Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn zoontje speelt veel met (grotere) auto’s. Een vaste garage ( die je niet steeds hoeft op te bouwen) en wat autootjes. Of zo’n matje met weg erop.

Heeft inmiddels hele collectie met auto’s maar speelt steeds met maar paar tegelijk.

1 like

Grappig om te lezen en vreemd dat dit zo goed werkt! Ik doe het ook soms en krijg nog extra punten van mijn kinderen als ik het een ‘snackbordje’ noem, het brood op een plastic bord leg en er dan strategisch wat blokjes kaas/stukjes komkommer of gehalveerde eitjes tussen leg.

2 likes

Ik snap ook niet waarom dit werkt, maar het werkt elke keer weer. En inderdaad, als ik er wat rauwkost bij leg is het helemaal een feest.

Voor degenen die 2 of meerdere kinderen hebben die (af en toe nog) uit een fles drinken: hebben jullie aparte flessen voor ieder kind?
Mijn oudste is 1,5 en drinkt soms nog thee of koemelk uit een fles omdat hij dan wat beter drinkt, en mijn jongste is nu net een maand, krijgt borstvoeding en ik ga één dezer dagen beginnen met af en toe kolven en een flesje geven. Mijn gevoel is dat ze elk echt hun eigen flesje moeten hebben, qua hygiëne en het feit dat de baby nog weinig afweer heeft. Dus ik wilde al naam stickertjes op het fles droogrekje gaan doen (zodat we ook de onderdelen van de fles goed gescheiden kunnen houden), maar vraag me toch af of ik niet overdrijf. Dus ben benieuwd wat jullie doen/deden. Ik gebruik glazen flessen van Dr Brown’s overigens.

Ik zou ze gewoon goed schoonmaken maar niet apart houden.

2 likes

Ik had dit een tijdje, maar gebruikte geen aparte flesjes. De oudste dronk toen alleen nog heel soms uit een fles en de jongste ook zelden ivm borstvoeding/fles weigeren, maar zie sowieso het probleem niet zo als je het goed schoonmaakt. Heb wel voor de baby op een gegeven moment nieuwe spenen gekocht.

1 like

Nee wij hadden dezelfde flessen. Wel had de baby echt een 0 speen het eerste jaar ofzo. Maar daar kon ik moeilijk aankomen dus de oudste kreeg toen wel de 2 speen na een jaar haha

1 like

Gewoon dezelfde flessen, alleen andere spenen.

2 likes

Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar ik had het idee dat het soort flesje uiteindelijk niet uitmaakte (Avent, Lansinoh, dr. Brown en Hegen geprobeerd). Wat hier uiteindelijk werkte was het speentje van de fles even in heet water houden en opeens dronk ze flesjes goed. (Overigens niet bij mij, alleen bij anderen).

Heeft iemand tips voor het schoon krijgen van grijze/zwarte vlekken op broeken door het buitenspelen?

2 likes

Zeker met glazen flessen maakt dat niet uit lijkt me. Wij deden gewoon dezelfde flessen maar andere spenen

1 like

Ik heb hier eerlijk gezegd niet eens over nagedacht en in die zin zou ik zeggen dat je overdrijft. En dat de kans groot is dat je baby weerstand op gaat bouwen omdat ze een auto van je zoontje gaat lopen afsabbelen. Dus dan maakt die flessen apart houden weinig uit.

4 likes

Haha herkenbaar (14 maanden). Ik heb zo’n vakkenkast als montessori kast en zet daar wekelijks 6 items in.

Sommige dingen zijn compact (mushie stacking cubs, smart max dieren, speelzijde, activiteitenkubus, pop), sommige dingen bestaan uit veel onderdelen zoals de duplo. Boekjes zijn er altijd. Soms is idd álles eruit getrokken en soms valt het mee.

Iets wat ik handig vindt en uit weinig losse onderdeeltjes bestaat is modu. Verder wat ik boven noemde, muziekinstrumenten, grimms poppetjes, speelauto en hamertje tik. Ah einde van de dag gaat alles weer in de kast. Voordeel is dat er maar 6 speelgoedjes zijn, dus het is altijd wel te overzien.

Ossengalzeep, biotex en vervolgens in de zon laten drogen. Mijn dochter komt iedere dag super smerig uit school want ze hebben zwart zand ipv gewoon zandbakzand en dat is echt vreselijk. Maar ben inmiddels bijna expert vieze kleren en de beste combinatie is dus eerst koud uitspoelen, ossengalzeep op de vieste vlekken en dan in de biotex laten weken en dan bij de gewone was mee laten draaien.

4 likes

Hahaha dit is zo typisch beeld wat (denk ik) iedereen voor zich ziet :rofl:

8 likes

Thanks! En doe je dat weken dan meteen? Of voordat je gaat wassen?

Meteen. Dat doe ik iig. Het staat eerst 1-2 dagen te weken hier voordat het de was ingaat

1 like

Iemand tips voor het warme weer? Mijn baby is 5 weken en ik vind dit qua kleding en naar buiten gaan heel lastig. Ben bang dat ze het in de draagzak of kinderwagen te warm krijgt. Wat deden jullie met zo’n jong kindje als het warm werd?

1 like

Ik probeer het zand eerst uit te spoelen voor ik het laat weken.

2 likes

Voor de kinderwagen vind ik een Dooky echt een super tip

En in de draagzak echt alleen rompertje aan als het zo warm is. HEMA heeft fijne hele dunne broeken wijde mousseline broekjes als je wel tegen de zon wil beschermen

2 likes