Oh ja vla is een goede! Klinkt wel geruststellend dat het vrij snel beter ging, hopelijk hier ook.
Echt zielig hè hoe oud is je kindje? evt paracetamol en veel dingen aanbieden die ze lekker vinden/vloeibaar zijn (ijsjes doen het ook heel goed)… beterschap!
Zou je bewust een waterpokken date houden? Dus afspreken met een kind dat het heeft in de hoop dat je kind het ook krijgt.
Heb een kind van bijna 4 en bijna 2 die het allebei nog niet hebben gehad en ben nu dus in dubio.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Jaa heel zielig! Hij is 2.5. IJsje was helaas ook ‘doet auwie’ maar yoghurt ging gelukkig net wel goed gek genoeg. Paracetamol helpt ook wel volgens mij.
Heh, nieuwe moeder hier… waarom zou je dat doen? Is het beter als ze het vroeg krijgen?
Ja, dan hebben ze er vaak minder last van. Echter liever niet onder de 1 jaar, want dan is er kans dat ze te weinig resistent zijn en het later nogmaals krijgen.
Ja! Ik hoor van iedereen dat hun kind er amper ziek van zijn was als het onder de twee was. Mijn dochter was vijf en echt hartstikke ziek ervan. Mijn zoontje was twee en amper last.
Heeft iemand nog een goede tip voor een crème/zalf tegen droge huid/eczeem? Mijn zoontje heeft last van eczeem en als we hem niet insmeren dan heeft hij dus echt veel jeuk en krabt hij zich kapot. We hebben al gesmeerd met lipikar ap +m maar helpt niet echt. Van de huisarts weleens of een hele vette vaseline gehad waardoor hij helemaal glimt en glibbert of juist een zalf die dus echt niet lekker uitsmeert dus ik ben op zoek naar een zalf die gewoon lekker smeert en ook redelijk snel intrekt.
Ja wij hebben het wel gedaan, was toen zwanger en het heerste, ik had liever dat m’n zoon het toen kreeg ipv dat de baby er was (was iets van 36weken zwanger). Hij had het ook vrij mild gelukkig (3 jaar)
Onze jongste (toen 2) had er zoveel minder last van dan de oudste (toen 4) dat ik het met terugwerkende kracht zeker zou overwegen.
Of vaccineren, maar toen ik hierover met de huisarts in overleg was, had het waterpokkenvirus al toegeslagen.
Ik wil zelf een bak maken met speelrijst en wat frutsels, om cadeau te doen aan neefjes en nichtjes tijdens de feestdagen.
Met de rijst komt het wel goed, ik ga een grote zak halen en heb al voedselkleurstof. Maar wat doe je daar verder bij?
En de grootste vraag: waar vind ik een fijne speelbak? Met deksel, niet te klein en geen te hoge opstaande rand. Alles wat ik vind is meteen €40…
Ja 100% kinderen van jonge leeftijd hebben veel minder last.
Dat scheelt in ieder geval een hoop geld Maar is die niet net klein of de opstaande rand te hoog? Of zit dat gewoon in mijn hoofd?
cetomacrogol. Kan je gewoon bij de drogist kopen. Ruikt niet zo lekker, maar werkt hier het beste.
Verder smeren wij ook Lipikar en Dr Leenarts Droge huid zalf, maar die laatste is eigenlijk een soort vaseline. Dus dat zoek je denk ik niet.
Ik heb een krat van de xenos, en de inspire my play tray. Die laatste is fijner maar ook echt 60 euro duurder.
Ja twijfel zo omdat als ze het dan krijgen over twee drie weken is het precies met sinterklaas en ik ga dan ook nog een weekend weg met vriendinnen waar ik me ernstig op verheug. Zie dat dan wel in duigen vallen zegmaar…
Wat jammer dat de ap+m niet helpt, die is wel heel voedend.
Naast die, vind ik deze van Drs Leenarts ook heel fijn, vooral bij uitslag of extreem droge plekjes.
Bedankt voor je foto’s! Dat geeft wat meer een idee.
Ik heb nu deze bakken gevonden, denk dat dat qua afmetingen wel oke is
https://discountoffice.nl/p/opbergdoos-10-liter-transparant/
Wat ik mij hierbij dus afvraag, ligt dat zand dan niet overal of zitten jullie er echt bovenop om te zorgen dat alles in de bak blijft?