Ik had met 8 weken een dag werklui over de vloer en dat vond ik al pittig, ik kon ook geen ruimte vinden om rustig te voeden omdat ze de hele tijd overal waren. Wij hebben expres werk in het derde trimester laten doen, is dat misschien mogelijk? Dat is ook pittig maar alleen voor jezelf, niet ook nog vanwege je baby.
Nee helaas lukt dat niet. Echt heel handig gepland zo maar dat was zoals het was. Gelukkig @Ishq hoef ik zelf dus weinig te doen en hoef ik er niet te zijn als ze bezig zijn. Ga er nog even goed voor zitten qua planning en met mijn partner kijken wat ons haalbaar lijkt. Thuiswerken lijkt mij dan juist weer niet prettig en vrij nemen nadat ik een half jaar verlof heb gehad (of partner maar die heeft ook redelijk lang verlof) voelt ook een beetje gek maar ik snap je punt @Plum
Toen ons zoontje 5 weken was afgelopen najaar hebben we drie weken klussen gehad aan badkamer en twee toiletten we vonden het eigenlijk prima want we waren beide thuis en vooral beneden terwijl zij veel boven waren. De dag dat ook de cv vervangen werd beneden ben ik wel even het huis uitgevlucht, maar zolang ze niet buiten de lunch om veel beneden waren vond ik het dus eigenlijk prima te doen.
Zou voor mij prima gekund hebben, maar iedereen en iedere baby is natuurlijk weer anders
Ik woonde niet thuis met de geboorte van mijn dochter omdat het hele huis overhoop lag. Bij 4 maanden pas terug verhuisd en toen moest er nog steeds vanalles geklust worden maar was de beneden verdieping bewoonbaar. Het is niet ideaal, maar als je je flexibel opstelt en inderdaad een dagje ergens anders kan zitten is het volgens mij echt wel te doen.
Ik vond vooral toen ze nog zo klein was het wel makkelijk, ze sliep in de wagen tussen het bouwpuin, verschonen op de klustafel ging ook prima. Lijkt mij handiger dan als ze beginnen met omrollen/kruipen. Maar goed, ieder zal zn voorkeuren hebben. Als jullie een beetje flexibel zijn kun je wellicht een paar weken na de bevalling defintieve afstemming hebben met de klussers over de datum?
Ja dit lijkt me inderdaad juist makkelijker met een kleine baby en is ook onze ervaring. Met vijf weken sliep ons zoontje nog in zn box, kinderwagen, op ons op de bank etc haha. Nu met wat vastere slaapjes en in zân slaapkamer lijkt het me juist moeilijker. Maar het is ook maar net of je het ĂŒberhaupt fijn vindt mensen over de vloer te hebben dan denk ik. En bij ons was het werk in een andere ruimte dan waar ik was, dat scheelde een hoop.
Hoe gaan jullie om met peuters die geen groente eten?
Ik snap dat het ook bij de leeftijd hoort maar ons zoontje van 2,5 eet al een jaar amper groente, op wat stukjes komkommer af en toe na. Merk dat ik het toch wel frustrerend vind. Gaat dit vanzelf over of moeten we er werk van maken?
Wat we tot nu toe doen:
- blijven aanbieden maar geen druk er moet niks
- zelf het goede voorbeeld geven
- aanmoedigen om te voelen of ruiken aan de groente
- meehelpen met koken
- groente verstoppen in een saus oid zodat hij ongemerkt toch wat binnenkrijgt
- overdag een bakje rauwkost geven maar dat wordt ook amper aangeraakt
Hebben jullie nog leuke spelletjes tips voor +/3 jaar
Momenteel is holle bolle big een hele grote hit, zoek iets beetje in die categorie.
Verder hebben we: berenhonger, bubbelneus, teddyâs vormen en kleuren, wat hoort erbij, electro, nijntje verstoppertje, nijntje stoelendans, etc.
De grote spelletjesdoos van Haba, Eenhoorn Flonkerglans, Knibbel knabbel knuisje, Halli Galli, Twister junior, Kroko Loko, Kleurentorentjes, Memory, Haba Boomgaardje.
