Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Hier staat hij 99% van de tijd in tafelstand, en pakken we snel de triptrap voor handen wassen e.d. alleen voor koekjes bakken ofzo pak ik hem. Verder is het de dag door haar speeltafel voor kleien, verven, strijkkraaltjes e.d. en ligt mijn eettafel niet vol.

1 like

Leuke tip, heb ‘olifantje in het bos’ meteen opgezocht. Ik houd van een hoog oldskool vpro gehalte en mijn kind gelukkig ook. Zijn favoriete film is ‘kikkerdril’ uit 2009, ook een tip.

1 like

Weet iemand welk campingbedje het beste uit de test vd consumentenbond is gekomen, of heeft iemand een aanrader?

1 like

Het Cabino campingbedje, zowel beste uit de test als beste koop

2 likes

Wii hebben de Qute q-break. Fijn ding en ook handig dat je aan de zijkant open kan ritsen (kruipluik), zodat je kind er zelf in en uit kan klimmen (scheelt tillen). (De nr 2 van de test nu volgens mij)

5 likes

+1 voor deze! Die hebben wij ook. Het kruipluik kan alleen vanaf de buitenkant open (dus veilig), maar is sinds dochter groter is (en zwaarder) wel echt een topuitvinding. Het geeft haar ook een niveau van vrijheid die ze heel fijn vindt. Soms wil ze bijv nog een boekje pakken, of toch een andere knuffel als ze niet direct kan slapen. Als ze slaapt, doen we het luik wel dicht, anders schuift ze er soms uit :stuck_out_tongue:

Ze is nu (bijna) 3 en ligt er nog steeds met veel plezier in.

Je hebt hier trouwens ook een extra dikker matrasje met hoes van, die veilig is bevonden. Mocht je daar interesse hebben.

5 likes

@Hihalarisch oja die extra matras hebben we ook en kan idd op een veilige manier erin gezet met een speciale hoes. Ideaal!

1 like

Ik dacht dat ik compleet was, maar werd erop geattendeerd dat ondanks dat ik borstvoeding wil gaan geven flesjes wel handig zijn. Nou zie ik weer van alles en nog wat.
Een s vorm en met zo’n rietje erin. Van heel duur naar heel goedkoop. Ik krijg er gewoon een error van.
Wat gebruiken jullie voor flesjes en wat zijn fijne dingen om je gekolfte borstvoeding in te bewaren?
Ik ben nu 30 week en de rust die ik voelde omdat ik dacht compleet te zijn is nu helemaal weg.

1 like

Koop er een aantal, omdat je niet weet welke je baby fijn gaat vinden. Hier lansinoh gebruikt.

2 likes

Wij hebben dr Brown aangeschaft. Die hadden we ook voor de eerste.

In die gratis boxen zitten ook altijd flesjes van verschillende merken.

Maar ik zou je als tip geven om dit gewoon te kopen wanneer je het nodig hebt en je hier nu nog niet druk om gaan maken. Je kraamverzorgster kan je ook altijd tips geven.

8 likes

Ik weet niet hoe ver je van een Kruidvat/etos woont maar ik zou gewoon met 1 beginnen en als dat niet bevalt kan je altijd nog een ander merk proberen. Hier iig bij beide kinderen Dr Brown smalle fles gebruikt zonder problemen.

3 likes

Een fles is zo gekocht! Laat je daar niet gek door maken!

Ik heb een startset van dr.Brown gekocht (ga flesvoeding geven) en ben voor dat merk gegaan omdat ik daar op werk goede ervaringen mee had. Veel kinderen pakte die fles goed, ook de kinderen die borstvoeding kregen.

Ik heb, door die gratis pakketten, nog flessen van andere merken in huis, dus als ze dr.brown niet pakt, kunnen we andere proberen. Ook woon ik zelf om de hoek van de kruidvat en etos, dus hebben ook nog altijd de mogelijkheid daar ander merk te halen.

3 likes

Ik heb de Hegen. Bij mijn oudste dr. Brown geprobeerd, en avent. Niets werkte. Nu in een aanbieding de Hegen gekocht en de jongste drink er goed uit.

