Is het alleen pinda-allergie of ook andere noten? Anders zou je misschien ineens naar een amandelpasta kunnen kijken?
Ik heb ook Menzis Extra Verzorgd 2, maar daar mag je sinds 1 januari 2025 geen kolf meer kopen van dat budget van 200 euro…
Oh en qua kolftip, ik heb de Horigen Wearable gen 2. Bevalt erg goed. Qua opbrengst net zo goed als mijn Medela Freestyle Handsfree (dat is met 2 schelpen in je bh maar die zitten dan alsnog met een slangetje aan een externe motor vast).
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe kolf en kijk ook naar de Horigen. Is deze makkelijk schoon te maken en weer in elkaar te zetten?
Ja hoor, vind ik wel. De eerste keer moet je wel even kijken hoe het precies in elkaar moet natuurlijk, maar daarna heb je het zo voor elkaar. Er zit ook een speciaal borsteltje bij om het melkreservoir goed schoon te maken.
Klinkt goed. Bedankt voor je reactie.
Volgens mij kun je bij de borstkolfwinkel een kolfconsult doen en krijg je een deel van dat bedrag later als korting op je kolf. Dus je kunt en een goede kolf uitzoeken, en je vergoeding deels gebruiken hiervoor.
Ik zie het probleem niet haha.
Hier geen regels voor zover ik weet. Hier krijgt kind brood (met choco, pinda of vega kip) fruit, ranja en melk mee. En vanuit school hebben ze ook op bepaalde dagen fruit/groente.
Op de bso is brood, cracker, fruit en water/limonade. En ze krijgen daar ook gewoon lekkers, van die likkoekjes. En soms een bakje chips. Dochter kwam toen thuis met: ik heb nieuwe groente geproefd: paprikachips
Bij ons mag je wel koek mee, althans ontbijtkoek of liga iets dat als enigszins ‘gezond’ gezien wordt. Hoewel het ook niet op zou vallen als er een gevulde koek in zou zitten denk ik.
Verder mag je alles meegeven aan drinken volgens mij. Verder is er wel op woensdag water en fruit dag, dan mag er dus niets aan ander drinken of eten mee. Ook is er wel veel aandacht voor gezond eten in nieuwsbrieven en dergelijke.
Mijn kind krijgt 9/10 keer water mee, bruine boterhammen met allerlei beleg en daarnaast vaak groenten en iets als een paar dadels of een gezond fruitreepje of een stuk ontbijtkoek of crackers. Voor de korte pauze altijd fruit.
Ik vind het ook helemaal goed zo en ik zie vooral kinderen met drinkflessen met water erin en fruit, brood en snoepgroenten in de broodtrommel als ik op foto’s kijk. En er zal vast een keer een kind zijn met wicky en witbrood, nou prima. Ik vind het namelijk ook niet gezond om alleen maar water, groente en fruit met zuurdesembrood met humus te eten. Af en toe iets zoets hoort ook bij een gezond eetpatroon.
Ik moet wel zeggen dat ik denk dat het bij ons in de wijk ook allemaal vrij verantwoorde en privileged ouders zijn waar kinderen over het algemeen niet zonder ontbijt met een zak chips naar school gestuurd worden oid.
Ik snap je hoor, maar pindakaas kan ook op alle andere dagen van de week genuttigd worden. En ja ik ben zo’n zeikouder met een kind met een notenallergie. Bij ons valt het mee, in de zin van niet dodelijk. Maar wel bij een kruimeltje noten een opgezwollen hoofd zo erg dat zijn ogen helemaal dichtzitten en flink benauwd.
@Willy onze school is ook pindavrij. Niet door mijn zoontje overigens. En hoeveel ik zelf ook van pindakaas hou, zo ingewikkeld lijkt het me nou ook niet om naar school een van de andere 100 opties aan beleg mee te geven.
Heeft je kind een allergie voor zowel pinda’s als noten? Mijn neefje heeft een notenallergie maar zij hebben niet gekozen voor een allergievrije school omdat je dan nog steeds zelf op moet letten.
