Ik ben serieus, mijn kind slaapt al 4 jaar bij ons in bed.
Ja daarin ben je waarschijnlijk in de minderheid. Wat een kulopmerking zeg
Wij hebben destijds een cosleeper gekocht van maxi Cosi en onze dochter wilde er niet in slapen dus na 3/4 maand weer verkocht. We kregen er net zoveel voor op marktplaats als dat we hem zelf voor hadden gekocht (in de aanbieding).
Ik zelf ben het hier niet mee eens. Een meegroei cosleeper lijkt me echt minder praktisch. Zou lekker tweedehands een cosleeper aanschaffen en een ledikant. In praktijk worden meegroei bedjes die van ledikant naar peuterbed naar gewoon bed kunnen extreem weinig gebruikt.
Ja en je hebt hier vaak afwijkende matrasmaten bij die dan wewr duurder zijn. Dat goedkope houten ledikant van Ikea is echt helemaal prima (ik heb er evt 1 (2 zelfs) te koop), en staat nog leuk ook. Die is 60 euro ofzo, waar doe je moeilijk over.
Ik heb de Next to me forever en ben er heel blij mee. Tuurlijk kan je zonder, maar als je je kind graag naast je wil hebben is een co-sleeper wel erg handig en deze gaat een paar jaar mee.
Forever is hij niet, hij is 110cm geloof ik, iets korter dan een ledikant. Mijn kind van 2,5 is al bijna 100cm, dus ik ga langzaam al nadenken over wat hierna. Maar mijn kind is wel erg groot hoor. Maar dat bedje is superfijn. Mijn kind begint naast mij, daarna til ik haar in de co-sleeper en regelmatig klimt ze ‘s nachts weer bij mij in bed. Dat gaat allemaal makkelijk. En als je wil dat ze in bed blijven, heeft hij een handig hekje dat je omhoog trekt.
Alleen in elkaar zetten was even lastig, maar daar is op youtube een tutorial voor de vinden.
Waarom ben je er niet weg van?
Het is een dooddoener, maar (helaas) wel echt een beetje. Lang leve vinted en marktplaats waar ik veel op heb gekocht en ook weer zal verkopen. Alles is al duur genoeg en zoveel ruimte hebben we niet😅
Ik heb een chicco next to me voor €50 gekocht (mp staat er echt vol mee en allemaal max 1.2 of 3x 6 maanden gebruikt) die ik nu heb uitgeleend en daarna een ikea ledikant 2ehands gekregen. Ben zelf erg tevreden met deze opzet en het zou persoonlijk ook m’n voorkeur hebben. Een ledikant/meegroeibedje paste ook niet naast ons bed in de slaapkamer, dus ook geen optie eigenlijk haha.
Super bedankt voor al jullie informatieve reacties! zwanger van mijn eerste kindje (was al duidelijk denk ik haha) en weinig baby’s in mijn omgeving dus het forum is echt een uitkomst!
Wij hebben cosleeper tweedehands gekocht voor 50 euro. Heeft er maar 10 weken in geslapen (ging daarna steeds overdwars liggen en werd dan wakker van het stoten tegen de zijkanten), maar toch heel blij dat we er een hadden. Ook een apart ledikant vond ik fijn want op den duur liet ik hem overdag en soms begin van de avond in zijn ledikant slapen en dan de rest van de nacht in de cosleeper.
Dit zijn van die situaties waarin ik er een op mp zou kopen (zeg; 150€?) en dan na 6mnd voor 100€ weer zou verkopen. Of meer haha. Dan heb je geen opslag shit en wel het gebruiksvoordeel.
En ja, huren kan ook. Maar is soms duurder dan zo doorverkopen als hierboven.
Plus, als je je wel bedenkt en het super handig vind en voor een eventuele tweede ook wil. Ben je goedkoper uit zo dan met 2x huren vaak
Geen idee of je meer kindjes zou willen/kunnen krijgen later, maar dat kun je eventueel ook meenemen in je beslissing. Voor onze eerste kochten we een co-sleeper en ledikant op marktplaats. De tweede ging ook in dezelfde co-sleeper en daarna in het ledikant, waarbij we toen voor de eerste het peuter-kind meegroeibed van Ikea op marktplaats kochten. Met je meegroei co-sleeper zou je dan dus later die opnieuw moeten kopen.
