Fijn als je dat kind dat kan lijkt me
Zeker! Moet er wel bij zeggen dat dit niet zo autonoom en makkelijk ging toen ze bijv 1,5 of 2 was hoor, het werd elk jaar wat makkelijker. En ook heel afhankelijk van het karakter van je kind denk ik.
Hebben jullie tips voor speelgoed dat niet uit 368 onderdelen bestaat? Ons zoontje is 15 maanden en al het speelgoed dat we hebben, hebben we gekregen maar is eigenlijk vet irritant. Little Dutch trein, hamerbankje, blokkendoos… we kiezen bewust al maar 1 of 2 dingen om mee te spelen, maar alsnog ligt hele huis gelijk vol met alle losse onderdelen en hij weet dan van gekkigheid niet meer wat hij moet pakken. Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar tips voor wat compacter speelgoed?
Enige eis: geen batterijen
Misschien redelijk simpele en ouderwetse dingen zoals een (grote) auto, bal, pop? Hier hebben we ook stapelstein en een wobbel, glijbaan voor binnen van karton. Merk dat er met dat grote speelgoed veel gespeeld wordt omdat ze er ook veel mee kunnen verzinnen.
Ik gaf dan ook weleens maar een deel van het losse speelgoed, dus een klein mandje met een paar (10 ofzo) blokken in plaats van alle blokken. Of iets klaarzetten om mee te spelen (is niet echt m’n ding haha maar hielp wel) zodat ze niet zelf moest bedenken wat ze met 80 blokken duplo moest, maar er al een boerderij met 3 dieren klaar stond. Dan kan je het ook uitdagender maken door een volgende keer meer erbij te leggen of bv minder helemaa op te bouwen.
We zijn bezig met een (gekregen) autostoel (britax romer) plaatsen. Is dit ok dat dit kan?
Ik zou een deel wegzetten en een selectie klaar zetten, waar hij direct bij kan. Ik merk dat dat bij mijn dochter (2 maanden jonger) heel goed werkt. De rest van het speelgoed zit in de kast en ik wissel het nu elke paar weken.
En wat @Feather zegt: een deel van de trein, slechts een paar blokken, etc. Dat is op deze leeftijd voldoende. Mijn kind kan zich zo vermaken met een rvs kom + spatel of een bal.
Ja ik wissel af met speelgoed en zet maar 1 ding klaar! Alleen alles wat we hebben bestaat uit veel onderdelen; dus het is alsnog veel. Maar zal idd eens proberen de halve trein neer te leggen @Feather
Ik heb alle blokken van die trein weg gehaald . Ook omdat mijn kind per sé met de trein wilt spelen zonder blokken haha.
Verder heb ik ook verschillende mandjes met niet heel veel erin en rouleren.
Ik vind dit ook altijd wel lastig. Mijn zoontje speelt graag met duplu en met z’n keukentje. Beide hebben toch al snel veel onderdelen en het huis ligt dus ook binnen no-time bezaaid met allerlei speelgoed. Weet ook niet zo goed hoe dat dan te verminderen, want duplo heeft nu eenmaal losse onderdelen. We hebben maar een klein deel in een bak, maar als hij ermee gaat spelen, gooit hij eerst die bak om en ligt het overal dus al vol. Lastig…
Denk het wel.
Ik heb hetzelfde met een stoel van Joie en schrok me toen dood, maar vond uiteindelijk op youtube filmpjes met hetzelfde en dat dat juist veiliger is bij impact.
Bij @Cam was de situatie dat dr kind niet meer goed tot spel komt als het een bende is, is dat bij jouw kind ook of is het enkel dat jij je stoort aan de bende?
Wij hebben een matig en veels te lang weekend dus ons huis is ontploft.
Dit is de ene kant van de woonkamer en aan de andere kant heb ik een huis gebouwd van een gigantische doos

Ik ben het nu wel echt zat dus vanavond ruim ik op. Maar verder denk ik vooral van ja zij maakt tenminste effectief gebruik van alle ruimte die we hebben en daar geniet ze van. Dus tis best.
Ik vind het ook wel logisch. Als ze hier met dieren spelen pakken ze álle dieren, als ze met Duplo spelen pakken ze álle Duplo.
En dan 's avonds gooien we alles in een doos, of niet.
Of we doen het tijdens een middagdutje als het te gek wordt.
Maar wat moeten ze dan, met 6 steentjes spelen?
Spelen is ook ordenen/sorteren/verplaatsen/verzamelen etc.
Anders misschien een bal dat is 1 ding maar niet overal mag binnen met een bal gespeeld worden
Ooh die baby born doos!! Wat een jeugdsentiment.
Iemand nog de ultieme tip om een 8 maanden oude baby aan de fles te krijgen? Ze heeft tot nu toe alleen borstvoeding gekregen (en nooit flesjes, dom maar was geen noodzaak omdat ik geen werk had).
Nu ik werk heb gevonden, gaat ze binnenkort naar de opvang. Tot nu toe neemt ze af en toe - als ze hem niet boos heeft weggeslagen - alleen de fles kort in de mond en dat is het. Ik word er een beetje moedeloos van. We hebben zowel Hegen als Lansinoh flesjes geprobeerd.
Pre-logopedist? En hoeveel denk je nog dat ze wilt drinken? Kindjes die flesvoeding krijgen drinken rond die leeftijd vaak nog één fles in de middag. Eet ze wel goed vast voedsel? Je kan vragen of ze dan ook wat bv door haar eten willen mengen.
Haahah ja de hele poppenhoek is mijn oude speelgoed .
Ik dacht net ik bouw voor morgen wel vast wat met de duplo maar toen raakte ik overprikkeld van de hoeveelheid en heb ik dus niks gebouwd
Maar dat is toch logisch met duplo? Dat er soms overal speelgoed ligt hou je altijd wel met kinderen. Als je je eraan stoort zou ik eerder kijken naar hoe je het snel weer op kunt ruimen als ze uitgespeeld zijn. Hier ook aparte manden voor van alles en dan heb ik 's avonds of tussendoor eigenlijk best wel snel alles weer opgeruimd. En mijn kind is 4 dus die ruimt zelf inmiddels ook op als ik het nodig vind.
Wij hebben ook een keukentje en daar heb ik dan bijvoorbeeld aparte bakjes in waar ik ook zo weer alles in gegooid heb.
Algemeen: deze heb ik ook, ook wel een aanrader voor los speelgoed: Wasmand DAN B37xL37xH55cm | JYSK
Past ook echt veel in en dan kijk je er 's avonds iig niet op uit haha. De rest heb ik in twee Ivar kasten van Ikea, met deels de Uppsnofsad bakken erin. Daardoor ook een beetje gesorteerd qua speelgoed.
@Kusjessoldaat haha die random vork erbij, herkenbaar
Mijn kinderen begonnen rond die leeftijd ook uit een rietjesbeker en 360 graden beker te drinken. Dus misschien ook vast dat oefenen. Als de fles dan niet lukt kan je ook melk in een andere beker geven op de opvang?
In de fb groep Vraag n Lactatiekundige komt deze vraag regelmatig voorbij, misschien kun je daar lid van worden