Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn zus heeft haar dochter toen laten bellen blazen op het potje. Toen plaste ze in dat spel, wellicht dat bij jullie ook helpt

4 likes

Mijn kind gaat altijd plassen als de kraan of douche aan gaat dus misschien het water ff laten stromen voor dat geluid? Als ze op het potje zit

2 likes

Ik ben op zoek naar een klein vaderdag cadeautje namens ons zoontje van 1. Hij maakt op de opvang een knutsel, maar ik wil er ook een kleinigheidje bij geven. Nu heeft hij geen hobby waarvoor we iets kunnen geven en wil ik ook niet nog een knutsel maken/geven. Wat geven jullie?

Matchende zwemkleding
Boek
Fles whisky
Sokken
Sneakers
Zonnebril
Hangmat
Abonnement op een tijdschrift
Gereedschap

Ik geef dit overigens niet allemaal, maar heb veel al wel eens gegeven.

Tochtje met de spido, haha. Heel suf, maar hij wilde al langer met de spido door Rotterdamse Maas. En we gaan ergens ontbijten.

2 likes

Tijdens mijn zwangerschap heb ik enorm veel bekken klachten ervaren. Het gaat nu redelijk goed, ik hoef niks te laten wat ik niet kan. Na een drukke dag voel ik het soms wel maar het is allemaal best te doen.

Alleen tijdens mijn menstruatie is het echt killinggggg. Herkent iemand dit?

3 likes

Weet iemand een hotel of andere overnachting in de buurt van de Efteling waar je 2 slaapkamers hebt, dus dat je kind niet naast je bed slaapt? Voor maar 1 nacht na efteling bezoek.

1 like

Zeker! Tijdens mijn menstruatie had ik ook altijd veel meer last ervan, is wel echt beter geworden na jaar of 2. Toen ben ik ook veel gaan sporten dus ook dat heeft gezorgd voor een sterkere bekkenbodem.

Hoe lang is het voor jou geleden dat je bent bevallen?

15 maanden! Ik heb tijdens mn zwangerschap gesport met begeleiding van een bekkenfysio en ben nu alweer 6/7 maanden aan het sporten (zonder fysio).

Fijn dat herkenbaar is! Mijn vriendinnen hebben deze klachten niet gehad dus kan weinig ervaringen uitwisselen…

Ik heb vorig jaar overnacht bij europarcs Kaatsheuvel en bij marvilla parks Kaatsheuvel. Dan verblijf je gewoon in een huisje / stacaravan. Veel goedkoper dan op het park verblijven + echt dichtbij de Efteling. Met beide prima ervaringen, dus ik zou het zeker aanraden om daar eens te kijken voor een overnachting :smile:

3 likes

Volgens mij is het wel normaal (dus niet dat iedereen het heeft maar niks geks), door de hormonen enzo tijdens je menstruatie. Ik had altijd dat hele zware bal gevoel. Oefening die mij heel goed geholpen heeft is deadlifts.

Ik ben nu weer zwanger dus benieuwd hoe ik er deze keer uitkom haha.

1 like

Ik heb geen bekkenklachten gehad maar ik heb, sinds ik bevallen ben, tijdens mijn menstruatie dus onwijs pijn aan mijn schaambot. Wel alleen op de heftigste dagen. Dus vaak dag 2 en 3 en met pijnstillers wordt het wel minder. Mag ik vragen wat jij voelt/ervaart aan klachten?

Ik ben inmiddels 20 maanden pp (maar sport nog niet haha😭). Het voelt voor mij ook een beetje of het door hormonen komt omdat het dus tijdens mijn menstruatie is.

1 like

Ik heb dit ook, alsof het schaambot helemaal beurs is! En een knakkend gevoel in mijn rug als ik loop. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het hormonaal is omdat ik zo’n duidelijk verschil in mijn cyclus merk.

2 likes

Pfoe ja wat voel ik… Alles rondom mijn heupen en bekken voelt beurs, stijf, zeurderig, kan niet lekker liggen of zitten. Voelt echt ook alsof de pijn rondom de botten zit haha :joy: lastig beschrijven!

1 like

Ik zou gewoon langs een bekkenfysio gaan en dit bespreken! Vaak kunnen ze je helpen. & @Vloeistof ook pijn aan je schaambot kan onder bekkenpijn vallen.

Haha ik heb precies deze vraag, moet nog kijken maar ben een keer eerder met vriend hier geweest en vermoed dat ze dit wel hebben; https://guesthousehotel.nl/

Ja, ga ik doen! Ik vond de fysio die ik tijdens mijn zwangerschap had niet fijn dus moet even opzoek naar een andere. Stel het steeds uit maar ga het nu wel écht doen!

Ons kind (bijna 1,5) gaat binnenkort naar de opvang, voor het eerst.
Moet je dingen (kleding) labelen? Ben echt een leek haha

De kleding die ze aan heeft? Dat hoeft niet. Ik schrijf wel namen op de jas en in laarzen en plakte labels op de speen en fles(markeerstift kan ook). Reservekleding eigenlijk nooit want het is kleding waarvan ik het niet erg vind als er iets mee gebeurd.

Ik had bij mn eerste kind zo’n goedgemerkt labelset aangeschaft maar daarvan bleef 90% ongebruikt, dus beetje zonde van t geld

Bedankt voor de tips! Het gaat maar om 1 nacht en bij europarcs was het echt duur. Maar heb bij marvilla wel geboekt (via Roan, dan krijg je ook gratis bedhekjes en kan je voordelig extra’s bijboeken zoals buggy, bedje, stoel etc en gratis kinderfietsjes) voor 2 nachten waarvan we er maar 1 gebruiken maar het was niet duur, en leuke faciliteiten voor kinderen voor de volgende ochtend.

1 like