Misschien dat ik nu echt boze reacties krijg, maar wie weet vindt jij of je partner co-sleepen wel helemaal niet fijn. Mijn partner is een hele slechte, lichte slaper en zag voorhand al op tegen het co-sleepen. Ik wou het wel graag. Maar inderdaad: die dingen zijn duur en je gebruikt het ook weer niet ontzettend lang. Voorgelegd aan de kraamzorg en die kwamen met het idee om de kinderwagen (of alleen de kinderwagenbak) naast het bed te zetten. Zo kun je kijken of co-sleepen wat voor jou/jullie is.
Wij hebben het zo drie weken gedaan. Partner sliep echt heel slecht daardoor maar onze baby werd ook wakker door het onrustige gesnurk/ademhaling van mijn partner.
Dus na drie weken sliep onze baby in zijn (Ikea hehe) ledikantje op zijn eigen kamer. You do you.
Maar vind de kinderwagen(bak) tip wel een goeie om het uit te testen of je het dus wat vindt
Onze baby krijgt nu s ochtend een flesje moedermelk en dan gedurende de dag nog 4 flessen, een fruitpap en groentepap. Nu wil ik hem als ontbijt een schaaltje pap gaan geven. Kan ik dat dan doen met melk van het eerste flesje? Of een deel? Geef ik hem dan ook nog drinken (melk/water) erbij?
Ik zou denk ik beginnen met een deel. Dus bijvoorbeeld 90cc uit de fles en 90cc met pap. Ik weet niet hoe oud je kindje is? Ik geef mijn kind in de ochtend wat lauwe, slappe thee.
Ik geef trouwens alle pap uit de fles uit gemak haha.
@DikkeKip dit wordt wel afgeraden. Omdat dit niet geheel veilig zou zijn. Is met veel dingen natuurlijk zo (samen slapen, buikslapen etc.) maar wel goed om even research naar te doen.
Wij hebben destijds wel een co sleeper nieuw aangeschaft en ook met de veronderstelling dat we het zouden gebruiken voor een tweede. Hebben we uiteindelijk gedaan en oudste heeft er 4 maanden in geslapen en de jongste 5. Uiteindelijk ook goed kunnen verkopen dus vond dat wel waard.
Sowieso de meeste baby items kosten veel geld en ga je maar voor een korte tijd gebruiken. Dus het is ook wat je kan missen, en of je het eventueel voor andere kinderen gaat gebruiken etc.
Het loont ook echt om marktplaats in de gaten te houden, omdat alle items voor baby’s zo kort gebruikt worden staan er zoveel mooie/goeie items op.
Ik ga het eens proberen. Mijn dochter is wel al rond 6 uur wakker vandaar dat ik twijfel over hoe laat het middagdutje te laten beginnen. Ga haar vandaag om 11 uur in bed leggen en hopelijk slaapt ze dan langer als een uur.
Hij is nu 7 maanden. Heb nu een paar keer een klein beetje pap gemaakt en dat vindt hij heel lekker
Kijk naar tweedehands. Je bespaart niet alleen geld, het is ook nog eens duurzamer dan nieuwe dingen kopen. Het is nou eenmaal zo dat veel babydingen kort gebruikt worden en nog als nieuw zijn, daarom is het tweedehands aanbod enorm. Het enige wat ik persoonlijk fijn vond om nieuw te kopen waren een matras en autostoel.
Haha ja dat doe ik ook. Bij CB zeiden gaven ze aan liever geen papfles te geven (want dan wennen ze daar aan? maar ze krijgt sowieso 4 flesvoedingen ), maar heb wel eens pap met een lepel gegeven, maar duurde eindeloos en alles droop in haar nek. Dus voorlopig lekker met de fles voor (ze is 7 mnd).
Of is het dan de bedoeling om de pap echt heel dik te maken? Heb soms echt geen idee haha.
(Als ik de verpakking aanhoud, is het best vloeibaar nog)