Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

@Fixerupper dankjewel. Welke laarzen hebben jullie gekocht? Dochter heeft ook een hoge wreef namelijk. Ben op zoek naar laarzen die niet te hoog zijn

1 like

Bergstein en Bisgaard vind ik fijn. Bisgaard heeft ook babylaarsjes in precies dit zelfde model als de HEMA Nijntje laarsjes

2 likes

Mikk-line heeft ook fijne laarzen (ook lage) die mijn kind met hoge wreef goed passen.

3 likes

Weten jullie een goede waterverf voor kids? Dus niet zo’n pallet van 60 euro want het wordt toch allemaal een bende maar een beetje pigment zou fijn zijn. Mijn ervaring met bv hema is dat er nauwelijks pigment vanaf komt.

Ik wil samen met de peuter een bruiloft kado maken namelijk, zoals dit

Tips voor kwalitatief papier ook welkom :slight_smile:

2 likes

Bruynzeel, zelf bij bol gekocht.
En aquarelpapier van Action.

Leuk idee, dat ga ik ook doen! Helaas heeft mijn kind wel een voorkeur voor zwart :sweat_smile:

3 likes

Ooh ik zie net dat palet bij bol idd! Top! En dan haal ik denk ik nog een wat dikkere kwast ook bij action.

Thanks!

Haha hier ook een voorkeur voor bruin en zwart :nauseated_face: niet echt vrolijk voor een bruiloft haha. Misschien kan je die zwarte kleur eruit slopen?

2 likes

Ik haal alle donkere kleuren altijd weg als ik een crea activiteit aanbied :joy:.
Toen ze een kerstboom of een kerstster mocht schilderen bood ik alleen diverse kleuren groen of blauw aan.

Wij schilderen trouwens met acrylverf van Amsterdam. Is mijn eigen verf maar ik krijg het toch nooit op.

3 likes

Is Bergstein het geld waard? Dan ga ik zoeken op Vinted.

Ja! En heel goed op Vinted en Marktplaats te vinden. Ook enige laars die mijn dochter past met stevige kuiten en hoge wreef (en zit dan wel echt helemaal strak hoor dus zeker ook geschikt voor smallere kindjes).

2 likes

Ik vind de kwasten van action wel echt prut, beter van hema. Of een ander echt merk bij bol.

Ja zeker. Ik heb ook al veel doorgeef paren gehad waarvan mijn kind de derde of de vierde was die ze droeg en dan waren ze zelfs nog goed.
Hema laarzen vind ik echt helemaal niks. Al twee keer een gat in de zool gehad of dat er scheuren in kwamen omdat die pasvorm zo raar is dat het heel erg gaat knikken.
Heb vorige week nog bergstein gekocht bij little green bag voor de helft van de prijs. Misschien is die actie er nog wel.

4 likes

Zou echt passen in een winkel, verschilt zo per kind/voet. Ik heb Bergstein laarzen juist teruggestuurd omdat ze totaal niet goed/lekker zaten bij mijn kind.

2 likes

Dag 2, dit keer succes :pray: slaapt al ruim 2u! En ik heb ineens tijd over, want ik ben als een malle alles in huis gaan doen omdat ik dacht dat ‘ie binnen een uur wakker zou zijn.

Winning!

11 likes

Ja dit had ik ook met kind met dikke kuiten, ik zweer juist altijd weer bij HEMA en dan liefst laag model :joy:

Iemand ervaring met een baby die veel last heeft van de darmen? Toen we groente hapjes gingen introduceren had onze baby veel last van haar buik in de nacht. Echt tot krijzen aan toe, heel sneu. Toen telkens even uitgesteld en na een tijdje ging het wel veel beter, al is ze altijd wel wat onrustig gebleven in de nacht, maar overdag gewoon vrolijk en niet meer zo krijzen in de nacht. Maar nu is hetzelfde verhaal met brood. Paar weken geleden een mini beetje geprobeerd, ze vond het geweldig, maar in de nacht was het weer feest. Direct gestopt en op advies van cb na een tijdje weer geprobeerd. Nu heeft ze weer een heeeeel klein beetje gehad en was het vannacht weer feest. Cb had verder ook geen ander advies behalve ‘telkens weer proberen’. Ik wil graag de hapjes opbouwen, ook omdat ze het heel erg leuk vindt en zelf heel graag meer wil en nu ook op een leeftijd is dat je echt toe gaat werken naar maaltijden, maar ik vind het nu ook heel lastig om bv pasta oid te geven, omdat ik bang ben voor hetzelfde effect. Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer ging het beter? Waar lag het aan? Het is voor ons geen optie om stug door te geven als ze er zoveel last van heeft, dan wachten we liever wat langer net als met groente/fruit maar ik zou niet weten hoelang…

Wat lastig zeg, en ook sneu voor je kindje dat ze het zo lekker vindt maar er zo’n last van heeft. Als het cb niet echt kan helpen zou ik contact opnemen met een kinder (baby) diëtist. Je hebt geloof ik 3 consulten in de basisverzekering zitten. Hopelijk kan er een soort introductie schema gemaakt worden en met behulp van diëtist uitgebreid worden met voedsel. Heeft ons toen erg geholpen met een ander eet probleem met dreumes.

2 likes

Ja ik. Je mag mij pb’en als je wil.

2 likes

Hoe oud is je baby?

1 like

Mijn dochter heeft bergstein, fijne laarzen. Daarvoor vaak bij intratuin regenlaarzen gekocht, ook niks mis mee.
Koop alleen die met een voering/sok erin niet meer want die trekken ze er steeds uit.

1 like

Mijn dochter is hypermobiel en houdt daarom haar pen/potloden/stiften verkeerd vast. Heeft iemand hier ervaring met een opzetstukje voor op haar pen? Welke zijn aan te raden?

3 likes