Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Doe ik wel, hou de flesjes dan gewoon vast (zo deed ik het trouwens ook toen ik nog plastic flesjes had).

1 like

Ik heb het idee dat deze vraag al tig keer gesteld is, maar kan er zo snel niks over terugvinden.

Wat zijn de ideale sandalen/merken voor kinderen met een hoge wreef? Het is voor mijn zoontje (2,5 jaar - maat 24 ongeveer) onmogelijk om goede sandalen te vinden. Ik heb afgelopen bij Van Haren bijna alle beschikbare sandalen gepast maar het bandje aan de bovenkant is dan vrijwel altijd een stuk te kort. Geldt ook voor de sandaaltjes van H&M. Iemand een goede tip?

1 like

Mijn dochter heeft Teva’s en die zijn ideaal want je kunt alle bandjes verstellen. En kunnen goed tegen water en modder enzo, ook heel fijn.

3 likes

Hier ook verstelbare sandalen maar dan van Next. Is met drie bandjes, 2 op de voet en 1 op de hiel. Alle drie verstelbaar.

Hoge wreef of niet, volgens mij zitten alle sandalen zonder dat de bandjes te verstellen voor geen meter bij kids.

3 likes

Ik heb sandaaltjes van Wheat en Bisgaard met klitteband, die passen hier goed bij een hoge wreef.

2 likes

Teva’s en crocs

2 likes

Mijn dochter heeft dit geloof ik ook, maar sandalen van Timberland en Teva pasten prima, hebben bandjes die je kunt afstellen.

1 like

Een tip voor als je ook wat wilt knutselen met vingerafdrukken met baby/kind, ik deed het eerst met vingerverf maar dat werd zo’n gesmeer. Heb nu deze stempelkussens besteld, werkt veel beter

https://www.amazon.nl/dp/B0BG2QJ183?ref_=pe_111809601_1111269701_t_fed_asin_title

22 likes

Wat slim dit! Net te laat voor vaderdag maar deze ga ik zeker onthouden.

Heb je dat hartje met plakband zo strak gekregen?

6 likes

Nee heb uit een a4tje een hart uitgeknipt en die er boven opgelegd en de zijkanten iets vast geplakt zodat hij niet verschoof

4 likes

We zijn op vakantie en de kinderen lagen daarom gister laat in bed (21u), dat komt bij ons zelden voor, maar tóch allebei om 6 uur alweer wakker🥲 hoe doen mensen dit toch op vakantie, onze kinderen (5 en 3) lijken hier niet voor gemaakt

1 like

Hier hetzelfde hoor. Hier kennen we geen uitslapen of vakantietijd.

Vaak verschuift hun ritme na een paar dagen wel wat meer is mijn ervaring.

4 likes

We laten ze een dutje doen in de middag en daardoor kunnen ze de avond wakker blijven (tot 22/22:30, zeker de oudste van 4). Na een paar dagen worden ze meestal ook echt later wakker. We zijn nu ook op vakantie en ik vind het eigenlijk wel handig dat de kinderen zo laat wakker zijn, dan hoeven we niet de hele tijd bij onze kamer te blijven. Een middag hadden ze allebei geen dutje gedaan en toen vielen ze om 20u allebei heel snel in slaap en hadden we een avond om samen spelletjes te doen.

Bestaat er littekencreme die echt iets doet (voor kinderen dus)? Mijn jongste is echt een brokkenpiloot en ik merk dat ik iets wil smeren op die knietjes maar ook niet helemaal geloof dat het nut heeft

1 like

Mijn dochter ligt op vakantie eerder op bed dan thuis. Hebben we ook nog wat aan de avond samen.

3 likes

Dankjewel! Om een of andere reden gaf google mij alleen resultaten van cremes aanbevolen door het merk zelf ipv iets onafhankelijks

2 likes

Verschilt toch ook per kind hoe dat gaat op vakantie.
Ik heb één kind die altijd vroeg wakker is, ook als hij laat op bed gaat. Heeft er eigenlijk ook nooit last van. Mijn andere kind wil soms weleens wat langer slapen.
Met een dutje doen op vakantie hoeven wij niet aan te komen. Toen de jongste 2.5 was wilde ze al geen dutjes meer doen op vakantie, omdat ze het veel te druk had met van alles en te bang om iets te missen.

Ik heb recent littekencreme van Alhydran gekocht. Erg tevreden over. Mijn zoon heeft enkele weken een vervelend ongeluk gehad met flinke wonden aan z’n gezicht. Ik heb deze crème 3dd gesmeerd (en nog steeds) en er is nu nauwelijks een litteken te zien. Normaal gesproken krijgen wij heel snel kleurverschil/hyperpigmentatie bij wondjes en nu juist niet.

2 likes