Naturalis ligt best een stuk uit het centrum (echt niet tw lopen met 1 en 4) dus ik zou daar blijven. Of zelf iets meenemen en picknicken in het bos ernaast (bos van Bosman).
Kan het via de zoekfunctie niet concreet vinden maar hebben jullie speelgoed /knustel / activiteiten ideeën voor een 6 jarige en 3 jarige voor op (vlieg) vakantie?
We gaan overmorgen weg, regio noord Spanje, in verband met het huwelijk van mijn schoonzus en zwager. Zitten in een appartement in een klein dorpje, blijven 8 dagen waarvan 2 dagen zeker in het teken staan van het huwelijk / ceremonie.
Ik heb al wat knutsel spullen ( gel pennen, kleurplaten, stickers, gekleurd papier, scharen en stiften. Polly pocket via Vinted, dacht zelf nog wat LEGO in een sorteer bakje te doen, maar dan houdt het ook wel op. De oudste vindt spelletjes ( uno, lama) wel leuk, die van 3 heeft er geen geduld voor.
Zit ook aan speelgoed te denken wat gedurende de dag van de ceremonie ook handig mee kan.
Dresscode is wit dus stiften vond ik niet zo’n handig idee ( krijg er zelf al anxiety van, ik knoei als een peuter).
Hier thuis wordt er veel gespeeld met LEGO/ duplo/ smart Max, en anders veelal buiten op (loop)fietsen/ speeltuin etc. Smart max is echt te zwaar om mee te nemen, en gezien de enorme bouwconstructies die ze maken is bijna elk bouwspeelgoed dat…
Ik hoop op ultieme tips voor lichtgewicht - knoei proof - speelgoed
Dank je! Doen we dat
Misschien zo’n water kleurboek?
Bij de Hema heb je voor 1-3 euro leuke activiteitenboekjes!
Voor de 3 jarige zag ik een keer een tip voor Dikkie dik kaarten met opdrachten en uitwisbare stift. Tip van @keroppi volgens mij.
Gevonden:
Tipje: antislipslofjes (nep slipstops) bij kruidvat
Hier hadden ze twee soorten, ook nog iets grijs/zwart met dino’s. Vanaf maat 21/22 hier.
Veel plezier, het is een heel leuk museum. O en in het restaurant zit in de hoek links een speelruimte met houten dieren en blokken.
Vanaf welke leeftijd haalden jullie typisch de “voorkant” van de stokke stoel af? Dochter wil alleen nog maar op “normale” stoelen zitten en is 20 maanden nu, dus dacht ineens…
Kan je toch gewoon proberen? Als het niet gaat, zet je het zo weer terug erop.
Ha ja helemaal eens maar voelde wellicht nog wat vroeg
Als ze eraf valt of glijdt, merk je dat vanzelf
Denk dat zoiets echt per kind verschilt. Qua motorische ontwikkeling, aandacht / voorzichtigheid, etc.
Met 20 maanden ook een fase gehad dat ze alleen op gewone stoelen wou zitten, daarin meegegaan en met 22 maanden wilde ze weer in de stokke.
Onze dochter is net zo oud en we hebben het babystuk al een aantal maanden weggehaald. Was gewoon geen doen want ze wilde niet langer dan enkele seconden blijven zitten. Nu kan ze zelf kiezen wat ze doet (en uiteraard blijft ze nog steeds niet zitten, maar dan hoeven wij in ieder geval niet meer constant te helpen).
Ik heb de beugel er bij 18 maanden afgehaald, hij klom eruit en dan via de tafel en een andere stoel naar beneden. Nu kan hij zelf de stoel van tafel schuiven en naar beneden klimmen, iets veiliger
Als het aan mijn zoon had gelegen, nog steeds niet (2,5 jaar). Hij vond het wel prima de babysit haha. Maar we hebben het paar weken terug zelf eraf gehaald, omdat het wel makkelijk is dat hij zelf op de stoel kan klimmen.
Top, bedankt voor alle reacties. Goed om te horen dat het herkenbaar is
Je hebt me geinspireerd, ik heb de kleine net wakker op bed gelegd. Ik moest hem wel even troosten en speentje geven maar na 5 minuten sliep hij 🥹
Zouden jullie met een kleuter van 4 op een doordeweekse dag naar een pretpark gaan waardoor die een dag school mist? Mijn man en ik hebben er een discussie over en ik ben benieuwd naar andere meningen. Ik ben kamp ‘je moet tot je 18e naar school dus een dag missen op je vierde kan gewoon’, mijn man vindt het geen fijn idee, kan niet zo goed uitleggen waarom, maar gewoon raar om om zo’n reden een dag te missen. We gaan het dus wss niet doen, dan maar op een studiedag, maar toch benieuwd hoe anderen hierin staan!
Met 4 is hij niet eens leerplichtig. Leuk toch juist, nu kan het nog!
Ik was als kind ook bijna elk jaar wel een dagje ‘schoolziek’.