Vanaf welke leeftijd haalden jullie typisch de “voorkant” van de stokke stoel af? Dochter wil alleen nog maar op “normale” stoelen zitten en is 20 maanden nu, dus dacht ineens…
Kan je toch gewoon proberen? Als het niet gaat, zet je het zo weer terug erop.
Ha ja helemaal eens maar voelde wellicht nog wat vroeg
Als ze eraf valt of glijdt, merk je dat vanzelf
Denk dat zoiets echt per kind verschilt. Qua motorische ontwikkeling, aandacht / voorzichtigheid, etc.
Met 20 maanden ook een fase gehad dat ze alleen op gewone stoelen wou zitten, daarin meegegaan en met 22 maanden wilde ze weer in de stokke.
Onze dochter is net zo oud en we hebben het babystuk al een aantal maanden weggehaald. Was gewoon geen doen want ze wilde niet langer dan enkele seconden blijven zitten. Nu kan ze zelf kiezen wat ze doet (en uiteraard blijft ze nog steeds niet zitten, maar dan hoeven wij in ieder geval niet meer constant te helpen).
Ik heb de beugel er bij 18 maanden afgehaald, hij klom eruit en dan via de tafel en een andere stoel naar beneden. Nu kan hij zelf de stoel van tafel schuiven en naar beneden klimmen, iets veiliger
Als het aan mijn zoon had gelegen, nog steeds niet (2,5 jaar). Hij vond het wel prima de babysit haha. Maar we hebben het paar weken terug zelf eraf gehaald, omdat het wel makkelijk is dat hij zelf op de stoel kan klimmen.
Top, bedankt voor alle reacties. Goed om te horen dat het herkenbaar is
Je hebt me geinspireerd, ik heb de kleine net wakker op bed gelegd. Ik moest hem wel even troosten en speentje geven maar na 5 minuten sliep hij 🥹
Zouden jullie met een kleuter van 4 op een doordeweekse dag naar een pretpark gaan waardoor die een dag school mist? Mijn man en ik hebben er een discussie over en ik ben benieuwd naar andere meningen. Ik ben kamp ‘je moet tot je 18e naar school dus een dag missen op je vierde kan gewoon’, mijn man vindt het geen fijn idee, kan niet zo goed uitleggen waarom, maar gewoon raar om om zo’n reden een dag te missen. We gaan het dus wss niet doen, dan maar op een studiedag, maar toch benieuwd hoe anderen hierin staan!
Met 4 is hij niet eens leerplichtig. Leuk toch juist, nu kan het nog!
Ik was als kind ook bijna elk jaar wel een dagje ‘schoolziek’.
Jazeker, toch heerlijk dat je kan!
Ik ken ook heel veel mensen die gewoon nog 2 of 3 weken buiten het seizoen op vakantie gaan met een vier jarige haha
Ja zou zelfs op vakantie gaan. Nu kan het nog.
Haha oké ja heel eens met jullie allemaal, maar man is moeilijk te overtuigen
Toen ze anderhalf was ongeveer. Ook wel weer eens teruggezet als ze een lastige luisterfase had, maar overall gaat het heel goed. En ik vind het chill dat ik niet steeds hoef te tillen
@anon59849077 ja zeker doen!
Boekjes om met water te ‘verven’. Je maakt dan de tekening nat en dan komen de kleuren tevoorschijn. Vb ik zeeman.
Of boekjes waar je met een speciale magneetpen het juiste antwoord moet aanduiden en dan krijg je een geluidje. Of playdoh?
Oh oeps dochter hier is bijna 3 en zit nog in de baby zit. Ze kan er wel zelf in maar niet zelf uit en dat vind ik eigenlijk wel makkelijk soms . Ze is er ook al eens uitgevallen als die er niet op zat omdat ze dat zo erg gewend is. Dus ik laat hem er lekker op!
Als ze “straf” heeft zet ik haar ook in haar stoel met haar gezicht naar de muur.
Goeie tip mijn kind vind zoiets heel leuk. Maar … met een witte dresscode misschien toch minder aanrader? Hij hangt altijd vol stift erna…
Hoe lekker is het dat je je kind (al is het zonder goede reden) een dagje thuis kan houden op zn 4e! Lekker gebruik van maken, straks kan het niet meer. Ik heb ook mn zoontje meegenomen naar de Efteling op een schooldag. Vond ie super bijzonder dat alle kindjes naar school moesten en hij lekker een dagje naar een pretpark mocht.