een extra matras erbij gekocht en voelt ook wel echt een stuk comfortabeler ook. Al snap ik de veiligheidsoverwegingen om geen los matrasje te doen ook goed.
Hier ook zoān hard ding, daar doe ik dan de matrasbeschermer van het ledikant omheen. Dat maakt het dan nog iets zachter en dan gewoon het hoeslaken er nog om heen. Meeste keren in een vakantiehuisje stond er trouwens een ledikant, 9 van de 10 keer het IKEA bed wat we thuis ook hebben, en dan neem ik altijd ons eigen matras uit het ledikant mee. Die matrasjes in vakantiehuizen vond ik juist vaak te zacht, en ook vies
Heeft er iemand hier ervaring met het bijvoeden van je kindje dmv Nutrini/PaediaSure drankjes?
Ons kindje blijft dun en flink stuk onder de curve dus gaan nu oa hier mee aan de slag. Ik ken het helemaal niet, dus benieuwd naar ervaringen!
Bij ons is er over gesproken maar hebben er uiteindelijk niet voor gekozen.