Tips, ervaringen & aanraders #10

Over het buikje wrijven (of hoofdje of wat je baby fijn vindt) zodat ze ontspant en lekker blijft liggen. Of is ze misschien nog niet moe genoeg?

2 likes

Ingraven in de grond, dus dat de bovenrand gelijk is met de stoep. Dan kun je al het zand wat ernaast ligt er zo in vegen.


Onze oudste wil vanavond ā€œeen gesprekjeā€ met mij hebben. Echt de term, hoe komt ze erbij (school gok ik zo). Als ik dan vraag waarover zegt ze ā€œgewoon, over de lente en wat daarbij hoort. Bloemen enzo.ā€ En dan zegt ze ook nog ā€œik heb heel veel met jullie te bespreken! Maar dat doen we een andere keer. Dus ik heb een schema gemaakt; vanavond heb ik een gesprekje met jou, morgen met papa en dan overmorgen weer met jou. En zo wisselen we af. Anders zijn we heel de nacht aan het pratenā€. Uhmā€¦ okeeeee waar is mijn baby heen?

31 likes

Hahaha het eerste deel van jouw zin icm het bericht van @Gatta was dat ik even dacht huhh???

6 likes

Hahahahaha, inderdaad.

Zie nu pas dat ik deel 2 in het verkeerde topic heb gezet, dacht in die andere te zitten šŸ«£

Op haar buikje ofzo wrijven helpt niet want de seconde dat ik haar neerleg is ze zichzelf alweer naar zit aan het brengen om daarna op te staan. Ze is wel echt moe (ze heeft sinds 7u30 maar 20min geslapenā€¦en dat is intussen meer dan 3u geleden), maar blijft ertegen vechten.

Ik weet ook niet zeker of ze zelf snapt hoe ze terug moet gaan liggen. Dus voorlopig leg ik haar maar telkens terug neer en af en toe wacht ik een paar minuten tot ze begint te jammeren, maar niets lijkt te helpen.
Edit oh ik zie nu op de babyfoon dat ze zelf is gaan liggen. Maar meteen alweer recht haha ohh

2 likes

Mijn dochter vond dit een fantastisch spel. Opstaan, mama komt, neerleggen, opstaan, mama komt etc. Het is echt een fase maar ik liet haar dus ook rustig even staan (tenzij ze echt enorm begon te huilen), op een gegeven moment had ze door dat ze zelf kon zitten en ging ze ook weer slapen. Nu doet ze het nooit meer. Alleen als ze wakker wordt en het allemaal te lang duurt gaat ze staan om spullen uit bed te gooien.

1 like

Weet niet hoe oud je baby dan is. Geloof dat ik haar dan maar in slaap zou wiegen :sweat_smile: (als ze dat wel toelaat).
Zoā€™n gedoe die slaapjes. Iig onthouden dat het vast weer een fase is en dat alles weer voorbij gaat.

1 like

Dat lijkt me juist de meest arbeidsintensieve :joy: maar dat is ook geen optie omdat we een huur huis hebben met een betonnen tegeltuin waar we hopelijk niet meer heel lang wonen

4 likes

8 maanden. In slaap wiegen lukt ook niet meer. šŸ« 

Ze was nu uiteindelijk zo uitgeput dat ze zittend half in slaap viel. Knikkebollend jammeren. Dus heb haar nog eens neergelegd en nu slaapt ze eindelijk pfoehh. Maar het is dus elk weekend zoā€™n strijd de laatste tijd. Het zal wel weer over gaan inderdaadā€¦

@Feather ja daar heb ik ook aan gedacht, maar het lijkt meer een soort automatisme dan dat ze het leuk/een spelletje vindt :smiling_face_with_tear: maar ja je weet het niet. Ik herinner me nu dat toen ze leerde rollen, ze ook een fase had dat ze elke keer ging rollen toen ik haar in bed legde, en dan begon te huilen omdat ze niet kon terugrollen, ik haar weer op haar rug legde en ze meteen wƩƩr op handen en knieƫn rolde aahhh. Dus dit zal mss gelinkt zijn aan dat ze zich nog niet zo lang kan optrekken.

Geen zandbak hebben en de tijd die je steekt in het opruimen naar een zandbak in een speeltuin gaan. En zelf een opgeruimde tuin hebben.

Alles voor je kind, maar bij mij is een zandbak in de tuin de grens. :joy: Maar dat was vorig een erg onpopulaire mening in dit topic.

