Tips, ervaringen & aanraders #10

De discussie wordt voortgezet vanaf Tips, ervaringen & aanraders #9 - #5113 door Mona.

Eerdere discussies:

9 likes

Misschien een leuke tip
Ik heb deze flesjes besteld en gevuld met van alles en mijn baby is er al heel de week zoet mee!

https://www.kijkopspel.nl/product-categorie/speelflesjes/

7 likes

Iemand tips voor een perfecte handbagage tas voor het vliegtuig? Ik vlieg deze zomer alleen met een baby van 10 maanden en een 4 jarige. Ik moet dus flesvoeding, eten/drinken, iPad/ander vermaak voor kleuter meenemen en hij moet de juiste handbagage afmetingen hebben. Voorkeur gaat uit naar een rugtas want ik moet zoveel mogelijk mijn handen vrij hebben :sweat_smile:

2 likes

Ik heb nu deze tas in gebruik als luiertas.
image
En die had ik ook mee genomen als handbagage in het vliegtuig. Wat zowel ikzelf als mijn partner handig vinden: die netjes aan de zijkant zijn ruim genoeg om flessen / drinkbekers van kinderen in te doen en dan kan je eigen waterfles er ook nog bij.
Niet de mooiste of meest fancy tas, maar wel heel handig. Past veel in en ik vind het ook een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Er passen in elk geval veel luiers, billendoekjes, reserve kleding en ook nog wat speelgoed en snacks in.
( ik deed alles per categorie in een ziplock tasje of een wasnetje, want ik heb geen packing cubes, en dat werkt heel fijn om het overzicht te houden).

3 likes

Ik heb lang deze rugzak als luiertas cq reistas gebruikt. Past veel in het hoofdcompartiment maar heeft ook veel vakjes, oa ook specifiek voor flessen en doekjes. Ik had echter de Aliexpress versie voor 13 euro ofzo, er zijn tegenwoordig heel veel varianten die allemaal op hetzelfde neerkomen. Maar de tas an sich vond ik heel fijn!

3 likes

Bedankt! Ook voor je tip over de ziplockzakjes, heel handig. Zie er nu al tegenop om zoveel mee te moeten nemen en dat schept een beetje orde in de chaos :sweat_smile:

Heb ik! Cabin Zero vind ik super!

2 likes

Ik had een tijdje geleden luiers van Rascal&friends besteld en we vinden die echt super fijn. Toen ik ze bestelde stonden ze 1+1 gratis, maar nu vind ik dus nergens meer een aanbieding. Weet iemand of deze luiers regelmatig in de aanbieding komen? Ik gebruik de site luieraanbiedingen om de prijzen in de gaten te houden, maar er zijn dus al 3 weken geen goede deals

Eergisteren waren ze 1+1 gratis tijdens zo’n speciale avond bij de Kruidvat (alleen online).

2 likes

Hoe strikt zijn jullie met de tijd in een maxicosi/autostoeltje? Online lees ik veel advies over 2u per keer/dag. Hoe erg is het als dit een enkele keer wat langer is? We hebben een Cybex waarbij je ‘m vlakker kunt maken, dus ligt hij platter en minder ‘opgevouwen’.

1 like

Een enkele keer is echt niet erg hoor. Ik zou niet dagelijks langer dan 2 uur achter elkaar de baby in de maxi cosi doen, maar als dat af en toe gebeurd dan geeft dat echt niks. Sommige mensen laten hun baby in de maxi cosi als ze op plaats van bestemming zijn na 2 uur bijvoorbeeld, of gebruiken daarnaast de maxi cosi ook als “wipstoel”. Dat zou ik niet doen. Maar als je eens in de zoveel tijd langer (dus 2 uur zoals je zegt) onderweg bent, dan is dat echt geen ramp. Mocht je het fijn vinden zou je om het uur even kunnen stoppen voor 15 minuten.

2 likes

Ik heb dat toen proberen op te zoeken, het advies lijkt te zijn gebaseerd op het voorkomen van ‘bewegingsarmoede’ omdat daardoor de rugspieren zich niet goed zouden ontwikkelen, dat zal echt niet gebeuren bij een rit naar je vakantiebestemming, maar wel als je je kind elke dag urenlang in de maxicosi stopt en nooit eens op z’n buik op een kleedje zeg maar.

4 likes

de richtlijn is niet 2 uur per dag maar max 2 uur achter elkaar. Tussendoor een pauze met ruimte voor beweging (als het kan op de buik) en dan mag je weer opnieuw 2 uur.
Het lijkt me niet de bedoeling dat je dat elke dag doet maar eens een dag met veel reizen om bijvoorbeeld op vakantie te gaan maakt van je baby geen containerbaby (dat is de hoofdreden van die richtlijn, het Container baby syndroom)

4 likes

Thanks @Loes @DikkeKip @Merel! Duidelijk zo :relaxed:

3 likes

@morange Mijn dochter is nu bijna 5. De reden dat ik weer begon na te denken over vaccineren is dat een vriendinnetje van haar (5 jaar) nu waterpokken heeft en er toch behoorlijk ziek van is.

Iemand zei “Tsja iedereen moet daar doorheen”. Maar dan denk ik ergens: ‘moet’ dat eigenlijk wel? Kijk ik snap dat ze de vaccinatie niet in het Rijksvaccinatie programma stoppen want daarvoor is de impact/ernst niet ‘erg’ genoeg. Maar op individueel niveau (lees: als het om mijn kind gaat) zie ik er wel de meerwaarde van in.

Heb de vraag nu bij mijn huisarts neergelegd. Maar denk dat ik sowieso nu wil vaccineren of als ze het met 5 jaar nog niet heeft gehad. Want hoe ouder, hoe meer last.

De jongste zou ik denk ik niet direct mee vaccineren omdat levenslange bescherming ook wat waard is. Maar wel als ze het met 4/5 ook nog niet heeft gehad.

2 likes

Ik dacht juist dat de vaccinatie een verhoogd risico op gordelroos geeft op latere leeftijd. Of klopt dat niet? Heb me er nog niet zo goed in verdiept hoor, dus kan er best naast zitten.

2 likes

Ja hier ook! Wij wonen sinds kort een tijd in het buitenland waar ze op de opvang ingeënt moeten zijn tegen waterpokken. Volgens mij handhaven ze er niet heel streng op, maar hij zal daardoor bijna niet worden blootgesteld plus dat ik het enigszins onnodig vind om mijn kind het op latere leeftijd te laten doormaken als het voorkomen kan worden (nu al last van een gevoelige huid en eczeem enzo). Ik heb er zelf ook een aantal littekens aan over gehouden.

Van de vaccinaties heeft hij ook geen last gehad!

1 like

Ja maar die waterpokken vaccinatie is niet voor je hele leven, dus je moet het later nog eens herhalen en als je dat niet doet krijg je wat @Fredje zegt

(Dacht ik) kan het me niet meer herinneren precies

2 likes

Wat is de minst arbeidsintensieve manier van het hebben van een zandbak? Ik neig naar zo’n schildpad met zo’n plastic deksel? Of zijn die niet fijn

Mijn baby zit in de fase (hoop ik) dat ze opstaat in bed vanaf dat ik haar neerleg. Is er iets dat hielp bij jullie?

1 like