Ongevraagde tip: begin op tijd met het aanbieden van de fles (vaak wordt 6 weken aangeraden) en doe dit zeker om de dag. Mijn eerste was een flesweigeraar en dat was echt pittig. Nu met de jongste kreeg hij al in de kraamweek (heel vroeg en was niet iets wat kraamhulp aanraadde maar hij hapte goed aan de borst) een fles en sindsdien elke dag. Ik geef vers afgekolfde melk en melk uit de vriezer (een maand oud) zodat hij niet gewend raakt aan verse melk. En daarnaast drinkt hij ook nog aan de borst.

4 likes

Ik vind het toch wel echt heel erg sneu hoe het nu gaat. Merk ook dat zijn honger het slapen in de weg zit (overdag en ‘s nachts) omdat hij honger ervoor Ă©n erna heeft. Ben nu aan het provoceren met koemelk maar vind het dus lastig om daar ook weer de resultaten van te zien omdat hij nu zo vaak onrustig is.
Volgens mij heb ik twee opties:

1. Doorgaan met provoceren, duimen dat het lukt en dat we dan misschien op een meer verzadigende voeding kunnen overstappen. Maar dat is dus nog een vrije lange adem.

2. Indikken met johannes broodpitmeel. Ik weet dat het officieel voor het spugen is maar misschien is hij iets meer content als hij ook wat langer drinkt/dikkere melk heeft. Enige wat zou kunnen is dat hij dan weer te weinig binnenkrijgt

Ik vind zo verder gaan als nu gewoon zielig voor hem :pleading_face: Iemand nog een ander idee? Ik neig erna om optie 2 maar gewoon te gaan proberen. Al is het maar een beetje indikken.

1 like

Bedankt voor je ongevraagde tip. Die ga ik zeker thuis even met mijn man doornemen.

1 like

Hele random tip, maar mocht je naar Spanje op vakantie gaan: deze doekjes van de Mercadonna ruiken zĂł lekker! Ik heb serieus mensen gevraagd om meerdere pakjes mee te nemen voor me uit Spanje :joy: zijn kleine verpakkingen en dus ideaal voor onderweg voor plakhandjes van je kind of jezelf.

3 likes

Maar waarom provoceer je nu? Je zit in een slaapregressie én hij heeft veel honger. Dan zou ik nog even wachten daarmee, dat komt wel. Ik zou er eerst voor zorgen dat hij voldoende binnen krijgt. Heb je al contact met het cb gehad? Zij hebben hier vast ervaring mee.

Ons werd aangeraden pas na 6 maanden te provoceren omdat het eerst allemaal even tot rust moest komen, uiteindelijk pas met 12 gedaan om meerdere redenen. Maar ik zou zeker even om professioneel advies vragen.

12 likes

Als je kindje straks naar de opvang gaat is het wel verstandig om regelmatig (liefst 1 voeding per dag) een fles aan te bieden. Anders wordt de start daar vrij lastig.

Lansinoh, Difrax en Dr Brown’s small zijn fijne flessen

1 like

Ik kwam net bij de Etos kleine flesjes van Philips Avent maar dan in glas ipv plastic. Nu 1+1. Deze spenen zijn flink platter dan Difrax dus lijkt meer op een borst maar geen idee of dat echt relevant is of dat het goede marketing is :sweat_smile: Mijn vorige kindje vond de plasticen in elk geval fijn maar ik heb nu dus de glazen flesjes meegenomen

1 like

Ja ik heb toevallig vandaag voor onze tweede (krijgt bv maar tzt natuurlijk afgekolfde melk in een flesje als ik niet in de buurt ben) de glazen 250ml fles van dr brown’s aangeschaft. Hij was echt heel lang overal uitverkocht maar vandaag kon ik m bij Kruidvat gewoon bestellen, 2+1 gratis. Vind die fles heel fijn, we hebben de plastic variant voor onze oudste, maar vind een glazen fles toch echt een veel fijner idee. Sowieso hebben ze nu bijna alle baby benodigdheden in de aanbieding bij Kruidvat.

1 like