Dank voor alle reacties! Aan de poll te zien is het best 50/50, maar meer scholen mét bepaalde regels, dan scholen zonder.
Ik vind het concept een goede ontwikkeling, ik weet namelijk dat toen ik naar de basisschool ging eigenlijk alle kinderen een pakje Wicky hadden en een Liga Milkbreak of zakje Smoeltjes bijvoorbeeld. Waarom zou je als kind al een zakje koekjes nodig hebben om 10:00 uur. Dat daar in onze tijd regels voor zijn zoals alleen fruit, vind ik dus alleen maar goed.
Maar soms vind ik het ook wel heel streng. Zo had ik in een keer 3 pepernoten in de broodtrommel gedaan, en hier kreeg ik meteen een berichtje over van de juf. Op de boterham zelf doe ik áltijd kaas of worst… Zijn die 3 pepernoten dan zo erg? Kind krijgt namelijk nooit chocopasta, appelstroop of speculoos op brood ofzo, dus ik zie het verschil niet
In de schoolgids staat eigenlijk alleen: snoep, koek, chips en frisdrank zijn niet toegestaan.
Maar een beker limonade (zonder suiker), wordt eigenlijk ook al moeilijk over gedaan.
Het maakt de opties wel beperkt vind ik. Want zoals @Wonderland, een knijpfruitje of dadelreepje kan dus ook niet.
Dingen als eierkoek, ontbijtkoek, hartige muffin, bruin kadetje, of zoals @Zitzak zo’n zakje met kleine rijstwafeltjes/crackertjes… ik “durf” het allemaal niet echt.
Beide inderdaad. Ik woon in een dorp en allergievrij is volgens mij geen optie. Gelukkig is mijn zoon niet levensbedreigend allergisch. Ze houden er hier rekening mee in de klas en op de bso en zijn er scherp op. Ik heb regelmatig appjes met vragen of hij iets mag. Daarnaast heeft hij altijd medicatie bij zich en de juf heeft een laatje met alternatieven mocht er toch iets met noten getrakteerd worden.
Maar als er staat geen koek, dan is geen pepernoten toch ook niet gek?
Ik vind het een beetje gezeik, je kind overleeft de schooldag ook wel zonder knijpfruitje of dadelreepje en het lijkt me enorm vermoeiend voor leraren om in de broodtrommels te moeten duiken hoe gezond de uitgezochte extra snacks dit keer zijn. Dan maar niet.
Prima, doe ik volgende keer schuddebuikjes óp brood. Zelfde resultaat. Het is gewoon het zeuren om het zeuren wat me tegenstaat, na 1x de fout in te zijn gegaan, omdat ik dacht, leuk het is 5 december.
Beetje te vergelijken met dat je meteen naar je baas loopt als je collega een paperclip in zijn stak stopt.
Al plet je je pepernoten op de boterham, dat maakt mij niet uit. Je klinkt vooral alsof je nu nog beledigd bent dat je twee maanden geleden terecht gewezen bent.
Verwacht je dan de leerkracht een lijstje bijhoudt wie het een keer iets lekkers mee heeft gegeven, wie twee keer (maar wel een keer bij een feestdag) en wie nog geen kruisje achter de naam heeft?
Nee ik verwacht niet van dat NSB beleid. Maargoed, duidelijk dat we het niet eens worden.
Als dit de problemen in je leven zijn waarvoor je dit soort krachttermen moet gebruiken ben je wel een gezegend mens denk ik
De leerkrachten van je kinderen met NSB’ers vergelijken om pepernoten
Omg neem het niet zo serieus
Mijn kind gaat bijna naar de basisschool en ik kijk er wel naar uit me te verdiepen in al dit soort regels. Ik vind alleen fruit of groente zo karig als tussendoortje (behalve banaan misschien)? Hoop dat een stukje kaas of cracker met pindakaas ofzo ook ‘mag’.