Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik snap je wel hoor, en ik weet niet of het een impopulaire mening is, maar ik zou er zelf ook echt niet op zitten wachten dat een leerkracht mij terecht gaat wijzen over de lunch van mn kind als ik een keer een pepernootje meegeef of een pakje appelsap. En iedereen kan dan wel allerlei argumenten geven waarom dat heel goed is, en dat ouders hun kind misschien wel chips meegeven, heel eerlijk, ik kan er niet wakker van liggen. Ik ben ook echt blij dat op onze school niet zo’n streng beleid is. Alleen bijv na 11 november was er wel een berichtje uitgegaan dat veel kinderen teveel snoep mee hadden maar dat snap ik weer ofzo. Alleen juf die je op de vingers tikt omdat je chocopasta meegeeft of een beker ranja, moet er echt niet aan denken. (Maar ja als dat beleid is is dat het beleid natuurlijk).

@Eilish eens met jou eigenlijk wel. Ik vind die totale focus op alles moet gezond en geen suiker tot je 23ste die sommige hebben ook overdreven en niet gezond.

4 likes

Ze zegt toch ook de meeste kinderen.
Mijn dochter dronk zonder problemen kunstvoeding en borstvoeding door elkaar. Heb ook heel vaak gewisseld met kunstvoeding want ik haalde altijd de goedkoopste van de winkel waar ik was.

4 likes

Haha ja echt de neiging van mensen om altijd hun uitzondering kind te willen noemen.

1 like

Heb zelf (nog) geen kinderen, maar zag hier in Nieuw-Zeeland een heel leuk tijdschrift dat ook digitaal te lezen is: Natural Parents. Voor mensen die net als ik geïnteresseerd zijn in ouderschap dat ‘natuurlijk’ werkt. Heel mooi vormgegeven ook.

1 like

Wat wordt er bedoeld met ‘ouderschap dat natuurlijk werkt’?

3 likes

Ik gok op wolletjes

3 likes

GeEn sPuIt mAar fRuiT

1 like

Kramp kunnen bekkenklachten zijn? Maar misschien ook nu je buik een groeispurt maakt dat het tijdelijk is. Zou iig even naar de fysio gaan als je last blijft houden

3 likes

Nou die neiging heb ik niet per se om (altijd) de uitzondering van mijn eigen kind te benoemen, maar nam die van mij erbij als voorbeeld. Ik heb dit ook vaker in mijn omgeving gezien.

Maar goed andersom omdat jouw kind het niet had, dacht ik dan hoeft het bij een ander niet ook per se zo te zijn, ik heb niet het beeld dat daar heel moeilijk over wordt gedaan in het algemeen. Wellicht ken jij dan weer veel mensen waarbij het geen probleem was. Bedoel het niet verkeerd of kijk mij eens uitzonderlijk zijn :woman_shrugging:t3: uiteindelijk is het toch per baby anders denk ik.

1 like

Ja, sorry een beetje vaag omschreven. Ouders die natuurlijk leven interessant vinden, bezig zijn met holisme, dat soort dingen.

1 like

Hoelang nadat jullie kindje geboren was had je het getrokken om klus mensen over de vloer te hebben voor twee weken (weekenden niet)? Ik kan zelf naar het huis van familie in de buurt overdag met de baby, daar kan ik zelf goed chillen en slapen als ik wil en de baby ook want we hoeven er niet voor thuis te zijn.

De klussers gaan alles doen en afwerken dus we moeten spullen aan de kant zetten maar dat valt mee en we hebben er zelf wat schoonmaakwerk aan en een beetje koffie en snacks klaar zetten verwacht ik. En misschien verf bijwerken na de werkzaamheden maar dat heeft geen haast. Maar ik vind het lastig inschatten vanaf hoeveel weken na de bevalling ik het zou trekken / het oké zou zijn. Ik schat in dat na 10/11 weken wel zou moeten kunnen of is jullie idee anders?

1 like

5 maanden oud was ze hier (wel ook met peuter), maar het gaat echt stressvol zijn. Ik zou het niet aanraden in het eerste jaar eigenlijk… Je bent al druk genoeg met de baby, slaaptekort etc. Dan is 2 weken mannen over de vloer echt heel pittig. Ook als je dus elke dag weg moet en niet lekker thuis kan zitten. Ze beginnen vaak ook al vroeg.

