Dank voor alle reacties! Aan de poll te zien is het best 50/50, maar meer scholen mét bepaalde regels, dan scholen zonder.
Ik vind het concept een goede ontwikkeling, ik weet namelijk dat toen ik naar de basisschool ging eigenlijk alle kinderen een pakje Wicky hadden en een Liga Milkbreak of zakje Smoeltjes bijvoorbeeld. Waarom zou je als kind al een zakje koekjes nodig hebben om 10:00 uur. Dat daar in onze tijd regels voor zijn zoals alleen fruit, vind ik dus alleen maar goed.
Maar soms vind ik het ook wel heel streng. Zo had ik in een keer 3 pepernoten in de broodtrommel gedaan, en hier kreeg ik meteen een berichtje over van de juf. Op de boterham zelf doe ik áltijd kaas of worst… Zijn die 3 pepernoten dan zo erg? Kind krijgt namelijk nooit chocopasta, appelstroop of speculoos op brood ofzo, dus ik zie het verschil niet 
In de schoolgids staat eigenlijk alleen: snoep, koek, chips en frisdrank zijn niet toegestaan.
Maar een beker limonade (zonder suiker), wordt eigenlijk ook al moeilijk over gedaan.
Het maakt de opties wel beperkt vind ik. Want zoals @Wonderland, een knijpfruitje of dadelreepje kan dus ook niet.
Dingen als eierkoek, ontbijtkoek, hartige muffin, bruin kadetje, of zoals @Zitzak zo’n zakje met kleine rijstwafeltjes/crackertjes… ik “durf” het allemaal niet echt.