Koek mag sowieso niet, alleen fruit (of groente? ) voor de fruitpauze. Ze mogen wel wat anders dan water mee, maar liefst wel gezond en in eigen drinkbeker (geen pakjes ivm afval).
Ma/di/woe in de kleine pauze fruit. Do/vrij mag een koekje eventueel ook, maar geen chocoladekoekjes. Water of eventueel limonade, maar liever geen pakjes enz.
Liever ook gezond broodbeleg. Vaak doe ik er dan nog iets van rozijntjes of crackertjes bij of wat extra fruit. Pas had ik een keer 1 Katja Biggetje erbij gedaan als verrassing omdat ie geen fijne ochtend had maar hij kwam gelijk thuis met dat mag niet van de juf!
Hier mag alles zo ver ik weet maar hij krijgt alleen maar water, brood, groente fruit en soms ongezouten noten.
Ik hoorde laatst van een kennis in Den Haag dat de kinderen daar van school zelf elke dag (!!) een digestive koek krijgen. Ze heeft er nogal een punt van gemaakt en nu is het afgeschaft. Waarom zou je dat als school doen?
Misschien voor de kinderen die thuis weinig (lekkers) krijgen?
Ik vind het zelf niet nodig, maar het is niet dat ze elke dag een magnum krijgen.
Vast een ouder die bij Verkade werkt
Ja dat financiële aspect wordt vaak genoemd, maar dan nog denk ik. Voorverpakte croissants of donuts zijn toch onder de streep duurder dan een simpel volkorenbrood en een pot pindakaas?
Een van de scholen hier in de buurt ( grote stad) biedt ook een schoolontbijt aan voor alle kinderen tussen 7.45 en 8.15 uur ( in het kader van elk kind moet je en ontbijt hebben gehad ) maar ik begreep al van een buurvrouw die daar werkt dat kinderen dat niet willen omdat er ‘“ niets lekkers “ bij zit. Ik vind dat zo schrijnend ook…
Bij onze basisschool mogen ze alleen water mee en fruit tijdens de fruitpauze. Verder heeft de voorkeur wel voor gezond beleg op brood tijdens de lunchpauze. ‘Minder gezonde’ traktaties mag dan weer wel.
Ik geloof niet dat onze school een officieel beleid heeft. Ik hoor van mijn kinderen (die in 2 verschillende kleuterklassen zitten) dat er idd genoeg kinderen zijn die voor ‘het kleine hapje’ een koek oid meekrijgen. Dat krijgen die van mij alleen bij zeer hoge uitzondering dus daar is weleens gedoe over thuis. Maar ik vind dat echt onnodig dus eigenlijk alleen groente en fruit.
Maar laatst had de juf van mijn zoon een briefje in zijn tas gedaan, of ik bij het broodbakje geen crackertje meer wilde doen want ‘dat lijkt teveel op chips’. Was zo’n rozemarijncrackertje van de Lidl wat ik als extraatje er bij had gedaan, terwijl in die kleine pauze andere kinderen dus 2 Evergreens ofzo weghakken. Schiet mij maar lek.
Dit vind ik zo lief.
Ik weet nog dat mijn moeder ook zoiets esn keer had gedaan. Het onverwachtse had mijn hele dag gemaakt
Omdat niet alle ouders/verzorgers dat weten, ruimte hebben om daar mee bezig te zijn/geen tijd hebben omdat ze moeten werken etc.
Ik blijf mij verbazen over dat dit voor zoveel mensen blijkbaar zo verbazingwekkend is. Kom op, kijk even verder dan jezelf en omgeving en ga niet altijd uit van je eigen standaard en wat voor jou logisch is.
Mij dochter: pietje krijgt cola mee. Dat wil ik ook!
Onze school heeft overigens wel een beleid. Geen koek / snoep / frisdrank ip. Maar het wordt wel meegegeven.
En op de middelbare school gaan ze allemaal alsnog aan de goedkope blikjes frisdrank en frikandelbroodjes
Ik geef toch ook aan dat ik dat schrijnend vind.
Dat dit soort - wat mij betreft- basiskennis over voeding niet alle ouders kan bereiken om wat voor reden dan ook. En daarmee dus ( Basischool) kinderen ( wat die tieners doen vind ik weer een ander verhaal) geen ontbijt of voedzame lunch krijgen, doordat zij weer geen idee hebben / nog nooit een volkorenboterham met pindakaas of kipfilet hebben gehad. Of dingen niet lusten omdat ze niet beter weten dan donuts of voorverpakte broodjes ( en hun kinderen na hun ook weer etc).
Of niet zelf een broodje kunnen smeren etc etc.
@Sproetjes mijn oudste vertelde eens dat een kind uit de klas pannenkoeken meehad, die moest ze gewoon in haar bakje laten en bij de congierge een boterham halen 🫣
We hebben nu een andere uitdaging. Bij mijn middelste zit een kind in de klas met een ernstige pinda allergie, volgens moeder mag geen enkel kind pindakaas eten in zijn buurt. Wat is het lievelings beleg van mijn middelste?
Mijn peuter heeft een zware verkoudheid en loopneus en ondertussen is heel de huid boven haar lip hierdoor geïrriteerd. Is er een zalf dat we erop kunnen smeren om te verkoelen/beschermen?
Weleda Baby Calendula Gezichtscrème hielp hier goed
Simplex zalf van Kruidvat eigen merk of de koelzalf uit deze zelfde lijn!
Wij zijn eens bij een school gaan kijken waar de hele school pinda vrij was vanwege een allergisch kindje.
Ik heb het al even met de zoekfunctie geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit. Iemand een goede borstkolf aanrader?
De vorige keer had ik deze:
Maar ik vond die vorm echt niet fijn, of dan vloog ie weer los. En ook al was het draadloos, je kan toch niet echt wat doen met die uitstekende dingen die topzwaar worden. Dus wil nu liever meer een schelpvorm, maar niet de hoofdprijs betalen (liever geen 2ehands). Ben ook een beetje bang voor lekken onderdoor, of gebeurt dat niet?
Weet iemand toevallig of vergoeding hiervoor valt onder lactatiekundige of apart vermeld moet staan? Dat heb ik tot 200,- vergoed, maar kom er niet helemaal uit (bij Menzis Extra Verzorgd 2)
De school van mijn oudste is ook helemaal pinda/notenvrij. Ze hadden op een gegeven moment blijkbaar dusdanige veel (ernstige) noten allergiën dat er een algeheel verbod is afgekondigd.
Ik was blij met deze van Vulpes: Vulpes Goods® BabyCare - Handsfree Borstkolf - Elektrische Draadloze Borstkolf –... | bol Ik heb nooit last gehad van lekken onderdoor. En verder past ie in je shirt.
Bij mijn verzekering (Zilveren kruis) staat het wel echt onder Borstkolf.
Nou, gelukkig kan dat kind met een ernstige pinda allergie ook naar school. Dat doet een school ook niet voor niks.