Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Is de Joolz Aer + buggy echt het geld waard? Of zijn er ook nog vergelijkbare alternatieven? En ik lees dat de wielen snel slijten, is tweedehands dan het geld waard?

1 like

Is al vaak hier over gegaan. Maar het is wel het geld waard vind ik.

4 likes

Ja je hebt gelijk. Ik ga even goed terug lezen.

Ik heb mijn joolz geo vervangen door de Aer, en indd wat @Ludo zegt, ik vind het wel waard. Maar ik was ook helemaal klaar met de babyfase en alle grote blokkige spullen in huis :laughing: ik doe het ingeklapt in de hal. Vergeet niet dat ie kaal is, dus de beugel, regenhoes evt moet je nog wel kopen.
Ik heb bijv. de voetensteun gekocht maar mijn zoontje wil niet slapen in de buggy dus dat is wel zonde.

En oh ja, als je de aanbiedingen goed in de gaten houdt, is er vast een kleur die goedkoper is dan de rest!

3 likes

Wij konden via familie goedkoop aan een Bugaboo butterfly komen. Die is echt bijna hetzelfde als een Joolz aer. Ook qua makkelijk opvouwen en wendbaarheid. Net zo duur maar mocht je daar een goede aanbieding of tweedehands product van tegen komen is dat ook een goede optie. Voetensteun zit daar al wel bij.

2 likes

Vraagje: ik weet dat een baby niet met een jas in de maxi cosi/cybex mag. Maar ik doe nu zo’n wollen vestje/jasje aan van Dilling. Is dat wel ok om onder de gordels te dragen?

Doe ik wel, zie het namelijk niet zitten om op de parkeerplaats in de kou een jas aan te gaan trekken.

1 like

Ik doe het ook, volgens mij is het probleem dat een donsjas niet goed is omdat daar lucht in zit en de gordel dan te los zit wanneer je plots moet remmen. Bij een wollen jas heb je dat probleem niet.

2 likes

Olvarit fijne granen voor 6+. Meng het idd naar gevoel zodat het echt een pap is die goed met een lepel te geven is

1 like

Ja is echt een top ding!

1 like

Ik twijfel tussen het Utrechttopic en deze, maar toch maar hier: hoe werkt het nou met het inschrijven voor BSO (in U dus)? Er lijken zoveel aanbieders te zijn, schrijf je je gewoon bij een aantal in? Of kijk je al naar de school waar je denkt dat je kind heengaat en schrijf je dan gericht in? Ik raak er niet wijs uit en daarom heb ik mijn kind nog steeds niet ingeschreven terwijl het al een jaar op de to do list staat of zo

Wij zijn er heel erg blij mee. Voor de tweede hebben we er nu zelfs de wieg voor gekocht zodat we onze lompe kinderwagen (Easywalker 3) niet meer hoeven te gebruiken. Ideaal zo’n licht en makkelijk opvouwbare kinderwagen.

Ik raad iedereen die niets bijzonders doet (wandelingen door het bos e.d.) ook altijd deze aan ipv zo’n grote kinderwagen.

1 like

Ik vind de Joolz aer ook prettig maar als je echt van langere wandelingen houdt is een wandelwagen wel prettiger hoor. Joolz aer heeft kleine voor wieltjes waardoor je bijvoorbeeld bij stoepjes m telkens zo omhoog moet duwen, ik vind dat persoonlijk wel irritant. Ook in de stad wel gewoon irritant. Maar met weinig ruimte in de hal / veel vliegreizen is de Joolz aer wel ideaal.

4 likes

Eerst school, dan BSO volgens mij. Niet alle BSO’s werken met alle scholen samen.

3 likes

Je moet eerst een school hebben want de BSO haalt alleen kinderen op bij scholen waar ze mee samenwerken (en stemt bijv studiedagen waarop de BSO je kind op moet vangen af met de betreffende scholen). Dus als je een school hebt kun je je inschrijven bij de BSO’s waar ze mee samenwerken en dan hopen dat er op tijd plek is.

1 like

Ik had onze inderdaad meerdere bsos in de buurt aangemeld omdat je pas na de derde verjaardag zeker weet welke school het gaat worden en heb nog steeds niet voor alle voorkeurdagen opvang. Ik zou dus vroeg inschrijven, dan heb je wellicht wat te kiezen.

1 like

We hebben een fijne kinderwagen, maar ik zoek inderdaad een buggy voor een vliegreis en om makkelijk ergens mee naar toe te nemen op de fiets. Dat je m dan voorin het krat kunt leggen en dan ter plekke kunt uitklappen. Het liefste koop ik 'm tweedehands, dus zeker ook fijn om alternatieven te horen om in de gaten te houden. Thanks voor alle reacties!

1 like

Wel een babykamer maar die is maar 5 m2. :sweat_smile: en een appartement zonder lift en 2 trappen. Wat mij betreft gaat het niet om de hoeveelheid ruimte maar om hoe je het indeelt. En ze hebben niet zoveel nodig. Wij hebben voor haar voldoende aan 1 commode en een klein smal kastje van de IKEA.

2 likes

Een kind, en al helemaal een baby, krijgt echt niets tekort als die misschien wat krap woont. Wat ze nodig hebben is liefde en aandacht en dat komt zeker goed.
Mijn kind heeft wel een eigen kamer, maar slaapt sinds de geboorte bij mij en die kamer is nog nooit als kinderkamer gebruikt. Verschonen en badderen deden we op onze kamer. Nu baddert ze in een wasmand in de badkamer.
Het lijkt alsof je vanalles moet hebben en alles is groot en veel, maar de basis valt allemaal wel mee en kan overal wel. Een baby heeft sowieso weinig ruimte nodig en als ze groter zijn kunnen ze overal spelen. Wij hebben er allemaal ideeën over, maar een kind weet niet beter.
Komt helemaal goed. Gefeliciteerd!

18 likes

Gefeliciteerd!
Wij woonden tot 2e kind 1,5 was op 50m2 met 1 slaapkamer die bezet was door 1e kind, en wij sliepen met baby in woonkamer. Heel klein, gehorig, je moest heel stil zijn in woonkamer en open keuken als baby sliep. Maar als jij 1 slaapkamer hebt waar je de baby kan laten slapen, en je dus in de woonkamer en keuken gewoon geluiden kan maken dan lijkt het me wel te doen de eerste jaren. Je kind weet dan ook niet beter dan dat hij bij jullie op de kamer slaapt. Maar ja ooit lijkt het me wel fijn voor jullie en kind om eigen ruimte te hebben. Het ligt ook helemaal aan hoe groot jullie woon en slaapkamer nu is, als het best ruim is dan is dat meegenomen en scheelt het wel in hoe opgepropt je zit.
Misschien kan je in de toekomst nog bij de woningstichting vragen om een soort woningruil?

3 likes