Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heb je de kleine elastiekjes van Zenner al geprobeerd? Daar zit een soort anti-slip op. Werkte wel bij mijn baby en iets makkelijker eruit te halen dan die plastic dingen.

Zoiets:

1 like

Ik heb ook altijd een paar haren aan m’n elastiek als ik die eruit haal. Door dat elastiek kunnen ze er niet uitvallen in de loop van de dag en blijven ze hangen denk ik dan. Je verliest gemiddeld zoveel honderd of duizend haren per dag, dus ik heb daar nooit verder over nagedacht.
Of trek je ze er uit met pijn en huilen erbij?

1 like

Nee absoluut niet. Maar ze heeft al zo dun haar. En het breekt ook af van die elastiekjes. Dus nu als ze de haren in een staart heeft, zie je zo een hoop korte haren omhoog steken.

3 likes

Koop dit! Je steekt dat pinnetje onder het elastiekje en dat mesje snijdt het elastiek door. Echt nooit meer gedoe met uithalen.

9 likes

Dit inderdaad! En ik doe vaak een beetje zeezout spray in het haar om iets van textuur erin te krijgen.

2 likes

Kun je hier ook niet gewoon een tornmesje voor gebruiken?

3 likes

Ik ben ook een tijdje aan het zoeken geweest wat ik het beste kon doen met het haar van m’n dochter (ze is nu ruim twee). Ook lang, maar dun en stijl. Ik gebruik ook van de kleine elastiekjes en maak het haar ook nat, maar smeer nu sinds kort dit er in:

Daardoor krijgt het veel meer textuur, zonder dat het zichtbaar vettig is. Hierdoor blijven vlechtjes soms echt wel een paar dagen zitten.

5 likes

In principe wel, maar als je dan een wild kind hebt heb je wel kans dat je met dat prik kantje in de schedel prikt en met dit niet.

1 like

Ik ben hier per ongeluk een hele pluk haar van m’n dochter mee afgesneden. :expressionless:

Ik doe het ook wel om 1 lusje van het elastiek en niet de hele handel in een keer.

Ik weet niet precies wat ik fout deed, maar ik heb dat ding rücksichtslos de prullenbak in gemikt.

1 like

Waar kopen jullie fijne grote zonnehoeden voor kleuters en ouder? Ik kocht ze altijd bij de H&M en had nu hoeden gekocht voor maat 92/116 maar die zijn echt veel te klein, ziet er ook niet uit maar biedt helemaal geen bescherming. Bij de Decathlon hebben ze lekker grote maar dat is van polyester en ik zoek katoen.

Ik vind de rand van vissershoedjes vaak niet breed genoeg.

1 like

Heeft Barts misschien iets?

Ah die zijn leuk maar vind ik echt veel te duur voor een hoed die regelmatig kwijtraakt :grimacing:

1 like

En bij outdoor winkels? Bever, Decathlon, Bergfreunde. Zag in ieder geval bij Bever wel hoeden met een bredere rand dan een vissershoedje en ook met zo’n lap in de nek (goeie, nog nodig voor vakantie)

Weet jij misschien of dit ook werkt tegen de roodheid wat blijft na een schaafwond?
Mijn kind is pas gevallen en had schaafwonden in het gezicht wat wel snel weg was door veel te smeren met calendula crème maar de roodheid blijft nog steeds. Of iemand anders misschien een idee wat daar tegen zou helpen?

1 like

Hij had ook schaafwonden in zijn gezicht en ook die heb ik meegesmeerd. Ik denk dat het wel helpt.

1 like

Deze maar is echt duur

Ik durf het nog niet aan want ben bang ze te verliezen.

1 like

Deze heb ik, geen idee of maat 53 groot of klein is😂. Maar heb nog een dreumesje en deze laat hij op! https://www.bergfreunde.nl/maximo-kids-mini-schildmuetze-musselin-pet/?aid=9006829e98fdc47d1fb7d180e9a86ec8&pid=10004&bfgb=false&wt_mc=nl.pla.google_nl.20957315223…&wt_cc1=&gad_source=1&gad_campaignid=20963714819&gbraid=0AAAAADn5MKvAP7ydNvbz7KzOiRUgTat5q&gclid=CjwKCAjwgb_CBhBMEiwA0p3oOD5cVGD3Um1k5dp9g3S_7d0beFuwixLNhS_ufek_1SXFVCotig5GdRoCQN0QAvD_BwE

1 like

Nee 53 is volgens mij tot 4 jaar. Mijn kind heeft ook veel haar en misschien een groot hoofd ofzo, dus moet wel echt vanaf 5 jaar zijn. Maar dit is een goede prijs, ik ga even op die website kijken of er nog meer is.

@lijnewiets ja wij raken ze ook regelmatig kwijt, dus ik vind 20 euro al duur zeg maar. H&M heeft gewoon heel fijne hoedjes maar echt maar tot 4 jaar.

1 like