Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ah ja, goede!
Ik heb dinsdag een intake gesprek en zou dan even vragen/controleren wat allemaal mee moet en waar zij dan graag een naam op willen :blush:

1 like

Of je de kleding labelt is heel erg aan jezelf. Ik heb op de groep ouders gehad die alles labelden, maar ook ouders die niks labelden.

Dingen die handig zijn om te labelen, zijn fles, speen en knuffel. De kans is groot dat er een kind op de groep dezelfde heeft. Je hebt ook kans dat de opvang zelf een manier heeft om te labelen. Ik zou het gewoon even vragen.

Ik weet nog dat ik op de groep op een gegeven moment 6 kinderen met een gele regenjas had, toen hebben we ook zelf aan de ouders gevraagd om er een naam in te zetten.

1 like

Hier blijft alles daar (speen en knuffel) in hun eigen laadje, ik doe het dus alleen in de jas met stickers van mynametags

2 likes

Heeft iemand ervaring met de site gebruiktekinderstoelen en dan vooral de refurbished stokke stoelen? Ik twijfel om er daar 1 te bestellen, dus ben benieuwd naar ervaringen.

3 likes

Ik zou wel zijn jas en schoenen labelen. Vooral als hij vans heeft haha. Reserve kleding gaat denk ik in zijn eigen mandje/bakje dus dat hoeft niet

Ik weet niet of hij een speentje heeft maar je kan op sommige sites de speen laten personaliseren. En ik zou een knuffel meegeven die daar mag blijven

1 like

Hahaha niet ik die nu bijna moet janken omdat het ineens heel definitief wordt dat hij gaat. Zijn er allebei heel erg aan toe en hij gaat het fantastisch vinden, maar ohhh met dit soort dingen merk ik dat ik echt een zacht gekookt ei ben geworden :joy:

Bedankt voor al jullie reacties. Ontzettend fijn en lief!! Heb ik veel aan :heart:

5 likes

Ja, ik! De kwaliteit is heel goed. Ik heb de accessoires op MP gekocht.

Ik zou wel even goed de kleuren checken: de kleuren op de website komen totaal niet overeen met de kleuren in het echt. Ik had ze een foto van hun insta gemaild met de vraag welke kleur dat was en die kleur heb ik toen gekozen, maar eenmaal thuis was het totaal wat anders.

3 likes

@Mrs.Fraser hier dezelfde ervaring! Stoel was vlot binnen en ziet er mooi uit. Kleur pakte wel echt anders uit. Gelukkig is het alsnog mooi & past het bij onze eethoek maar de stoel is echt veel lichter dan de foto op de site.

1 like

Haha sorry ik ken de spido niet, zag een speedo zwembroek voor me. Maar begrijp dat het een boot is :joy:

Trouwens @o0Lin0o boeken die ik ook wel eens gegeven heb met vaderdag of verjaardag: https://www.bruna.nl/boeken/1000-dingen-doen-in-nederland-met-kinderen-9789043936262 of https://www.bol.com/nl/nl/f/speelbossen-en-familiewandelingen-in-nederland/9300000039216998/ of een boek van de Kleine Globetrotter als jullie van reizen houden, ik heb er zelf een van Oostenrijk en Zwitserland.

1 like

Ik! Erg tevreden mee. Ik had een zwarte stoel, dus geen gekkigheid met kleuren die niet overeenkwamen.

@DikkeKip ik ben zo’n moeder die alles labelt🤣 maar bij ons op de opvang raken ze echt hƩƩl vaak dingen kwijt. Basically zijn alle items die ik niet heb gelabeld ook kwijt (o.a. heel veel sokken, een broek, wat rompers, een paar schoenen, alle reservekleding). Dus nu label ik alles haha.

Ik heb nu zo’n set naamstickers besteld via hipi, ben ik wel tevreden over.

4 likes

Hoe dan? Ik ben echt nog nooit iets van mijn kinderen kwijtgeraakt op de opvang :grinning: Als ze een vieze romper/shirt/onderbroek hadden dan zit dat altijd in hun eigen bak of kreeg ik het mee bij het ophalen.

Maar wel rot dat 't gebeurd. Zonde van de spullen.

2 likes

Ja hier ook zo eentje besteld en geen klachten. Het enige was dat we een ā€œnieuw modelā€ hadden gekocht en dat bleek een ā€œouderā€ nieuw model. In principe helemaal geen probleem want de newbornset en de babyset pasten wel gewoon. Alleen de sliders voor onder de poten pasten niet (en vind ik zelf wel belangrijk want als je kind heel abrupt de stoel naar achter schuift kantelt die niet).
Soit, ik had toen gemaild en ze wilden de juiste sliders nasturen. Mijn vriend had ze ondertussen via de site van Stokke besteld dus was uiteindelijk niet nodig, maar wel goeie klantenservice.

Wij hebben de roze trouwens en ik vind hem wel helemaal zoals op de website qua kleur.

3 likes

Het is mij wel eens (lees: aantal keer) overkomen dat ik kleding van een kind heb weg gegooid :sob:. Had ik een kindje die was doorgelekt, 2 luierzakjes klaarstaan waarvan 1 voor de poepluier en 1 voor de vieze kleertjes en dan allebei in de prullenbak belandde.

Het komt regelmatig voor dat een collega of ik met handschoenen aan de vuilnisbak staat uit te pluizen

2 likes

Ja maar dan had een naam sticker ook weinig uitgemaakt haha. Wel echt rot voor jullie als je dan zo’n bak moet uitpluizen, ik snap helemaal dat het kan gebeuren.

3 likes

Ja, ik snap het ook niet eigenlijk🄲 hoor ook echt van vriendinnen dat zij dit totaal niet hebben.

Ze hebben dat reservemandjes systeem niet zo op orde denk ik? Want eigenlijk gaat het altijd mis als het daarmee te maken heeft. Dus al haar reservekleding, of kleding die ze dus moet verwisselen/uit trekken voor eten oid.

Sokken snap ik nog want die trekt ze altijd uit. Maar ik heb nu al meerdere paar antislip sokken en schoentjes gebracht, omdat de kdv die graag willen voor het lopen. Maar die raken ze ook steeds kwijt, dus daar ben ik mee gestopt.

2 likes

Ik ga bijna vliegen met een dreumes van 1,5. Heeft iemand nog leuke ideeĆ«n voor speelgoed/vermaak (in het vliegtuig). Hij vindt vooral auto’s, auto’s en duploauto’s leuk hahašŸ˜…. Ik zie online ook wel van die Montessori activiteiten boeken met van die gespen en riempjes maar allemaal slechte reviews.

1 like

Ja dit vind ik ook irritant ik zie ze ook alleen maar met slechte reviews! Zo’n boek lijkt me top, maar ze hebben vaak slechte reviews. En gezien ook veel klein half losse onderdelen wil je wel dat het veilig is (ook omdat in ons geval we met de auto gaan dus je ziet er niet naast/op).

Een tiny magic setje. Zoals deze bijvoorbeeld.

https://www.vinted.nl/items/6472837163-tiny-magic

Ik heb er twee met autootjes en mijn zoontje doet er niet meer zoveel mee. Als je wil kan ik er eentje naar je opsturen. Hoef er niks voor te hebben. Ik vind het ideale dingen want ze nemen heel weinig ruimte in beslag.

Eigen foto's

6 likes

Zo’n waterkleurboek was hier met die leeftijd een succes en auto’thes, kleine voorleesboekjes

5 likes

@Vloeistof in het bericht waar ik op reageer staan wat tips

1 like