Volgens mij doe je ongeveer alles wat je kunt doen! Wij proberen (lukt natuurlijk niet altijd) ook nooit te zeggen dat iets groente (of andere categorie) is, en serveren dingen samen, dus niet in aparte âhokjesâ. Hopelijk levert dat iets op op de lange termijn, want wij zitten ook met een kieskeurige fase. Omdat mijn kind gewoon goed groeit, fit is en wel veel fruit eet maak ik me niet echt zorgen.
De enige succes recepten met nadruk op groente zijn trouwens broccoli/courgettesoep met veel kaas, rauwe bevroren erwtjes en bloemkool met bechamel en veel kaas, haha. Misschien nog iets om te proberen!
Voor de mensen met een jong kind dat kan rollen, tijgeren, lopen of kruipen en eigenlijk niet alleen in de woonkamer ofzo gelaten kan worden, hoe doen jullie het in de ochtend met douchen/klaarmaken/aankleden enzo?
Ik ging tot nu toe altijd pas douchen tijdens het ochtenddutje van mijn kind, maar vind dat eigenlijk helemaal niet fijn. Loop dan altijd tot 10 uur in mijn pyjama, kan niet echt naar buiten in de (vroege) ochtend. En wij hebben een inloop douche dus hem in de badkamer bij mij laten betekent dat hij onder de douche loopt en dat ik alsnog niet ff gewoon kan douchen. Ja of hij moet iedere ochtend met me mee douchen maar dat vind ik niet nodig en een hoop ook onnodig gedoe weer met afdrogen weer (plus dat hij dan de douche in en uit loopt waarschijnlijk en alles nat maakt in de hele badkamer). Echt een dilemma waar ik niet uit kom dit.
Heb je een bad waar hij nog niet uit kan kruipen? Dan daarin met wat speelgoed en geen water natuurlijk? Of douchen terwijl je partner er is als je die hebt?
Even 10 minuutjes in zijn bedje zetten? Ik neem onze dochter idd mee de badkamer in maar wij hebben een douchewand met een deur, dus dicht en kan haar zien. Maar heb haar ook wel eens met een boekje en wat speelgoed in haar ledikantje gezet.
Wij gebruikten altijd onze schommelstoel (Nuna leaf) in de badkamer. Dit hebben we zeker tot een jaar of 1,5 gedaan.
Daarna was het een snelle douche terwijl ze in haar bed zat te spelen. Nu zetten we de tv aan op onze slaapkamer en ligt ze lekker op bed terwijl wij rustig kunnen douchen.
Ik zet hem in de triptrap met tuigje! Alleen hij gooit wel vaak zijn speelgoed dan op de grond waardoor ik nu wel soms de tv (nijntje liedjes) aanzet. Maar ik woon gelijkvloers. Soms zet ik hem ook in zijn bed met speelgoed. Dat vind hij eigenlijk ook best prima!
Edit; moet wel zeggen dat ik âs avonds douche. Voel dan veel meer rust en dan voelt douchen ook als een moment voor mezelfđ
Toen hij nog niet kon klimmen zette ik een speelgoedkist in de gang buiten de badkamerdeur en een barricade van wasmanden bij de ingang van de inloopdouche en dan kruimelde hij daartussen heen en weer met al het speelgoed uit de kist. Die periode duurde niet heel lang, hij kon vrij snel wel alleen gelaten worden (onze woonkamer is wel om de hoek van de badkamer).
Maar vaker douche ik âs avonds, vind ik zelf ook fijner.
Als ik alleen ben dan ga ik inderdaad pas douchen als mijn kind slaapt. Als we met 2 zijn probeer ik al eerder te gaan. Misschien een optie om tot dit duurt in de avond te douchen? Vind ik zelf ook niet fijn maar ik heb mij er bij neergelegd dat dit soms de enige optie is.
Ik zette hem in zn ledikant met speelgoed (boekjes, blokjes etc) en dan deuren open en dan snel douchen.
Je kunt ook zoân IKEA stoel in de badkamer zetten!