En zeker niet als je ook net begint met werken weer…

3 likes

Oh ja goeie vergeten te vermelden, ik heb zelf nog verlof dan (tot 16 weken), dat scheelt hopelijk iets haha. Dat het stressvol zal zijn geloof ik helemaal, pas over een jaar oid is alleen geen optie en als ik net weer begin met werken lijkt mij helemaal hectisch maar misschien maakt het eigenlijk allemaal niet zo veel uit en is het eigenlijk gewoon altijd stressvol maar moeten we er maar mee dealen.

1 like

Ja het gaat waarschijnlijk stressvol zijn. En er zal nooit een goed moment zijn. Maar ik zou dan misschien zelfs overwegen gewoon een huisje te huren als je er niet hele tijd hoeft te zijn. Dan hoef je ook niet de babyspullen etc steeds heen en weer te verhuizen, wat meer rust.

2 likes

Ja dat is ook nog een optie en ik zou ook kunnen blijven slapen bij die familie dus dat is goed om misschien te bekijken als ik paar weken met baby ben en beter kan inschatten hoe het zal zijn. Ik kan mij er nu namelijk echt nog weinig bij voorstellen merk ik haha. Maar dankjewel voor het meedenken en delen van je ervaring.

1 like

Wij hebben ook al onze kozijnen vervangen toen onze dochter 4 maanden was. Zij ging toen al naar de opvang en op andere dagen waren we ook onder de pannen.

Wat ik het vervelendst vond was dat ze echt supervroeg begonnen (tussen 7 en half 8) met hetgeen wat het meeste herrie maakt, namelijk het oude kozijn eruit slopen. Onze baby sliep dan meestal nog of we waren echt nog in de opstartfase van de dag. En de zooi die het maakt was ook wel heel vervelend. Overal stof, kitresten etc. Maargoed het is uiteindelijk maar heel kort natuurlijk. Maar icm slaaptekort en dan ook nog eens je baby overal naar toe moeten slepen vond ik het niet ideaal.

Ik sluit me aan bij wat @Mexi zegt! Een huisje huren of ergens een paar dagen blijven slapen zou ik wel aanraden.

2 likes

Ja zoals met alle klussers; alle herrie om 7 uur in de ochtend :joy: maar goed om ook jouw ervaring te horen.

2 likes

Een terugkoppeling van het wassen van de Joolz Aer wieg:

Ik heb hem gewassen. Het was een drama om de dopjes van de pootjes eraf te krijgen omdat de schroeven steeds doordraaiden en om de beugels er weer in te krijgen die de kap omhoog houden.

Maar hij is weer helemaal fris en ik merk niet dat het gekrompen is. Heb hem gewassen op 30 graden.

Het terug in elkaar zetten was echt een flinke klus, daar ben ik wel 45 minuten mee bezig geweest.

1 like

Ons huis werd opgeleverd 2 weken nadat mijn zoon was geboren. Bij 6 weken waren we echt begonnen met klussers die over de vloer kwamen. Mijn man stuurde dat gelukkig veel aan maar het was ook voor hem behoorlijk vermoeiend want inderdaad vroeg er zijn om iedereen binnen te laten, af en toe checken of het goed gaat. Was echt geen omgeving om met een baby daar te zijn ivm de herrie en stof.

Toen mijn zoon 2 maanden was ging ik er ook weleens heen met hem omdat er wat gedaan moest worden enz, maar met nog veel voedingen en verschonen is dat gewoon niet chill. Ik zou dan echt zorgen dat je baby er niet bij is zodat jij gewoon kan doen wat je moet doen (tenzij je geen andere keus hebt). En ja een ideale moment bestaat niet maar als je de keus hebt zou ik wachten tot je kindje iets ouder is (dus echt maand of 3 minstens) zodat er iets meer routine ook is. Dan kan je wat beter rekening houden met dutjes enz en dan wat dingen doen.

1 like

Als je zo kort verlof hebt zou ik echt de tijd nemen om gewoon te herstellen in je eigen vertrouwde omgeving, te chillen met baby en partner en misschien wat af te spreken met mensen. Dan kunnen de klussers komen als je baby op de opvang is en jij (en partner?) misschien soms thuis werken of vrij nemen om ze op te vangen.

5 likes