Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

We hebben het mijn zoontje duidelijk gemaakt dat hij alleen in de bak met het (kinetisch) zand mag spelen. Die enkele keer dat hij toch erbuiten mee speelt, kaarten we meteen aan. Hij luistert goed hierna. Ja door het spelen is er altijd we iets van zand ernaast, maar dat ruim je zo van de tafel, net als kruimels.

Hij vindt het echt fantastisch om mee te spelen.

Mangozalf of frambozenzalf; heb ik voor de baby gekocht maar gebruik het ook zelf. Het is van shea butter, dus nog wel een beetje glibberen, maar niet zo’n laagje als vaseline.

Ik heb ook een stick van baby natural store om makkelijker te smeren onderweg.

De eczeem creme van grahams werkt ook goed.

1 like

Heeft iemand (speelgoed) tips voor een bijna 2 jarige die wordt geopereerd en daarna niet goed kan bewegen en dus langere tijd zittend moet doorbrengen? Zelf kom ik niet echt verder dan knuffels, boekjes, klei en puzzels. Magnetisch zand hebben we ook, maar daar worden ze in het ziekenhuis denk ik niet zo blij van. iPad is uiteraard ook een optie, maar liever zo min mogelijk.

2 likes

Magnetisch tekenbord of activiteitenbord? En sterkte met de operatie!

3 likes

Stickers? Verven met water

1 like

Van die mini magnetische tegels?

2 likes

Ja het ligt overal, echt kut. Dus nu heb ik het zand eruit gehaald. Vindt ze echt niet grappig maarja.

2 likes

Ik heb laatst dit gekocht! Spelen mijn kinderen leuk mee.

3 likes

Ik laat hem er aan de eettafel mee spelen. Hij weet dat het in de bak hoort en doet het er dus niet bewust naast. Natuurlijk valt er wel eens iets naast, maar dat ruim je vrij snel op omdat het aan elkaar blijft plakken.

2 likes

De Dikkie Dik film staat op Pathe! Betaald, ik heb hem gekocht, ik vind hem fantastisch voor peuters.

4 likes

Ohhh leuk, bedankt voor de tip. Gaat m’n dreumes ook leuk vinden.

1 like

Ze verkopen van die houten bakken en deksels bij de Hornbach. Ik dacht dat ik voor 15 a 20 euro klaar was. Ze hebben verschillende maten.

Verder heb ik bij Action een keer een houten regenboogsetje meegenomen en gaan hier de ikea spulletjes (glaasjes + keukengerei) die eigenlijk bij het keukentje horen regelmatig mee de bak in.

3 likes

Heel erg bedankt voor al jullie tips! :kissing_heart:

Nog een ongevraagde tip: het helpt om boekjes te lezen over het ziekenhuisbezoek. “Nijntje in het ziekenhuis” , “Ana in het ziekenhuis” en “Bobbi in het ziekenhuis” hebben wij heel veel voorgelezen en heeft ook geholpen bij de verwerking.

4 likes

Cetomacrogol van de etos

1 like

Bluey heeft hier ook een hele mooie aflevering over @Juffie . Dan ligt Bingo in het ziekenhuis.

2 likes

Ook een hele fijne tip! Dat hadden we inderdaad al gedaan en mooi om op sommige momenten weer even terug te komen op de dingen die ook in de boeken terugkomen!

2 likes

ik heb de HELE dag dat liedje in mijn hoofd
poes poes poes poes poeoeees dikkie dik, dikkie, dikkie dik

9 likes

Bij mij is de soundtrack van de film net vervangen door Zing mee met Nijntje :sweat_smile:

2 likes

Hahaha ik vind het oprecht echt een heerlijk nummer om te zingen :joy: en die stem die het vertelt is ook echt fijn!

3 likes