Joeee mensen met drie kinders op de achterbank van de auto! Welke stoeltjes raden jullie aan? Of eigenlijk vooral welke stoel is smal en past in het midden, zonder isofix? De maxi cosi van de baby (die in augustus geboren wordt) in het midden met gordel vast is ook een optie, maar dan moet je dus steeds over de andere stoelen heen met baby, en de gordel dan ook nog vast krijgen. De oudste is bijna 6, maar nog lang geen 125.
Hier ook een Alhydran crème fan, met name voor de knietjes. Schaafwonden / wondjes helen veel mooier en sneller.
Wij hebben dit probleem ook en hebben nu een 7-zitter - maar dat viel ook samen met het verlopen van de “oude” leaseauto.
Wettelijk mag een oudste kind gewoon in het midden op een booster tussen 2 grote kinderstoelen. Dat mag al vanaf 3jr.
Of je het zelf veilig genoeg acht, dat is denk ik per persoon verschillend. Wij hadden er zelf geen fijn gevoel bij, onze oudste was net 6 en was 1.10-1.15. En vond het gek dat het dan ineens mag (al vanaf 1m dus zo ongeveer!!) omdat het niet anders kan. Maar als je wel anders kan, is het ineens niet veilig genoeg…
Het is een flinke puzzel iig als je allemaal van die grote veilige stoelen wil die ook nog beetje goed scoren op veiligheid in de keuring in ieder geval. Wat past hangt denk ik echt van je auto en de stoelen ernaast af. En of je dan bijv een hebt die je met gordel vast maakt ipv met zo’n 5 punt. Want kan je dan nog (goed) bij de gordel om vast en in noodgevallen los te maken
Wij verwachten ook bijna de derde. Wij zijn laatst naar zo’n grote babywinkel geweest om allerlei verschillende stoelen te passen en meten. Ondanks dat we een grote auto hebben viel het toch een beetje tegen. Uiteindelijk hebben we voor de oudste (5 jaar) een Britax Kidfix, voor de peuter (2 jaar) een beetje gek klein stoeltje voor in het midden, de Maxi cosi Nomad, en dan zit de baby in een gewone maxicosi, maar wel met gordel, want die basis om op te klikken past niet meer.
Ik durf mijn oudste nog niet op alleen zo’n base te laten zitten…Hoe het in praktijk gaat werken moet nog blijken. Ik zie nu nog niet helemaal voor mij hoe ik de peuter in het midden vast moet maken…maargoed, dat komt vast goed.
Iemand tips voor speelgoed wat makkelijk mee kan op een vliegvakantie voor een kind van 11 maanden?
Smartmax, voel boekjes, trek poppetjes
Ik had het door jouw post ook besteld en blijkbaar werd het vandaag al bezorgd, dus mijn kind is net ook bezig geweest haha! Dankjewel voor het idee! Lijst omheen en klaar.
Iemand ervaring met zoiets in de tuin? Mn tuin is toch al 1 grote speeltuin dus dat maakt niet uit maar werd er veel meegespeeld? Mn kind is 3
Ipad
Ik heb niet deze maar dit :
Van de action vorig jaar gekocht. De glijbaan glijdt alleen niet echt tenzij je er een sproeier op zet masr eigenlijk vinden ze nu een gewoon rechthoekig zwembad met een plastic glijbaan er los bij veel leuker.
Wij hebben 3 verschillende gehad. Na 1 zomer buiten staan zijn ze bij ons zo vies (of lek) dat ik ze weg moet doen. Zonde van het geld dus daarna steeds een goedkoper bad of de schelp van de zandbak gebruikt als zwembad
Wij zijn ook op zoek naar een 7 zitter (tweedehands). Ik ben wel benieuwd welke jullie hebben en wat jullie ervan vinden?
Hoe sluit jij de tuinslang aan op deze? Ik heb er dit weekend heel lang mee lopen stoeien maar het lukte echt niet. Alsof er een tussenstuk miste oid.
Heb deze vorig jaar gekocht maar destijds niet gebruikt
Wij hebben een Kia Sorento, en zijn er heel blij mee! De Peugeot 5008 hebben we ook gereden en hadden we laatst als leenauto en ook heel prettig maar kon de caravan niet trekken. Voordeel van beide (tov bijv Skoda Kodiaq) vonden we de ruimte op de derde zitrij. Net even 10-20cm meer en dat is voor een (pre) puber wel fijn. Ik kan hier als volwassene ook prima zitten.
Maar veel oudere modellen hebben wij niet genomen omdat een lease auto nieuw moet zijn. De oude modellen als de ford galaxy bijv worden nieuw niet meer gemaakt. Dus tweedehands is er wel veel meer keuze!
Wij hebben al drie zomers plezier van deze. Zou nu alleen wel een grotere variant ervan kopen voor twee kinderen.
En de slang erop aansluiten, weet niet, wij klikken hem zo op het slangetje wat erbij zit
Ja dat werkt hier ook niet inderdaad! Ik sta er dan maar bij met een sproeier, dus vandaar nu een simpeler zwembad met een gewone glijbaan ook😂
Thanks! Fijn dat de Kia Sorento zo goed bevalt! Toevallig twijfelden we tussen de Kia en de Peugeot 5008. Vinden de Kia mooier maar qua prijs is de Peugeot wel aantrekkelijker… Goed om te horen dat je op de 3e zitrij ook nog wat beenruimte hebt in plaats van dat je helemaal opgepropt zit. De kofferbak is bij de Peugeot wel wat kleiner dacht ik of lijkt dat maar zo? Wij moeten namelijk nog een kinderwagen mee kunnen nemen. Maar volgens mij zijn de kofferbakken van alle 7 zitters sowieso heel klein.
Misschien is dit een voor de hand liggende reactie, maar vaak kun je wel ook maar één stoel op de derde rij gebruiken en de andere inklappen. Dan heb je ook nog ruimte voor een koffer/tas en misschien een kinderwagen. Bron: onlangs een zevenzitter gehuurd, maar ik weet het merk niet meer. Als je op vakantie gaat met drie kinderen is een karretje erachter of een dakkoffer alsnog geen overbodige luxe denk ik.
Wij gebruiken maar 1 stoel achterin, die andere klappen we om dus dan heb je een redelijke achterbak.
We hebben wel onze joolz GEO weg gedaan omdat dat niet paste en voor de HUB gegaan. Die past met de zit (niet met de bak) ook achterin bij ons als beide stoelen op de 3e rij omhoog zijn.
Edit; en wij gaan eigenlijk op vakantie altijd met de caravan dus qua achterbak hebben we dan geen probleem haha