17 likes

Ik gun mijn kinderen de wereld maar ik heb ook een heel gelukkige jeugd zonder zandbak in de tuin dus ik denk dat mā€™n kinderen het ook wel overleven. Genoeg zand in huis van de opvang.

4 likes

Sowieso geen houten, en goed opletten dat het zand niet in je looppad ligt. Ik werd GEK van al het zand dat we het huis in liepen :sweat_smile:

Inmiddels is de zandbak weg. De jongste gaat maar met zand spelen in de speeltuin of op het kdv

2 likes

Nav mn bakfietsvraag hier de Urban Arrow en Lovens getest. Vond er qua fietsen weinig verschil tussen zitten, fietsten allebei heel soepel en sowieso een wereld van verschil met Babboe. UA heeft 5cm meer beenruimte tov Lovens als je een 2e bankje in de bak hebt. Dat klinkt niet als veel maar in de praktijk scheelt het wel echt toen ze alle 3 in de bak zaten. De bak van Lovens is weer iets breder, en overal heeft Lovens standaard net wat meer luxe en een vering in het voorwiel. Ik denk dat het Lovens gaat worden.

En ik kom er sowieso steeds meer achter dat het gewoon echt loont om wat meer geld aan kinderspullen die je veel gebruikt uit te geven. Destijds ā€˜goedkopeā€™ bakfiets, goedkope kinderwagen etc gekocht, en het verschil met een luxere variant is wel echt groot. Natuurlijk moet je het geld ook maar hebben, want 6K aan een bakfiets uitgeven is wel echt INSANE veel geld. Maar als het kanā€¦ zou ik het wel doen. Ook als Babboe niet afgekeurd was zou ik achteraf gezien liever geld hebben uitgegeven aan een luxere bakfiets. Het fietst echt zoveel soepeler.

3 likes

Ja de tuin boeit me niks, die staat altijd in het teken van mn kind de hele zomeršŸ˜‚ ben geen tuin mens

Maar zand in mn huis klinkt niet fijn. En dat is niet te voorkomen dus ?

Absoluut niet. Je zult overal zand tegenkomen, vooral omdat er dan sneller van buiten naar binnen wordt gelopen. Als je bijvoorbeeld een uitje doet naar een speelplaats met zand dan kun je nog alles afkloppen enzo voordat je kind naar binnen gaat maar dat is bij een eigen zandbak zo goed als onmogelijk.

1 like

Ik vind het in de tuin zelf meevallen. Ze moeten wel met het zand in de zandbak blijven. Er valt weleens wat naast, maar stelt niet zoveel voor.

Zand gaat wel tussen de kleren zitten, dus komt wel wat in huis, ondanks dat ik het van de kleren klop voor ze naar binnen gaan.
Irritantste vind ik dat het zand in de zandbak vochtig wordt, dus zo in het voorjaar worden de kleren zo klam en vies.

Wat @Huismus zegt en bij ons was het een teken dat ze toe was aan Ć©Ć©n slaapje ipv twee. Dat was een periode dat ik er weer naast moest liggen/staan en over haar bolletje aaien + sus geluidjes. Was zeker een fase! Komt goed!

Evt. het Nunki lakentje? Of wordt het dan alleen maar leuker? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wij hebben die lelijke blauwe schelp en die zit nu dus helemaal vol water. Echt irritant want ik nam dat lelijke ding juist omdat er een deksel op zit.
Ik ga nu denk ik een modderkeukentje bouwen. Is wat minder zand dus ook makkelijker te vervangen.

2 likes

Hem bij opa en oma neerzetten.

Ik vind een zandbak echt kut. En inderdaad al het zand wordt nat in zoā€™n blauwe schelp. Opa is dan zoā€™n goedzak dat hij met zon al het zand gaat drogen :face_with_spiral_eyes:.

1 like

Volgens mij wordt het heel vaak gevraagd maar ik kan het zo niet terugvinden of alleen voor oudere of hele jonge kindjes. Ik zoek speelgoed voor een lange vliegreis dat klein in pakt en waar ook mee op locatie gespeeld kan worden. Mā€™n kind vindt nu thuis alleen duplo en haar pop leuk atm en dat is onhandig/te groot.

Ik heb al stapelbekers (ook voor in bad, speeltuin, strand), raamstickers en Smartmax dieren (vindt ze overigens echt niks aan, shit), kleine boekjes en de UFO. Oh ja en autootjes.

Is bijvoorbeeld een waterkleurboek al leuk bij 16 maanden? En heeft iemand nog een goede toevoeging?