Onze kleuter slaapt zo slecht en ik word er helemaal gek van. Iemand herkenning/tips?
Sinds een paar maanden wordt ze regelmatig midden in de nacht wakker en blijft dan uren wakker. Het begon met angsten (fantasie, bang voor spoken etc) maar die zijn nu wel weg maar het wakker zijn blijft. Het irritante voor ons is dat ze ons ook wakker houdt, zeggen dat ze bang is (overduidelijk niet waar en hier kunnen we haar wel vanaf praten), jammeren omdat ze ons mist, allerhande praktische problemen waarvoor ze om ons gaat roepen ipv het gewoon even zelf regelt (knuffel kwijt, warm hebben, gewoon een gedachte die ze wil delen etc). Toen dachten we: ze mist nabijheid en het leek toen ook te helpen om erbij te zitten, maar nu is ze dan meestal als nog uren wakker. Soms ook gewoon rustig. Nu ook weer sinds 2.30. Eerst met gedoe maar het is nu al een tijd rustig, ik kijk dan om het half uur even en dan ligt ze daar gewoon met wijd open ogen in bed. Ze heeft geplast, gegeten en gedronken dus dat is het ook niet.
Volgens mij is het nu gewoon vooral een patroon geworden ofzo, maar HOE komen we hieruit? Ik kan inmiddels weer meepraten over nachten zonder slaap met mijn vriendin die een éénjarige heeft, ik wil dit niet meer haha.