Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

In deze categorie mocht je in de buurt van Arnhem wonen:

Daar hebben ze van alles waar je naar speurt op marktplaats 30 stuks staan in alle soorten en maten, bakken en bakken vol rompertjes en kleine kleertjes waarvan het meeste eruit ziet alsof het nog nooit gedragen is, boeken, speelgoed, babynestjes, badjes, potjes, etc, etc, etc.
Wij hebben de hele minimale kledinglijst van de kraamzorg daar gekocht (6 stuks van alles zo ongeveer) voor €25. En het meeste heb ik weer teruggebracht toen hij eruit gegroeid was, soort huurkleding :sweat_smile:

12 likes

Volgens mij zeggen ze voor pap 6 eetlepels en in de fles 3? Maar ik heb zo’n maatschepje van de kunstvoeding in het zakje gedaan en ik doe 4 schepjes op 180cc+6 scheppen kv. Ik zou het een beetje op gevoel doen.

2 likes

Wat voor pap ga je geven? Ik zit er ook over te twijfelen omdat die van ons liever vast voedsel eet dan haar melk drinkt overdag. Dus ik denk dat dat een handig extra eetmoment is

2 likes

Wij hebben in het begin de helft van de melk met pap aangemaakt en dan erna de andere helft nog gewoon melk gegeven in een flesje. Vooral omdat de pap haar behoorlijk zwaar viel in het begin. Nu eet ze (14 maanden) gewoon een bakje pap in de ochtend met halfvolle melk. Ik maak het inderdaad behoorlijk dik! En gebruik huismerk van de albert heijn.

1 like

Is de Joolz Aer + buggy echt het geld waard? Of zijn er ook nog vergelijkbare alternatieven? En ik lees dat de wielen snel slijten, is tweedehands dan het geld waard?

1 like

Is al vaak hier over gegaan. Maar het is wel het geld waard vind ik.

4 likes

Ja je hebt gelijk. Ik ga even goed terug lezen.

Ik heb mijn joolz geo vervangen door de Aer, en indd wat @Ludo zegt, ik vind het wel waard. Maar ik was ook helemaal klaar met de babyfase en alle grote blokkige spullen in huis :laughing: ik doe het ingeklapt in de hal. Vergeet niet dat ie kaal is, dus de beugel, regenhoes evt moet je nog wel kopen.
Ik heb bijv. de voetensteun gekocht maar mijn zoontje wil niet slapen in de buggy dus dat is wel zonde.

En oh ja, als je de aanbiedingen goed in de gaten houdt, is er vast een kleur die goedkoper is dan de rest!

3 likes

Wij konden via familie goedkoop aan een Bugaboo butterfly komen. Die is echt bijna hetzelfde als een Joolz aer. Ook qua makkelijk opvouwen en wendbaarheid. Net zo duur maar mocht je daar een goede aanbieding of tweedehands product van tegen komen is dat ook een goede optie. Voetensteun zit daar al wel bij.

2 likes

Vraagje: ik weet dat een baby niet met een jas in de maxi cosi/cybex mag. Maar ik doe nu zo’n wollen vestje/jasje aan van Dilling. Is dat wel ok om onder de gordels te dragen?

Doe ik wel, zie het namelijk niet zitten om op de parkeerplaats in de kou een jas aan te gaan trekken.

1 like

Ik doe het ook, volgens mij is het probleem dat een donsjas niet goed is omdat daar lucht in zit en de gordel dan te los zit wanneer je plots moet remmen. Bij een wollen jas heb je dat probleem niet.

2 likes

Olvarit fijne granen voor 6+. Meng het idd naar gevoel zodat het echt een pap is die goed met een lepel te geven is

1 like

Ja is echt een top ding!

1 like

Ik twijfel tussen het Utrechttopic en deze, maar toch maar hier: hoe werkt het nou met het inschrijven voor BSO (in U dus)? Er lijken zoveel aanbieders te zijn, schrijf je je gewoon bij een aantal in? Of kijk je al naar de school waar je denkt dat je kind heengaat en schrijf je dan gericht in? Ik raak er niet wijs uit en daarom heb ik mijn kind nog steeds niet ingeschreven terwijl het al een jaar op de to do list staat of zo

Wij zijn er heel erg blij mee. Voor de tweede hebben we er nu zelfs de wieg voor gekocht zodat we onze lompe kinderwagen (Easywalker 3) niet meer hoeven te gebruiken. Ideaal zo’n licht en makkelijk opvouwbare kinderwagen.

Ik raad iedereen die niets bijzonders doet (wandelingen door het bos e.d.) ook altijd deze aan ipv zo’n grote kinderwagen.

1 like

Ik vind de Joolz aer ook prettig maar als je echt van langere wandelingen houdt is een wandelwagen wel prettiger hoor. Joolz aer heeft kleine voor wieltjes waardoor je bijvoorbeeld bij stoepjes m telkens zo omhoog moet duwen, ik vind dat persoonlijk wel irritant. Ook in de stad wel gewoon irritant. Maar met weinig ruimte in de hal / veel vliegreizen is de Joolz aer wel ideaal.

4 likes

Eerst school, dan BSO volgens mij. Niet alle BSO’s werken met alle scholen samen.

3 likes

Je moet eerst een school hebben want de BSO haalt alleen kinderen op bij scholen waar ze mee samenwerken (en stemt bijv studiedagen waarop de BSO je kind op moet vangen af met de betreffende scholen). Dus als je een school hebt kun je je inschrijven bij de BSO’s waar ze mee samenwerken en dan hopen dat er op tijd plek is.

1 like

Ik had onze inderdaad meerdere bsos in de buurt aangemeld omdat je pas na de derde verjaardag zeker weet welke school het gaat worden en heb nog steeds niet voor alle voorkeurdagen opvang. Ik zou dus vroeg inschrijven, dan heb je wellicht wat te kiezen.

1 like