Onze kraamhulp zei destijds dat we de flesjes die we van buren en vrienden hadden gekregen weg moesten gooien, maar dat “je eigen huisbacterieën” geen probleem was omdat je kind daar sowieso wel aan blootgesteld wordt (binnen de grenzen van het redelijke natuurlijk). Maar dat ging over plastic omdat daar krasjes in komen, en glazen flessen lijken me in dat opzicht echt okee om te delen, mits je andere spenen gebruikt (wat je vanwege het formaat waarschijnlijk sowieso al doet).
Ik heb ook een vlekkenvraag. Mijn zoontje zit sinds een paar weken op school en wat een gedoe is die was ineens joh, pfff. Nieuwe dagtaak erbij. Echt ál die vlekken…
Deze vind ik het ergste. Voor het wassen zie je ze nog niet, erna ineens het halve shirt blauw. Vooral bij lichte kleuren. Hij heeft niet met bellenblaas gespeeld, maar het lijken wel zulk soort vlekken. Behalve dat dit echt blauw is.
Ik heb in een paar weken tijd nu al 3 shirts op de stapel klus/rommelkleding moeten leggen omdat het er gewoon niet uit gaat.
Kan je dat juist niet beter gewoon op de stapel schoolkleding houden?
Dit is ook wel flink gericht op de consumptiemaatschappij. Tis niet dat die buren het flesje gelijktijdig met jouw baby gebruiken.
Ja ik geloof dat het ging om krasjes in het plastic waar dan bacteriën in zouden zijn achtergebleven van de vorige gebruikers. Maar ze heeft ze ook gewoon weggegooid, is helemaal langs mij heengegaan destijds
Maar die flessen kun je toch ook gewoon uitkoken? Dit lijkt me echt zwaar overdreven, dat je alles weg moet gooien.
Ps geen kritiek naar jou, snap dat het langs je heen gaat als je net bevallen bent! Maar vind het een vreemd advies van de kraamzorg
Ho, het is niet mijn bedoeling dit te propageren, ik vertel alleen maar wat de kraamhulp bij ons vertelde en deed. Ik heb helemaal gemist dat ze alles weggegooid had wat we gekregen hadden.
Haha zie nu je edit
Ja ik dacht, nu lijkt het net of ik jou erop aanspreek en dat was niet de bedoeling
Ja ik zou ook denken uitkoken. Dat doe je met nieuwe flessen ook.
Sowieso heb ik glazen flessen en dat kan ik iedereen echt aanraden eigenlijk. Zoveel chiller dan plastic flessen en in 14 maanden is er maar 1 gesneuveld ()
Wat maakt het chiller dan? Een fles is een fles toch (geen idee, weinig ervaring met flessen geven en had gewoon de plastic medela kolfflessen)
Wij zijn ook overgestapt, ook met nieuwe baby op komst (die dan later flessen krijgen ivm borstvoeding) t is duurzamer want die plastic flessen zijn na een jaar toch wat aan het slijten. En de stoffen die in plastic zitten hebben we niet zo graag.
Ik vond het ook fijn dat ze veel sneller opwarmen dan plastic. Bij borstvoeding opwarmen in warm water ging dat beduidend sneller dan als we een plastic fles gebruikten
En het blijft warmer. En ze blijven mooi doorzichtig ipv half roze haha (we eten vaak tomaat oké).
Maar kolfde je dan wel in plastic? Want dan gaat het argument dat glas veiliger is niet per see op lijkt me (aangezien de melk al met plastic in aanraking komt bij het kolven). Ik heb nog zo veel plastic medela flesjes die helemaal goed zijn, vind het ook zo zonde dat weg te doen.
Tsja een (plastic) kolf setje gebruik ik minder vaak dan een flesje. En daar bewaarde ik mn melk ook niet in en warmde ik het niet in op. Ik heb zo’n draadloze/handsfree dus die kolf goot ik dan leeg. Dus dat plastic wordt niet warm waardoor en schadelijke stoffen in de melk komen.
Ik vind ze beter in de hand liggen, véél makkelijker schoonmaken dan plastic, geen slijtage tov plastic flessen, het warmt sneller op (zeker ‘s nachts een pre haha) op en blijft langer warm. En geen microplastics.
Ik kolfde met handsfree kolven dus schonk het daarna in een glazen fles van Lansinoh. Die hebben ook allemaal een dekseltje ipv speen. Ja, dan was het wel in plastic geweest idd.
Ik had eerst nog 2 plastic flessen voor onderweg uit angst voor vallen, maar dat zou ik een 2e keer niet meer doen.
Zou plastic flesjes die je al hebt ook niet weg doen hoor trouwens!
Maar als je kolft in plastic en daarna in glas, dan warm je het al niet op in dat plastic wat ook al beter is. Je kunt het nooit 100% perfect doen.
Wat mij vooral opviel (met flesjes weet ik niet of dat zo is want daar heb ik nooit uit gedronken) maar eten van plastic bordjes smaakt echt vies, naar zeep of afwasmaschine ofzo? Kan mij voorstellen dat dat met plastic flesjes ook misschien zo is…
Heeft iemand een tip voor een goede opbergmand bak whatever voor buiten? De hele tuin ligt vol ballen en andere meuk en ik word er helemaal galisch van.
Kon bij de action niks vinden! We hebben ook een schuur maar dit staat vol met een tractor, fiets, step etc
Beter verwend dan verwaarloosd
Wij gebruiken een plastic opbergbox die eigenlijk bedoeld is voor kussenhoezen. Volgens mij komt die van een bouwmarkt of low key meubelzaak (kwantum oid?).
Man man man dat ik daar niet aan gedacht heb lekker simpel